Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisBos512
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 25-02-2021
Mijn vraag
Als ik de HyperX Cloud II van Kingston wil gebruiken op de Playstation 4, welke aansluiting moet ik dan gebruiken? Ik lees op verscheidene sites (waaronder die van Coolblue: zie link hier beneden) waarop men zegt dat je de Cloud II via de 3.5mm jack op de Dualshock 4 moet aansluiten. Maar ik hoor ook van anderen (waaronder in de review van Tweakers.net zelf, zie link hier beneden) dat je de headset via USB aan moet sluiten, direct op de Playstation 4 zelf.
Nu is mijn vraag: welke aansluiting is het beste/handigste? Welke geeft het beste geluid?

Relevante software en hardware die ik gebruik
De Playstation 4

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
https://www.coolblue.nl/p...hyperx-cloud-ii-rood.html
Hierop wordt in de productbeschrijving gezet, en ik citeer:
' Ja, de headset is ook compatibel met de PS4. Maar dan alleen via zijn 3,5 mm aansluiting. De Kingston HyperX Cloud II speelt dan louter stereogeluid af.'

reviews: Headsets voor de PlayStation 4
Hier wordt gezegd dat jullie hem liever op de PS4 direct aansluiten:
'Aansluiten op de PlayStation 4 kan gelukkig op twee manieren. Je kunt het lange snoer via usb op de console zelf aansluiten, met als voordeel dat je dan mute en volume op het kastje halverwege het snoer kunt gebruiken. Daar vind je ook een aparte volumeregeling voor de microfoon, wat tijdens het gamen erg prettig is. Hoewel het snoer met 3,10 meter best lang is, kunnen we ons echter situaties voorstellen waarin je daar te kort aan zult hebben. In dat geval kun je de korte variant van het snoer gebruiken en dat via de 3,5mm-plug aansluiten op de controller van de PS4, al mis je dan dus de knoppen voor mute en volume. Net als bij de Stix Pro is dat een niet te onderschatten nadeel. Vreemd genoeg raadt Kingston juist aan om de headset rechtstreeks op de controller aan te sluiten. Wij sluiten hem echter liever direct op de PS4 aan.'

Kan iemand dit uitleggen, d.m.v. eigen ervaring? Want sommigen zeggen ook dat als je de headset via USB aansluit, dat het geluid dan 'zacht' is: hoe ervaar jij dat?

Bedankt

Audiofiel

Beste antwoord (via DennisBos512 op 19-06-2018 10:10)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:30

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

DennisBos512 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:07:
[...]

oke, bedankt. Is het geluid zonder de surround sound wel goed? Volgens reviews op Youtube enzo is het geluid voor 100 euro heel goed. Maar wat is jouw mening daarover?
Ik zou toch iets meer informatie zoeken betreffende reviews ;) Ik vind het geluid goed genoeg voor een prijs onder de 80,-. De bass is meer dan aanwezig, de midden en hoge tonen zijn goed aan te horen. Het is zeker geen miskoop geweest.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je hoeft niet de halve review te quoten maar als ik snel lees: direct met de 3.5mm jack, heb je geen mute/volume. Niets meer, niets minder.

Je stelt trouwens al maanden vragen over headsets; ik snap dat je je geld maar 1x kan uitgeven maar waarom nu ineens de Kingston en niet meer 1 van de anderen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisBos512
Ik heb de kans gehad om die headset te passen, en de Stealth 700 zat ontzettend oncomfortabel, en dat was wel echt een dealbreaker voor mij. Ik lees ook overal uitstekende reviews van de HyperX Cloud 2 van Kingston, en die kon ik ook passen, en deze zat heerlijk, dus die heb ik ook op het oog

Audiofiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Ik gebruk de Cloud 2 dmv de 3,5mm jackplug op de console. Het inschakelen van 7.1 of harder/zachter maak ik geen gebruik van op de PS4. Dat kan ik ook afstemmen op de PS4 zelf dmv de controller indien gewenst. De USB aansluiting laat ik daarom altijd aan de PC hangen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisBos512
Outerspace schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:55:
Ik gebruk de Cloud 2 dmv de 3,5mm jackplug op de console. Het inschakelen van 7.1 of harder/zachter maak ik geen gebruik van op de PS4. Dat kan ik ook afstemmen op de PS4 zelf dmv de controller indien gewenst. De USB aansluiting laat ik daarom altijd aan de PC hangen.
Maar gebruik je de USB-aansluiting af en toe op de PS4? En hoe is dan de surround sound? Ik weet dat het 'virtueel' is, maar hoe vind jij het?

Audiofiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

DennisBos512 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:58:
[...]

Maar gebruik je de USB-aansluiting af en toe op de PS4? En hoe is dan de surround sound? Ik weet dat het 'virtueel' is, maar hoe vind jij het?
Ik vond het niet noemenswaardig en zoals ik al aangaf, ik gebruik daarom de 3,5mm jackplug.

[ Voor 8% gewijzigd door Outerspace op 19-06-2018 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisBos512
Outerspace schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:05:
[...]

Ik vond het niet noemenswaardig.
oke, bedankt. Is het geluid zonder de surround sound wel goed? Volgens reviews op Youtube enzo is het geluid voor 100 euro heel goed. Maar wat is jouw mening daarover?

Audiofiel

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

DennisBos512 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:07:
[...]

Ik zou toch iets meer informatie zoeken betreffende reviews ;) Ik vind het geluid goed genoeg voor een prijs onder de 80,-. De bass is meer dan aanwezig, de midden en hoge tonen zijn goed aan te horen. Het is zeker geen miskoop geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisBos512
Top, ontzettend bedankt. Dan wordt dit hem denk ik! Is deze headset ook prima voor FPS-games (bijv. Cod en Fortnite)? Om de enemies goed te lokaliseren aan de hand van voetstappen?

Audiofiel

Pagina: 1