Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game PC - €2250

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik zoek graag wat advies op een build die ik heb samengesteld. Bij deze mijn antwoorden op de vragen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Alle kanten op kunnen. Gamen (voornamelijk) op 27 inch en 1440p, development werk, video rendering, dag tot dag gebruik. Met betrekking tot gamen wil ik een systeem dat in de toekomst 4k gaat ondersteunen, maar dat ga ik pas doen wanneer Nvidia met nieuwe GPU's over de brug komt, vandaar dat ik nu ook niet investeer in een 1080ti. Tevens wil ik gaan overclocken en een beetje een leuke case maken. Vandaar de tempered glass en RGB dingetjes.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn max is €2250. Wellicht een beetje overkill, maar omdat ik verwacht de komende 5-6 jaar geen nieuwe PC of onderdelen te kunnen kopen wil ik nu iets neerzetten waar ik volledig mee vooruit kan. Het enige wat ik in de toekomst nog wil aanschaffen is een nieuwe GPU wanneer Nvidia komt met een nieuwe release.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In mijn oude PC zit nog een oude GPU die op zich nog prima is. Een optie zou zijn om deze kaart nog even over te zetten en wanneer Nvidia dan hopelijk eind dit jaar een nieuwe set kaarten released, meteen die te kopen en er in te zetten. Hier wil ik graag advies op. De rest van de randappartuur is allemaal aanwezig. Ik zet tevens nog een 1TB harde schijf over vanuit mijn huidige PC.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In principe een volledig systeem.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse een bepaalde voorkeur anders dan dat ik voor Intel & Nvidia wil gaan met betrekking tot CPU en GPU. Ik heb goede ervaring met ASUS, vandaar de voorkeur voor dit merk in mijn build. Sta zeker open voor advies.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De Desktop komt op mijn bureau te staan, dus bij voorkeur niet te luid. Vandaar de AIO cooler. In het bijzonder heb ik aan de achterkant een groot aantal USB aansluitingen nodig aangezien de desktop op mijn bureau staat (vandaar onder andere de keuze voor dit moederbord). Ik heb minder goede ervaringen met een usb hubje er tussen zetten dus dat doe ik bij voorkeur niet.

Ga je overklokken?
Ja.

De Build
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 346,-€ 346,-
1Asus ROG Maximus X Hero€ 272,25€ 272,25
1Asus ROG Strix GTX 1070 Ti Gaming Advanced€ 565,-€ 565,-
1Fractal Design Define R6 Tempered Glass Black€ 134,50€ 134,50
1NZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 150,95€ 150,95
1Corsair Vengeance RGB CMR16GX4M2C3000C15€ 209,25€ 209,25
1Seasonic Prime Platinum 650W€ 121,-€ 121,-
1Samsung 970 Evo 250GB€ 90,-€ 90,-
1Samsung 970 Evo 500GB€ 169,33€ 169,33
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.058,28

Wat verwacht je van ons?
Generiek advies op de build. Gaat deze combo lekker werken?

Daarnaast een paar vragen gerelateerd aan de GPU:
- Heeft het zin om nu een 1070ti te kopen, en daar mee vooruit te gaan tot Nvidia komt met nieuwe kaarten?
- Is het een beter idee om mijn oude kaart over te zetten den €550 uit te sparen?
- Is het beter om wellicht gewoon helemaal nog even te wachten tot Nvidia released en dan het hele systeem aan te schaffen?

Ik kijk uit naar de reacties.

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
Een waterkoeler is niet perse stiller een goede luchtkoeler.
Wat is je oude GPU, niet alle oudere GPUs zijn fijn op 1440p.
Welke games, texture kwaliteit en fps?
80 Plus Platinum is niet superveel beter dan 80 Plus Gold, maar wel flink duurder.
Afhankelijk van je oude GPU zou ik wachten met een nieuwe GPU. De GPU is het makkelijkste onderdeel om te vervangen (mss is RAM nog makkelijker), dus daarvoor hoef je niet je hele systeem uit te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oude GPU is een Nvidia 970 GTX. Ongeveer twee jaar oud nu.

Qua games speel ik vrij veel. Het wisselt tussen World of Warcraft, Elite Dangerous, The Witcher/Dragon Age / Openworld games. Qua textures en FPS wil ik natuurlijk zo hoog mogelijk, maar als het beter is om even een maandje of twee/drie te wachten op een nieuwe GPU en even wat lager te gamen is dat prima natuurlijk als dat een advies zou zijn.

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 22:17
ik zou net als @SpeedQber voorsteld de waterkoeler achterwege laten. Lekker een goede luchtkoeler (bijv: pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition nemen. tip: verplaats dan de outfeed fan naar voren en gebruik hem als intake. De 2 fans op de Mugen werken samen prima als outfeed.

Wat betreft de GPU... Ik zou lekker nu lekker bij de GTX970 blijven en die €550 in de zak houden. Als Nvidea met nieuwe kaarten komt kijken naar een 11xx of een 2e hands 1080ti.

EDIT: ik zie dat de R6 met 3 fans komt. Dan kun je natuurlijk ook de "gewone" mugen nemen, die komt met 1 enkele fan

[ Voor 9% gewijzigd door hanvandijk op 15-06-2018 13:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Goede tip met betrekking tot de luchtkoeler. Zal ik eens overwegen. Zal niet ontkennen dat een andere reden voor de waterkoeler is dat ik ergens 'moeite' heb met het vastmaken van een blok koper van een kilo aan het moederbord.

Dan zou het lijstje dus als volgt worden, met daarbij de GTX nog even als tijdelijke GPU. Nog even de waterkoeler er in gelaten, tot ik heb bekeken welke eventuele luchtkoeler ik dan zou willen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 346,-€ 346,-
1Asus ROG Maximus X Hero€ 272,25€ 272,25
1Fractal Design Define R6 Tempered Glass Black€ 134,50€ 134,50
1NZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 150,95€ 150,95
1Corsair Vengeance RGB CMR16GX4M2C3000C15€ 209,25€ 209,25
1Seasonic Prime Platinum 650W€ 121,-€ 121,-
1Samsung 970 Evo 250GB€ 90,-€ 90,-
1Samsung 970 Evo 500GB€ 169,33€ 169,33
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.493,28

Gaat dit samen een beetje lekker werken?

Heb ik nog één vraag met betrekking tot de aanschaf: zouden jullie wachten en het gehele systeem aanschaffen wanneer er nieuwe GPU's komen, of zit er tussen nu en een aantal maanden weinig verschil in nieuwe zaken die uitkomen? Dat is de enige twijfel die ik nog een beetje heb, maar ergens heb ik ook zoiets van: nu zijn het GPU's, dan zijn het wellicht CPU's, en dan kun je dus blijven wachten...

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Ik zou wachten op de nieuwe GPU's, met de GTX970 kan je nog wel even verder, als zal je wel al eens een instelling naar beneden moeten bijstellen (soms merk je daar niks van). Ofwel koop je dan later de nieuwe generatie ofwel een afgeprijsde 1080Ti.

Vrij dure keuze kwa mobo, op basis van wat heb je die gekozen? Goede overclock bordjes heb je ook al rond de 200€. Volgens mij doet een pricewatch: MSI Z370 Gaming Pro Carbon bijvoorbeeld niet veel onder, ook een massa USB poortjes trouwens. (en de RGB past bij je RAM latjes...)

Voeding ook vrij duur, dit werd hierboven ook al gemeld.

Waarom 2 SSD's? Je kan dan al bijna beter de 1TB versie nemen van de 970 EVO.
Of gewoon de pricewatch: Samsung 860 EVO m.2 1TB veel goedkoper en je zal amper verschil merken.

Gezien je toch geen 10 verschillende HDDs lijkt te gaan gebruiken kan je misschien ook nog eens een wat compactere case overwegen. Gelijkaardig design, ook met tempered glass aan de zijkant. Watercooler past er normaal gezien perfect in.
pricewatch: Fractal Design Meshify C - TG

[ Voor 18% gewijzigd door Inrage op 15-06-2018 13:18 ]

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
Fysiek moeite bij installeren? Of mentale moeite omdat je bang bent dat het moederbord buigt en breekt? Een beetje luchtkoeler heeft een backplate.
Check de HWI review:
https://nl.hardware.info/...erkoelers-voor-elk-budget
Met dit budget kan je ook overwegen om geen HDDs te gebruiken, het zou me niet verbazen als je een systeem hebt met stille voeding, cpu-koeler en casefans, maar dat je toch nog de HDD hoort draaien.
Voor gamen heeft een NVME SSD weinig zin, voor videobewerken mss wel, zoek wat benchmarks op.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor dat advies met betrekking tot de GPU. Die laat ik dan sowieso even achterwege.

Met betrekking tot het Moederboard: de keuze is gebaseerd op de hoeveelheid USB's (heb er een aantal nodig), het support voor de 970 SSD's (minder cable management, en ik wil ook iets met de look & feel van de case doen), een stukje look & feel van Asus ROG, en tot slot dat ik met de gedachte speel om een 3d printer aan te schaffen, en deze ondersteunt dat ook. Dat laatste weet ik nog niet zeker maar ik wil de deur niet dichtgooien zegmaar.

De twee SSD's is vanuit de gedachte van eentje voor OS en eentje voor de games die ik speel. De gewone HDs die ik nog heb liggen en er in ga stoppen worden gebruikt voor de media opslag van o.a. het video rendering wat ik doe. Tevens verwacht ik best een hoop file-swapping en ik wil een mooie build maken en deze hebben geen kabeltjes, dus dat gezamenlijk was voornamelijk de motivatie voor de NVME's. Ik kan er natuurlijk ook gewoon 960's in stoppen.

De koeler is meer mentale moeite. Fysiek lukt het me prima (heb ik al eens gedaan). Zal de reviews eens checken.

Dus ja, wat zou het advies zijn? Nog even wachten met de aanschaf en het gehele systeem in één keer inclusief nieuwe GPU, of het eerder genoemde lijstje en later de GPU er in?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2018 14:44 ]

Pagina: 1