"ip adres faker" topic gebanned door Traag

Pagina: 1
Acties:

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Ik heb niks met de user "Lienuks" te maken of met het topic.

Maar het stoort me dat er zo graag gebanned of topics gesloten word. Er mag naar mijn mening meer tolerantie zijn.

Een legitieme reden om zo'n programma te gebruiken zou kunnen zijn:
-veiligheid testen van eigen netwerk
-testen van eigen ip spoof programmatuur
-testen van netwerk load voor routers/switches enzv.

Ik denk ook wel dat je intuitie goed is over de motivatie van Lienuks... maar niemand is schuldig totdat het bewezen is ...

Dit topic sprong eruit en ik denk dat ik zo een andere had kunnen pakken. Het heeft ook niet met "Traag" te maken maar met de algemene mentaliteit van de moderators naar mijn gevoel.

Voor de duidelijkheid dit is mijn mening ik denk alleen dat een stukje tolerantie dit board op de lange termijn ten goede komt. Ipv gebruik search, slotje etc.

Verwijderd

Dit hoort in [forum=15] thuis

[forum=26] >> [forum=15]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 17 juli 2001 10:28 schreef it0 het volgende:
Er mag naar mijn mening meer tolerantie zijn.
Nog meer tolerantie? :? Er wordt juist aan gewerkt om het niveau op het forum omhoog te krijgen en meer puin te filteren uit de topics die gepost worden.
Ik denk ook wel dat je intuitie goed is over de motivatie van Lienuks... maar niemand is schuldig totdat het bewezen is ...
Ja.. Klinkt heel mooi, maar dit zijn gewoon preventieve maatregelen. Lees nog eens goed de inhoud van z'n topic:
weet iemand een gebruiksvriendelijk en goed ip faking proggie ik heb al een paar spoofers geprobeerd maar das allemaal net niks |:(
Kun jij hier iets bespeuren van de wens om serieus gebruik te maken van hetgeen waar ie om vraagt? Ik niet. Het komt op mij over als de post van een gefrustreerde hacker :z (correctie: wannabe n00b hacker)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:11

Arno

PF5A

Op dinsdag 17 juli 2001 10:38 schreef Exirion het volgende:
Het komt op mij over als de post van een gefrustreerde hacker :z (correctie: wannabe n00b hacker)
Mij ook, dus daarom op slot.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:11

mvds

Totally awesome!

Groot gelijk dat ie op slot is. 99 van de 100 gevallen gat het er gewoon om dat iemand tools wil hebben om anderen lastig te vallen. En die ene die dan overblijft heeft dan gewoon pecht hoor.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:37

GaMeOvEr

Is een hork.

Diegene die het zo graag wil gebruiken om "security issues" te testen op zijn eigen netwerk, mag dan ook wel zijn topic wat meer inhoud geven.

Ik bedoel, als ik een topic start "Hack tools gezocht" met de inhoud : "Nou, waar vind ik die" vind ik het niet vreemd dat dat topic op slot gaat.

Aannames zijn fataal.

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
weet iemand een gebruiksvriendelijk en goed ip faking proggie ik heb al een paar spoofers geprobeerd maar das allemaal net niks
[...]
Kun jij hier iets bespeuren van de wens om serieus gebruik te maken van hetgeen waar ie om vraagt? Ik niet. Het komt op mij over als de post van een gefrustreerde hacker (correctie: wannabe n00b hacker)
Het woordje serieus is hier een beetje ambigu maar laten we niet flauw doen.

Maar dat lienuks een wannabee hacker is acht ook waarschijnlijk net zoals ik dat al bij traag zei, maar waarvoor hij het gaat gebruiken word totaal niet vermeld. Of het nu voor legale of illegale doeleinden is.

Kortom je er niks niks waar je kan afleiden dat het daarvoor gebruikt gaat worden.

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Op dinsdag 17 juli 2001 11:25 schreef GaMeOvEr het volgende:
Diegene die het zo graag wil gebruiken om "security issues" te testen op zijn eigen netwerk, mag dan ook wel zijn topic wat meer inhoud geven.

Ik bedoel, als ik een topic start "Hack tools gezocht" met de inhoud : "Nou, waar vind ik die" vind ik het niet vreemd dat dat topic op slot gaat.
Ja maar val je nu over dat zijn topic nu niet goed geformuleerd is?

Onder hacktools vallen ook progs zoals
nmap,jack the ripper, dat tooltje van l00pth destijds voor remote toegang.

En allemaal dubbele mogelijkheden.

Ik vind de grens erg onduidelijk en jullie lakonieke houding daarop heeft een direkte terugslag op de sfeer en de motivatie van mensen om hier een antwoord te posten of de openheid om een vraag te stellen.

Waarom heeft niemand de vraag gesteld waarvoor hij het gaat gebruiken?

• Arno

Arno

PF5A

Op dinsdag 17 juli 2001 12:31 schreef it0 het volgende:
Ik vind de grens erg onduidelijk en jullie lakonieke houding daarop heeft een direkte terugslag op de sfeer en de motivatie van mensen om hier een antwoord te posten of de openheid om een vraag te stellen.

Waarom heeft niemand de vraag gesteld waarvoor hij het gaat gebruiken?
Even voorgesteld dat hij open was gebleven... dan was er waarschijnlijk een hele rits aan hacksoftware in gekomen en was het veel meer uit de hand gelopen. Als hij deze tool wilde om iets specefieks te testen, had hij dat duidelijker moeten specificeren.

Zijn gebrek aan uitleg is niet onze verantwoording

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Op dinsdag 17 juli 2001 12:34 schreef Traag het volgende:

[..]

Zijn gebrek aan uitleg is niet onze verantwoording
Helemaal mee eens. En ik kan me voorstellen dat je niet eens verantwoording hoeft af te leggen (niet sarcastisch bedoeld).

Maar ik zie jullie functie als meer dan een simpele censuur die berichten wel of niet afkeuren.

Als moderator van een board is het toch de bedoeling om juist om discussies te bevorderen. Zorgen dat er geen flames ontstaan, zorgen dat er geen illegale activiteiten gebeuren, etc.
Naar mijn mening is er gewoonlijk meer dan alleen slotjes en ipbans. Juist jullie hebben de mogelijkheid en de verantwoordelijkheid om een gesprek in goede banen te leiden ipv af te kappen zoals in dit geval. Dat is toch zeker in ieders belang?

• Milenco
  • Laatst online: 08:21
ik vind Traag sowieso de laatste tijd een beetje aggresief met slotjes zijn....

• Arno

Arno

PF5A

Op dinsdag 17 juli 2001 13:53 schreef Milenco het volgende:
Explain.... vergeet niet dat ik als GM nu op meer plaatsen moet sluiten dan voorheen

edit:

Toch niet vanwege die waarschuwingen over abandonwarez, of wel :?

Jeremy Clarkson

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 13:53 schreef Milenco het volgende:
Dit soort opmerkingen komen de laatste tijd erg veel, kom met concrete voorbeelden als het beleid je niet bevalt.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 17 juli 2001 14:21 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Dit soort opmerkingen komen de laatste tijd erg veel, kom met concrete voorbeelden als het beleid je niet bevalt.
Hij is vanochtend de HK uit geknikkerd en hij heeft blijkbaar van Traag in een andere topic een slotje gekregen, dus de ontevredenheid lijkt me verklaarbaar.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Arno

Arno

PF5A

Op dinsdag 17 juli 2001 14:35 schreef Exirion het volgende:
Hij is vanochtend de HK uit geknikkerd en hij heeft blijkbaar van Traag in een andere topic een slotje gekregen, dus de ontevredenheid lijkt me verklaarbaar.
Ow, en dan ben ik ineens de boosdoener :? :P

Jeremy Clarkson

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Op dinsdag 17 juli 2001 14:35 schreef Exirion het volgende:

[..]

Uh? hoe kan je de HK uitgegooid worden? Serieus. Ik snap niet hoe iemand dat voor elkaar krijgt.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Arno

Arno

PF5A

Op dinsdag 17 juli 2001 14:56 schreef SLaSH! het volgende:
Uh? hoe kan je de HK uitgegooid worden? Serieus. Ik snap niet hoe iemand dat voor elkaar krijgt.
offtopic:
Lees de rulez van de HK maar eens ;)

Jeremy Clarkson

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
En ik dacht nog wel een constructieve discussie te hebben.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 17 juli 2001 14:46 schreef Traag het volgende:
Ow, en dan ben ik ineens de boosdoener :? :P
Nee, maar je kent het boos-op-de-hele-wereld-syndroom wel :P

• Arno

Arno

PF5A

Op dinsdag 17 juli 2001 15:04 schreef it0 het volgende:
Je hebt gelijk... bij deze het verzoek om weer ontopic te gaan...

Jeremy Clarkson

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 15:37

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 17 juli 2001 15:04 schreef it0 het volgende:
Tuurlijk heeft een moderator een sturende functie en dat betekent inderdaad meer dan alleen maar een slotje voor een topic, of een ban van een user.

Zo hoort er ook nog een move van een topic naar het juiste forum bij.

Dat was het dan. :)

Geintje... ;)

Nee, een moderator stuurt ook topics aan zodat ze wat meer de kant opgaan waar ze heen moeten. (Weg van de flames/trolls/warez) Maar sommige topics zijn dusdanig, dat je beter gelijk op slot kunt zetten.

Het topic waar je mee aan komt valt daaronder. Als lienuks nu een topic met het verzoek had gepost voor zijn netwerk op security te testen, hadden we het alsnog liever niet gehad, maar dan zou er geinformeerd zijn en zou het topic niet klakkeloos op slot gaan.

Het punt is, je moet een bepaalde "ondergrens" stellen, omdat anders de workload onhaalbaar is.

Aannames zijn fataal.

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Op dinsdag 17 juli 2001 15:30 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Zo hoort er ook nog een move van een topic naar het juiste forum bij.
Daar wil ik het ook nog over hebben! :)
Nee, een moderator stuurt ook topics aan zodat ze wat meer de kant opgaan waar ze heen moeten. (Weg van de flames/trolls/warez) Maar sommige topics zijn dusdanig, dat je beter gelijk op slot kunt zetten.

Het topic waar je mee aan komt valt daaronder. Als lienuks nu een topic met het verzoek had gepost voor zijn netwerk op security te testen, hadden we het alsnog liever niet gehad, maar dan zou er geinformeerd zijn en zou het topic niet klakkeloos op slot gaan.

Het punt is, je moet een bepaalde "ondergrens" stellen, omdat anders de workload onhaalbaar is.
Ik vind de post persoonlijk niet onder het kopje flame/troll/warez vallen. Dan vraag ik me af hoe het standpunt hier is als ik een topic open van een goed alternatief voor decss of een goed napsteralternatief in dezelfde formulatie zoals Lienuks dat deed.

Ik kan me ook goed voorstellen dat moderators schaars zijn en de wordload hoog is, maar om dat als argument voor censuur te gebruiken voor dingen die vermoedelijk gebeuren?

Als je een bericht op slot kan zetten dan kost het toch net zoveel moeite om er een reply neer te zetten met een waarschuwing oid.

Of kort gezegd, de grens is te vaag en word naar eigen invulling gehanteerd. En als je een hoge workload hebt dan moet je meer mods hebben. En als je het forum van goede kwaliteit wilt houden zijn we het er over eens dat er meer is dan slotjes/bans en moves.
Pagina: 1