Mijn vraag:
Alfabetische Woordenlijst in Excelkolom naar Word overzetten. Zodanig dat ze achter elkaar staan in zoals een tekst, gescheiden door : en spatie
Relevante software en hardware die ik gebruik: Excel 2010
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Is een woordenlijst die in een kolom staat van ongeveer 1800 rijen. De cellen zijn alfabetisch gerangschikt, met in elke cel 1 woord.
Heb deze lijst gekopieerd en in Word 2010 geplakt, zonder opmaak. Nu krijg ik echter nog steeds een kolomachtige opmaak in Word.
Ik wil de woorden echter op uitgevulde regels hebben, gescheiden met kommapunt en een witruimte van 1 aanslag.
Hier de eerste regel die ik handmatig schikte:
Abandonneren; abdiceren; abdiqeren; aboleren; abonneren; aborteren; absorberen
Echter zijn er nog steeds meer dan 1700 woorden te doen, die dus onder elkaar staan, op deze manier:
absenteren
abstineren
abstraheren
abumeren
accapareren
accelereren
accentueren
accepteren
accidenteren
acclameren
acclimatiseren
accomoderen
accompagneren
Hoe kan ik ook de resterende woorden automatisch achter elkaar schikken, met puntkomma en 1 open ruimte ertussen.
Dank bij voorbaat voor de hulp.
Wellicht kan het reeds in Excel gebeuren, maar ook daar reikt mijn kennis niet ver genoeg.
Alfabetische Woordenlijst in Excelkolom naar Word overzetten. Zodanig dat ze achter elkaar staan in zoals een tekst, gescheiden door : en spatie
Relevante software en hardware die ik gebruik: Excel 2010
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Is een woordenlijst die in een kolom staat van ongeveer 1800 rijen. De cellen zijn alfabetisch gerangschikt, met in elke cel 1 woord.
Heb deze lijst gekopieerd en in Word 2010 geplakt, zonder opmaak. Nu krijg ik echter nog steeds een kolomachtige opmaak in Word.
Ik wil de woorden echter op uitgevulde regels hebben, gescheiden met kommapunt en een witruimte van 1 aanslag.
Hier de eerste regel die ik handmatig schikte:
Abandonneren; abdiceren; abdiqeren; aboleren; abonneren; aborteren; absorberen
Echter zijn er nog steeds meer dan 1700 woorden te doen, die dus onder elkaar staan, op deze manier:
absenteren
abstineren
abstraheren
abumeren
accapareren
accelereren
accentueren
accepteren
accidenteren
acclameren
acclimatiseren
accomoderen
accompagneren
Hoe kan ik ook de resterende woorden automatisch achter elkaar schikken, met puntkomma en 1 open ruimte ertussen.
Dank bij voorbaat voor de hulp.
Wellicht kan het reeds in Excel gebeuren, maar ook daar reikt mijn kennis niet ver genoeg.
[ Voor 6% gewijzigd door Gaardenier op 15-06-2018 20:19 . Reden: verduidelijking ]
Struikelen zal ik!