Toon posts:

AutoRadio

Pagina: 1
Acties:
  • 571 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort een autoradio
Maar ik snap 1 ding er van niet
en dat is:
dat ik een ignation switch over heb ofzoiets bij de kabels maar
mijn vraag daarvan is moet ik die ook aansluiten aan de + fase?
of aan de - fase?

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 22:51

JdM

Humbled

Nergens op aansluiten,tenzij je een versterker hebt. Met die draad kun je een versterker "melden" dat de radio aan gaat.
Wel even het loshangende kabeltje beschermen met isolatietape, zodat de 12V die erop komt te staan als de radio aangaat, geen rookgordijn oplevert via een deel van het chassis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt voor de info!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:13

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Een Remote is voor een versterker..... en dat is meestal een blauwe draad.

Een autoradio heeft 2 voedingsdraden, 1 voor een directe spanning en 1 die over het schakelcontact (ignition switch) moet/mag lopen. De kleuren zijn meestal geel en rood (soms is geel oranje)

Beide mogen ook direct op een constante spanning maar dan moet je de radio handmatig uitzetten.

Om welke radio gaat het?

[ Voor 3% gewijzigd door memphis op 15-06-2018 12:35 ]

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jamesz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-10 18:40
JdM schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:46:
Nergens op aansluiten,tenzij je een versterker hebt. Met die draad kun je een versterker "melden" dat de radio aan gaat.
Het is al even geleden dat ik een losse auto radio heb geïnstalleerd maar is de 'ignition' draad niet de draad welke juist zorgt voor het inschakelen van de radio wanneer het contact aangezet wordt en ook de radio weer automatisch laat uitschakelen wanneer het contact uit wordt gezet?

In mijn auto's koppelde ik deze draad altijd gewoon samen aan de plusvoeding zodat de radio ook bij contact uit gewoon ingeschakeld kon worden / blijven.

Makkelijkste optie lijkt me overigens gewoon even de handleiding van de radio na te lezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 22:51

JdM

Humbled

@memphis @Jamesz Jullie kunnen beiden idd gelijk hebben, ik ging er vanuit dat het de remote kabel was, maar assumption is the Mother of all fuckups roep ik zelf altijd keihard.... :F

Indien het de geschakelde plus is vanaf contact, dan zal TS zich vast melden dat de radio niet aangaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:44:
Hallo,
……..mijn vraag daarvan is moet ik die ook aansluiten aan de + fase?
of aan de - fase?
……...
Niet zo heel belangrijk het juiste taalgebruik, want als goede verstaander weet iedereen wat je bedoelt. Maar plus en min zijn gelijkstroombegrippen, het woord fase hoort alleen maar bij wisselstroom. Dus + fase of - fase bestaat helemaal niet Volsta hier derhalve gewoon met + of -.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:10

SA007

Moderator Tweaking
Dit heeft een hoog RTFM gehalte, daarnaast past het hier maar matig, maar zo summier topic ga ik niet verplaatsen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.