Beeldscherm geen input signal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-09 20:02
Hallo tweakers,

Sinds gisteren heb ik een probleem dat m'n monitor meteen bij het opstarten van een game het input signaal verliest. Bij bijvoorbeeld Overwatch gaat het beeld op zwart en weer normaal , dit wordt afgewisseld om de seconde ongeveer. Ik zie het lampje van de monitor dus de hele tijd van blauw naar geel springen. PUBG daarentegen is er niets aan de hand. Bij WoW gaat het scherm alleen op zwart tijdens het het loadingscreen als je je character inlogd of naar een andere zone gaat. Tijdens dit alles blijft m'n 2e scherm gewoon zonder problemen m'n desktop weergeven. Ik kan dit probleem "oplossen" door de DP kabel opnieuw in de videokaart te steken.
k heb zelf al met DDU de drivers verwijderd en de nieuwste geïnstalleerd.Hierna liep alles de gehele dag vlekkeloos. Een half uurtje geleden begon het helaas weer. De temperaturen van de cpu en gpu zijn prima.
Ik heb een 6700k en een 1070 in de pc zitten , het scherm is een Acer XB241H (aangesloten via DP).
iemand enig idee wat dit probleem zou kennen veroorzaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:58

SpamLame

niks

Nee, maar je kan wel eea proberen om dingen uit te sluiten.

Dus
-verwissel eens de twee schermen van aansluiting
-verwissel eens de twee schermen in windows (welke is primair welke is secundair of probeer een mirrormode ipv strech)
-game je fullscreen? doe dan eens windowed mode op de monitor/ aansluiting die issues heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Klinkt als een resolutie ding.

Ik weet dat WOW een optie heeft om een grotere resolutie te nemen en die dan terug te schalen naar de resolutie van je monitor.
Mogelijk dat dit dus problemen geeft met je andere monitor.

Verder de stappen uitvoeren die SpamLame al heeft genoemd.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
Die resolutie upscaling optie (render scale) in wow gebruik ik inderdaad , maar zou het probleem dan niet gewoon constant moeten gebeuren? In Overwatch gebruik ik die optie trouwens niet. Ik zal inderdaad SpamLame's suggesties doornemen. Vind het alleen vreemd dat het opniew inpluggen van de kabel de boel fixed , zou het misschien aan de kabel zelf kunnen liggen? Het is trouwens nog nooit tijdens het gamen opgetreden , als het gebeurd is het meteen bij het opstarten van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
Aan de kabel ligt het dus niet , net een andere getest. Het vreemde is dat ik de hele dag nergens last van had , ik sluit de andere kabel aan en het gebeurde weer.
De korte momenten dat ik het menu kon zien , heb ik de game in windowed mode gezet , dit werkte gewoon goed. Hierna weer terug naar fullscreen en de ellende begon weer.
Toen heb ik de game opgestart op m'n 2e scherm (dvi-d) en op m'n tv via hdmi : geen probleem op beide schermen. Toen heb ik de DP kabel van m'n primair scherm naar het 2e scherm verplaatst : ook geen probleem. Na het terugplaatsen van de DP kabel naar het primaire scherm liep het daar ook ineens vlekkeloos. Dus toch iets mis met het scherm? Nvidia drivers lijkt me sterk aangezien ik 2 verschillende heb geprobeerd.