Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squadracorse
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-10-2024
Een tijd geleden heb ik een pc gekocht via V&A van een andere Tweaker, helemaal top. Ik had zelf nog een redelijke videokaart, de GTX950 en die support 4 monitoren. Nu heb ik een 3e monitor (had al 2x ProLite PL2273HDS) van zolder gehaald (ProLite E2207WSV) maar ik krijg geen beeld dus ik doe iets fout. Deze 3e monitor wil ik graag gebruiken voor communicatie, bijvoorbeeld Skype, WhatsApp-Web, Messenger etc.

Windows 10 64bit
NVIDIA GeForce GTX950
2x Ilyama ProLite E2273HDS
1x Ilyama ProLite E2207WSV

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb?
Nou eerlijk gezegd nog niet zoveel :| want ik weet niet waar ik moet beginnen, ondanks dat ik hier op Tweakers e.e.a. heb gezocht en geprobeerd.

In ieder geval staat de 3e monitor aan, ledje brandt, aangesloten via VGA kabel op het moederbord want de GTX950 heeft zelf geen VGA. Ik wil dus drie verschillende schermen kunnen bekijken, niet dupliceren om twee keer hetzelfde te zien...

Ik denk dat ik een foutje maak met de aansluiting want de E2207 is nu niet aangesloten op de GeForce GTX950 maar hoe werkt dat precies?

Kan iemand mij uitleggen wat de beste manier is om het aan te sluiten (bij NVIDIA zelf vindt ik in de support niets over het aansluiten van meerdere monitoren, alleen in de specificaties kan ik lezen dat de videokaart 4 monitoren ondersteunt) en op welke manier ik de software zo moet instellen dat het ook daadwerkelijk beeld geeft?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tja als de kabel niet op GTX950 zit, dan komt er inderdaad geen signaal overheen.

Welk moederbord en CPU hebben we het over; heb je daar uberhaupt wel eens signaal uit gekregen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:49
Waarschijnlijk is de igpu uitgeschakeld als een videokaart is geïnstalleerd. Even in het bios duiken en de igpu op enable zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squadracorse
@Uszka Wat is een igpu? En wanneer ik die in de bios op enable zet, dan werkt de videokaart nog wel gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Een igpu is de videochip die in de cpu zit.

Welke cpu en moederbord heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:01

Eren

Boss of this gym

gewoon een converter halen van dvi-d naar vga opgelost :)

https://www.allekabels.nl...r-vga-verloopstekker.html

4HEad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:45
begin eerst eens met welke videokaart je precies hebt. Het feit dat de GPU 4 monitoren ondersteunt, betekent niet dat jouw kaart dat ook doet. Als er simpelweg maar 2 aansluitingen op zitten wordt het een lastig verhaal ben ik bang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren

Eren

Boss of this gym

borft schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:09:
begin eerst eens met welke videokaart je precies hebt. Het feit dat de GPU 4 monitoren ondersteunt, betekent niet dat jouw kaart dat ook doet. Als er simpelweg maar 2 aansluitingen op zitten wordt het een lastig verhaal ben ik bang ;)
je ziet boven de post welke merk videokaart hij heeft..

PNY GeForce GTX950 2G

4HEad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-07 13:33

SpamLame

niks

Eren schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:12:
[...]

PNY GeForce GTX950 2G
O werkt dat zo? Persoonlijk zie ik dat als verkapte ad voor de PW.
Wil niet zeggen dat je ongelijk hebt, maar als TS de moeite kan nemen om de monitor modellen in de TS te zetten dan lijkt het me een kleine stap om ook de naam en rugnummers van de GPU in de TS te zetten.

Maar goed aangenomen dat het idd die specifiek GTX950 is dan heeft deze 2x DVI, HDMI, DP.

1 DVI is dan kwijt aan de DVI>VGA>E2207WSV
Zal je 1 van de E2273HDS aan de HDMI moeten knopen en 1 aan de DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Eren schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:12:
[...]

PNY GeForce GTX950 2G
Je weet dat die produktkoppelingen op mobiele devices ingeklapt en soms slecht zichbaar zijn? ;)

Neemt niet weg dat ik het persoonlijk ook wel op prijs stel dat een startpost alle relevante onderdelen bevat; zeker als @Squadracorse zegt dat de monitor nu op het moederbord zit, dat dus moedrrbord en CPU wel handig zouden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren

Eren

Boss of this gym

MAX3400 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:21:
[...]

Je weet dat die produktkoppelingen op mobiele devices ingeklapt en soms slecht zichbaar zijn? ;)

Neemt niet weg dat ik het persoonlijk ook wel op prijs stel dat een startpost alle relevante onderdelen bevat; zeker als @Squadracorse zegt dat de monitor nu op het moederbord zit, dat dus moedrrbord en CPU wel handig zouden zijn
Ik kan niet zo 1.2.3 zien dat hij op zijn mobiel zit :P . Maar goed je hebt wel gelijk het zou veel beter zijn dat alle relevante informatie er bij staat maakt het makkelijker voor ons en voor de Topic starter.

4HEad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

Die videokaart heeft maar 1x een analoge DVi aansluiting en een verloop naar VGA werkt alleen op de DVi-I aansluiting

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 197141 op 15-06-2018 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squadracorse
Goed, een hoop reacties, daar ben ik erg blij mee. Toegeven, de opmerking van @MAX3400 is terecht, ik heb daar niet bij stil gestaan, mijn excuses. Echter, ik begrijp niet helemaal waarom de CPU in dit geval zo belangrijk is, ik hoop dat iemand mij dat toch even kan uitleggen.

De gegevens van de CPU zijn trouwens makkelijker te vinden dan die van het moederbord:

Intel(r) Core(TM) i7-6700K CPU @4.00GHz met 16GB RAM

Voor het moederbord moest ik eerst op zolder kijken (er zijn ook progjes toch die dit vrij eenvoudig uit de pc kunnen halen?) en dat is een Asus Z170 Pro Gaming, alhoewel ik er geen enkel spelletje op heb gedaan en ook niet zal doen. Ach, de kast is van Fractal en dat geheugen schijnt iets bijzonders te zijn volgens de verkoper want dat is een set van 16GB met bijbehorende koelventilatoren, dat is zo'n soort brug waar bovenop de ventilator is gemonteerd, en dan 2x :-) Ben ik zo vollediger of moet ik nog meer vermelden?

Wat de eerste topic betreft, ik heb daar mijn best voor gedaan en naar mijn beste eer en geweten alles vermeld (behalve dan CPU en moederbord) en het forum geeft de mogelijkheid om die producten ook te selecteren, dus dat heb ik dan ook gedaan. Dat heeft niets te maken met reclame maken o.i.d., ik wil graag geholpen worden en meende op deze manier volledig te zijn.

Volgens mij is alles nu volledig rest mij nog te zeggen waarom ik de 3e monitor op het moederbord heb aangesloten; ik had een VGA kabel liggen en een verloop niet bij de hand maar die moet ik ergens wel hebben, van DVI naar VGA of zoiets. In ieder geval, dit ging sneller. Niet wetende dat ik van alles moet veranderen in de bios.

Dat heb ik dan ook niet gedaan. Ik heb nog eens goed gekeken naar de GTX950. Als daar meerdere verschillende versies van zijn, dat is voor een beginnende tweaker niet te achterhalen maar als jullie dat graag willen wil ik best weer even op zolder gaan kijken. Uit mijn hoofd weet ik nog dat het een "speciale" editie is, iets met "blackops" of iets dergelijks, zeker weet ik dit niet, zou ik moeten controleren.

In ieder geval, die videokaart heeft twee HDMI aansluitingen en 1x een DVI. De twee monitoren E2273HDS hebben drie aansluitingen, HDMI, DVI en VGA. Echter, de 3e monitor, de E2207WSV heeft alleen maar een VGA aansluiting.

Maar hoe nu verder? In principe heb ik alle benodigde kabels, VGA, HDMI en ook DVI, ergens moet ik nog een verloopje hebben maar moet ik even opzoeken. Wat is nu de beste opzet? Want er zijn meerdere opties, 1 beeldscherm op DVI, de andere via HDMI en de 3e dan via een verloop? Of maakt het niet uit wanneer ik de 3e monitor gewoon op het moederbord zelf ga aansluiten, die standaard een VGA aansluiting heeft? Heb ik dan nog wel de juiste kwaliteit overal? Zoals in de starttopic aangegeven is dit 3e scherm alleen maar voor communicatie doeleinden bedoeld zoals Messenger, WhatsApp-Web, Skype etc. en niet voor grafische functies en al helemaal niet voor gaming. Voor beeld- en videobewerking gebruik ik de twee identieke E2273HDS en daarom heb ik die - tot nu toe dan - ook op dezelfde manier aangesloten om enig verschil te voorkomen.

Ik hoop dat jullie willen reageren en mij tips kunnen geven op welke manier ik het beste deze 3e monitor E2207WSV het beste kan aansluiten?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

De 6700K heeft een eigen IGP maar niet elke BIOS ondersteunt het gebruik van de IGP samen met, in dit geval, een GTX ernaast. Ik zou van de Asus Z170 even de handleiding erbij pakken en goed lezen of je dus de VGA op het moederbord kan gebruiken.

Anders is de oplossing om inderdaad een verloopje aan te schaffen maar zoals @Anoniem: 197141 aangeeft, werkt niet op bepaalde aansluitingen.

Het nadeel van het aansturen van 3 schermen met 2 verschillende GPU's, zou zijn dat je apart kleurcorrecties / refresh-rates in de gaten moet houden. Ook is VGA een analoog signaal en mogelijk (!!) eerder gevoelig voor storing/interferentie.

[ Voor 24% gewijzigd door MAX3400 op 15-06-2018 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

Squadracorse schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 18:35:

In ieder geval, die videokaart heeft twee HDMI aansluitingen en 1x een DVI. De twee monitoren E2273HDS hebben drie aansluitingen, HDMI, DVI en VGA. Echter, de 3e monitor, de E2207WSV heeft alleen maar een VGA aansluiting.

Maar hoe nu verder?
Simpel toch 2* E2273HDS middels HDMI en 1* E2207WSV op DVI middels een verloopplug/kabel.
Dan hopen dat de GTX950 3 tegelijk kan aansturen en gaan (of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Squadracorse schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 18:35:

In ieder geval, die videokaart heeft twee HDMI aansluitingen en 1x een DVI.
Dan heeft de kaart geen analoge DVi en gaat een verloop naar VGA niet werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 197141 op 15-06-2018 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

MAX3400 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 18:39:
De 6700K heeft een eigen IGP maar niet elke BIOS ondersteunt het gebruik van de IGP samen met, in dit geval, een GTX ernaast. Ik zou van de Asus Z170 even de handleiding erbij pakken en goed lezen of je dus de VGA op het moederbord kan gebruiken.

Anders is de oplossing om inderdaad een verloopje aan te schaffen maar zoals @Anoniem: 197141 aangeeft, werkt niet op bepaalde aansluitingen.

Het nadeel van het aansturen van 3 schermen met 2 verschillende GPU's, zou zijn dat je apart kleurcorrecties / refresh-rates in de gaten moet houden. Ook is VGA een analoog signaal en mogelijk (!!) eerder gevoelig voor storing/interferentie.
Aangezien TS het niet specifiek vermeld, en ik niet zeker weet of hij het verschil direct begrijpt.
ALs je doel was om op 3 schermen te gamen : Je gebruikt dan de videokaart op je moederbord voor de 3e monitor. En die is niet geschikt om te gamen.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

heuveltje schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 19:15:
[...]

Aangezien TS het niet specifiek vermeld, en ik niet zeker weet of hij het verschil direct begrijpt.
ALs je doel was om op 3 schermen te gamen : Je gebruikt dan de videokaart op je moederbord voor de 3e monitor. En die is niet geschikt om te gamen.
Hij heeft nu al 2x gezegd dat het derde scherm alleen voor Messenger / Skype / etc is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

Anoniem: 197141 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 19:11:
[...]

Dan heeft de kaart geen analoge DVi en gaat een verloop naar VGA niet werken.
Mogelijk, maar onbekend.
TS kan dus even naar zolder gaan en op de doos kijken, vind tegelijk het verloopstukje (of niet) en kan het gelijk proberen en het resultaat als merk/uitvoering van zijn 950 terugmelden.

Mocht blijken dat je GPU alleen DVI-D heeft, kan je een convertor overwegen https://www.onlinekabelshop.nl/dvi-d-naar-vga-converter

[ Voor 14% gewijzigd door SpamLame op 15-06-2018 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:39

Nemesizz

Untouchable

@Squadracorse
Echter, ik begrijp niet helemaal waarom de CPU in dit geval zo belangrijk is, ik hoop dat iemand mij dat toch even kan uitleggen.
Omdat er ook mensen zijn die bijvoorbeeld de onboard connector gebruiken bij bijvoorbeeld een AMD Ryzen processor, die geen IGP (integrated graphics, ofwel een GPU in de processor zelf) heeft waardoor je never nooit beeld kunt krijgen van die betreffende poort. Maar ook bij Intel zijn er enkele modellen die geen IGP hebben.

In je openingspost is het niet duidelijk om welk moederbord en welke processor het ging, voor hetzelfde geld is het bijvoorbeeld een Ryzen systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squadracorse
SpamLame schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 19:23:
[...]..... en het resultaat als merk/uitvoering van zijn 950 terugmelden....
eerlijk is eerlijk, ik kom er niet uit want er zijn - voor mij - wat vreemde verschijnselen.
Ik ben op zolder geweest, dat is dan best wel weer leuk. Ik heb een tweetal hele mooie CPU's gevonden q9650 en q9750, eens kijken of ik daar nog een leuk projectje voor heb staan...

Vond nog een andere videokaart, de ATI HD4770 die zou ik kunnen inzetten indien nodig voor mij 3e scherm.
En uiteraard ook de dozen van diverse onderdelen, die wil ik jullie niet onthouden, dus hierbij fotootjevan mijn Corsair DDR4 16GB Vengeance LPX: https://myalbum.com/photo/psA8s6jyOA7M/1k0.jpg

Maar dan verder over het aansluiten van de 3e monitor: dat is mij nog steeds niet gelukt en heel eerlijk ben ik de kluts een beetje kwijt. Ik heb in ieder geval de doos en de gebruiksaanwijzing van de videokaart gevonden. Echter, op de doos staat een andere aanduiding als wat er daadwerkelijk op de videokaart geplaatst is. Of is een display-port ook een DVI uitgang? Dan klopt de benaming Dual DVI namelijk wel. Hier vindt je een fotootje van de doos, de code (aan de andere kant op de doos) en ook de achterkant van de pc met daarop de aansluitingen van de videokaart.

https://myalbum.com/photo/cgZ45puPEm8W/1k0.jpg

Ik vindt daar 1x een display-port, die gaat via een kabel naar mijn linker E2273HDS. Daarnaast een HDMI die gaat naar de rechter E2273HDS, daarnaast vindt ik maar 1 DVI-I aansluiting (dus geen dual denk ik dan) en die wil ik graag gebruiken voor mijn 3e monitor.

Het verloopje heb ik niet kunnen vinden dus vanmiddag snel even gehaald. De computer uitgezet, kabels aangesloten, verder niets. Dan begint het echt allemaal heel erg vreemd te worden:

a) alle drie de monitoren blijven zwart, wanneer ik op het knopje druk komt bij alle drie de schermen de melding "no signal". Dus lijkt het erop wanneer ik alledrie aansluitingen gebruik dat niets het meer doet.. :?

-> kan iemand mij uitleggen waarom dat is? Dit is toch vreemd? Of voor jullie wel logisch? Ik snap het niet en ik zou het fijn vinden als iemand mij dit kan uitleggen.

b) de computer reageert niet meer op de reset knop, reageert ook niet meer op de aan/uit knop en ik kan de computer alleen nog maar uitschakelen met de "power off" knop van de voeding, aan de achterkant van de kast 8)7

c) Het zou dus kunnen zijn dat een converter van DVI naar VGA inderdaad nodig is. Echter, volgens de gebruiksaanwijzing van de videokaart betreft het een DVI-I aansluiting en geen DVI-D aansluiting.

Ik zie het even niet meer, hulp stel ik zeer op prijs. Als ik iets vergeten ben te vermelden, dan mijn excuses, zodra erom gevraagd wordt zal ik zo snel mogelijk reageren en voorzien in de informatie behoefte.

Groetjes, JC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Zoek uit welke videokaart je precies hebt. De doos is van een KFA, boven het topic heb je een PNY gelinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

Hadsaklats de GPU http://www.kfa2.com/kfa2/...-950-black-oc-sniper.html

DVI-I waar je vraagteken bij staat, si gewoon een zoekvraag Wikipedia: Digital Visual Interface.
Kan je dus een VGA monitor op aansluiten met zijn simpel klopstukje.
En nee DP is geen DVI, DUAL-Link slaat op je DVI connector, als je gezocht had had je dit kunnen vinden.

a) En als je de laatst aangekoppelde monitor weer los haalt wat gebeurt er dan? Nee. Ja. Dat er 3 aansluitingen zijn houd niet automatsch in dat je alle drie tegelijk kunnen werken, helaas is hier weinig info omtrent jouw kaart over te vinden, gezien je de handleiding heb kunnen gebruiken om de DVI uitvoering vast te stellen, kan je vast in de diezelfde handleiding ook vinden hoeveel monitoren tegelijkertijd de kaart uitstuurt.

b) Ik weet niet welke kabels jij los hebt gehad, maar er kan natuurlijk iets los zijn geraakt, frontpanelheaderconnector op je bord of van je chassis front.

c) Nee DVI-I duallink heeft ook analoog aan boord het simpelste blokje zou voldoende moeten zijn verder zie A

Blijf gewoon kalm en leer hoofd en bijzaken te scheiden.
Dit topic ging/gaat over je kaart + monitoren.
Beetje uitbreiding adnv nieuwe problemen bij oplossen van je initiele probleem is niet erg, maar dat je een 2 C2Q CPU's vind draagt niks bij aan het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

----> Standard Display Connectors: Dual Link DVI, HDMI 2.0,DisplayPort 1.2.

Een passieve adapter naar VGA gaat niet werken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

Anoniem: 197141 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 11:57:
[...]

----> Standard Display Connectors: Dual Link DVI, HDMI 2.0,DisplayPort 1.2.

Een passieve adapter naar VGA gaat niet werken dus.
Edoch, op het foto van TS van de doos , Dual-link DVI-I , GPU connectoren komen overeen met DVI-I
Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/cgZ45puPEm8W/1k0.jpg

Als ik wiki geloven mag zit daar gewoon analoog in, dus zou een simpel blokje moeten werken, convertor voor DVI-D naa vga zou in theorie ook moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mijn bescheiden mening zitten er alleen maar digitale uitgangen op die videokaart.
Een monitor met DVi aansluiting kun je er zonder probleem als 3e scherm bijhangen.
VGA alleen met actieve adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

Anoniem: 197141 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 12:34:
Volgens mijn bescheiden mening zitten er alleen maar digitale uitgangen op die videokaart.
Een monitor met DVi aansluiting kun je er zonder probleem als 3e scherm bijhangen.
VGA alleen met actieve adapter.
Nou kijk uit naar je onderbouwing van je mening.
Kan het prima mis hebben natuurlijk, maar vooralsnog zie ik je niet inhoudelijk ingaan op mijn geposte linkjes of info die mijn standpunt weerlegt.

[ Voor 8% gewijzigd door SpamLame op 17-06-2018 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squadracorse
Uszka schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 22:12:
Zoek uit welke videokaart je precies hebt. De doos is van een KFA, boven het topic heb je een PNY gelinkt.
Nou dat is ook één van de dingen waar ik tegenaan loop.
Wanneer ik naar mijn "geavanceerde beeldscherminstellingen" ga kom ik daar toch echt de naam "NVIDIA GeForce GTX 950" tegen, terwijl op de doos iets totaal anders staat, eentje van KFA. :?

Kijk maar eens naar de volgende foto, ook voor @SpamLame en @Anoniem: 197141
Ik ben niet zo'n enorme techneut als de meesten van jullie maar ik begrijp dit niet hoor:

https://myalbum.com/photo/vM9K1g4l6UOX/1k0.jpg

:? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

Squadracorse schreef op zondag 17 juni 2018 @ 15:44:
[...]

Nou dat is ook één van de dingen waar ik tegenaan loop.
Wanneer ik naar mijn "geavanceerde beeldscherminstellingen" ga kom ik daar toch echt de naam "NVIDIA GeForce GTX 950" tegen, terwijl op de doos iets totaal anders staat, eentje van KFA. :?

Kijk maar eens naar de volgende foto, ook voor @SpamLame en @Anoniem: 197141
Ik ben niet zo'n enorme techneut als de meesten van jullie maar ik begrijp dit niet hoor:

https://myalbum.com/photo/vM9K1g4l6UOX/1k0.jpg

:? :? :?
Nvidia=ontwerper van de chip en reference boards, produceert en verkoopt ook zelf kaarten alleen via eigen webshop
KFA (ook bekend als Galax)= partner van nvidia die de chip op een grafische kaart (eigen danwel reference ontwerp) zet, eigen label/naam geeft en eventueel met een software bundel via reguliere consumer verkoop kanalen bij jouw en mij te laten komen.

Anders gezegd die naam die jij ziet zegt niets over de fabrikant van de kaart zelf.
Wil je dat zeker weten, kijk dan in je PC.
Er zal ergens op de kaart vast wel een sticker of print zitten die dat voor je kan verduidelijken.

[ Voor 6% gewijzigd door SpamLame op 17-06-2018 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squadracorse
Okay dat begrijp ik, is ook wel logisch. In eerste instantie heb ik naar de gegevens gekeken die ik in mijn pc heb kunnen vinden, en daar wordt dus de NVIDIA GeForce GTX950 aangegeven. Daarom heb ik die ook aangemerkt.

Op zolder heb ik de doos gezocht en op de doos staat ook gewoon de naam NVIDIA vermeld, zonder enige vermelding. Daarna de gebruiksaanwijzing gelezen en ook daarin wordt constant NVIDIA genoemd, geen enkele keer KFA of GALAX.

Maakt ook verder niet uit, want zowel in de gebruiksaanwijzing als technische gegevens geeft aan dat de videokaart geschikt is voor het aansturen van 4 monitoren.

Mijn inziens wat vreemd omdat er maar drie aansluitingen zijn. Ook nog geen probleem omdat ik alleen maar een 3e monitor wil aansluiten.

Maar dan het aansluiten op zichzelf. Ik heb dus een "gewoon" verloopje gekocht, geen converter. Aangesloten krijg ik op geen van de drie schermen een beeld en blijft zwart (dus ook niet blauw). Wanneer ik de kabel van deze 3e monitor loshaal heb ik nog steeds geen beeld. Sterker nog, niets werkt meer. Alleen uit doen via de voeding en daarna weer aan, dat ik weer iets met de pc kan doen. Dat is toch raar? Lijkt mij meer iets als dat er een soort "kortsluiting" ontstaat?!?

Een converter kabel heb ik nog niet maar ga ik wel proberen, even afwachten wat het resultaat daarvan is. Kan het zijn dat ik ergens in de software iets moet veranderen? In de gebruiksaanwijzing wordt hier niets over vermeld.....

Anders zou ik het niet weten wat ik nog meer kan doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

Squadracorse schreef op zondag 17 juni 2018 @ 19:26:
Okay dat begrijp ik, is ook wel logisch. In eerste instantie heb ik naar de gegevens gekeken die ik in mijn pc heb kunnen vinden, en daar wordt dus de NVIDIA GeForce GTX950 aangegeven. Daarom heb ik die ook aangemerkt.

Op zolder heb ik de doos gezocht en op de doos staat ook gewoon de naam NVIDIA vermeld, zonder enige vermelding. Daarna de gebruiksaanwijzing gelezen en ook daarin wordt constant NVIDIA genoemd, geen enkele keer KFA of GALAX.
In de foto die je zelf gepost heb en ik inlin in comment SpamLame in "3e monitor aansluiten-? geen beeld GeForce GTX950" heb geplaatst staat toch echt KFA(2) op de doos.
Maakt ook verder niet uit, want zowel in de gebruiksaanwijzing als technische gegevens geeft aan dat de videokaart geschikt is voor het aansturen van 4 monitoren.

Mijn inziens wat vreemd omdat er maar drie aansluitingen zijn. Ook nog geen probleem omdat ik alleen maar een 3e monitor wil aansluiten.

Maar dan het aansluiten op zichzelf. Ik heb dus een "gewoon" verloopje gekocht, geen converter. Aangesloten krijg ik op geen van de drie schermen een beeld en blijft zwart (dus ook niet blauw). Wanneer ik de kabel van deze 3e monitor loshaal heb ik nog steeds geen beeld. Sterker nog, niets werkt meer. Alleen uit doen via de voeding en daarna weer aan, dat ik weer iets met de pc kan doen. Dat is toch raar? Lijkt mij meer iets als dat er een soort "kortsluiting" ontstaat?!?
-Dus PC is aan met 2 schermen
-Sluit derde scherm aan
-alle schermen gaan op zwart
-Derde scherm haal je los, maar de overige 2 blijven zwart
-Zelfs je RESET knop op het chassis reageert niet
-Zelfs langdurig vasthouden van de POWER knop op het chassis bied geen uitkomst
-220v los is wat je rest

Is dat de gang van zaken?
Een converter kabel heb ik nog niet maar ga ik wel proberen, even afwachten wat het resultaat daarvan is. Kan het zijn dat ik ergens in de software iets moet veranderen? In de gebruiksaanwijzing wordt hier niets over vermeld.....
SW in de zin van OS moet je wel iets mee doen, derde sherm aanduiden, waar die staat bv, welke resolutie of refreshrate indien de default niet correct is, of je je buroblad wilt strechen naar dat scherm, maar ja los daarvan moeten je originele 2 het wel blijven doen en dat is nu niet
Anders zou ik het niet weten wat ik nog meer kan doen.....
Meer testen, kan je bv de PC starten met alleen het derde scherm (is dan het enige) aangesloten, krijg je dan wel beeld?
Kan je je eerste scherm en derde scherm aansluiten, pc starten en heb je dan op beiden beeld.
Geen idee of al eerder geprobeerd, maar is je derde scherm nog wel goed? Kan je hem bv op een laptop aansluiten zodat je zeker weet dat ie een beeld kan produceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-07 10:44
Mogelijk is het al eerder gezegd, maar:

Je monitor: Iiyama ProLite E2207WSV
'snapt' alleen maar VGA, analoge aansluiting dus. Een passieve digitaal naar analoog omzetstukje, gaat niet werken. Je zal een actieve adapter moeten kopen maar die zijn denk ik duurder dan een gelijkwaardig scherm met wel digitale aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squadracorse
@SpamLame

Ik zal nog een foto maken van de doos waarop ook NVIDIA vermeld staat. En de computer herkent de videokaart ook als NVIDIA.

Zou je aub kunnen uitleggen wat je bedoeld met de afkortingen in deze zin?

"SW in de zin van OS moet je wel iets mee doen"

Ik vermoed dat OS het Operating System is maar SW kan ik niet plaatsen. De laatste keer werkte het scherm gewoon maar ik ga de genoemde opties zeker proberen.

De gang van zaken heb je goed opgeschreven, zo werkt dat inderdaad in die volgorde.

Wanneer ik weer thuis ben ga ik aan de slag en het resultaat in verslagvorm hier plaatsen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

SW=software

Je OS is ook software dus ja je moet iets instellen, maar het hebben van beeld is dan wel cruciaal ;)
iamzero456 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:16:
Mogelijk is het al eerder gezegd, maar:

Je monitor: Iiyama ProLite E2207WSV
'snapt' alleen maar VGA, analoge aansluiting dus. Een passieve digitaal naar analoog omzetstukje, gaat niet werken. Je zal een actieve adapter moeten kopen maar die zijn denk ik duurder dan een gelijkwaardig scherm met wel digitale aansluitingen.
Een passieve digitaal naar analoog omzetstukje, gaat niet werken.
Ik kan het blijven typen (voor de 3de keer in deze thread), maar begin me af te vragen of het wel gelezen wordt.

Dat kan het wel waar het DVI-I betreft, en voor zover bekend aan de foto + connector heeft het er alle schijn van dat het een DVI-I interface is.

DVI-D is volledig digitaal dan heb je een actieve convertor nodig.

Wikipedia: Digital Visual Interface
In addition to digital, some DVI connectors also have pins that pass an analog signal, which can be used to connect an analog monitor. The analog pins are the four that surround the flat blade on a DVI-I or DVI-A connector. A VGA monitor, for example, can be connected to a video source with DVI-I through the use of a passive adapter. Since the analog pins are directly compatible with VGA signaling, passive adapters are simple and cheap to produce, providing a cost-effective solution to support VGA on DVI. The long flat pin on a DVI-I connector is wider than the same pin on a DVI-D connector, so even if the four analog pins were manually removed, it still wouldn't be possible to connect a male DVI-I to a female DVI-D. It is possible, however, to join a male DVI-D connector with a female DVI-I connector.[5]
Dat is de theorie althans.

[ Voor 91% gewijzigd door SpamLame op 18-06-2018 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
SpamLame schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:50:
SW=software

Je OS is ook software dus ja je moet iets instellen, maar het hebben van beeld is dan wel cruciaal ;)

[...]

Een passieve digitaal naar analoog omzetstukje, gaat niet werken.
Ik kan het blijven typen (voor de 3de keer in deze thread), maar begin me af te vragen of het wel gelezen wordt.

Dat kan het wel waar het DVI-I betreft, en voor zover bekend aan de foto + connector heeft het er alle schijn van dat het een DVI-I interface is.

DVI-D is volledig digitaal dan heb je een actieve convertor nodig.

Wikipedia: Digital Visual Interface

[...]

Dat is de theorie althans.
Dat is toch precies wat ik ook zeg?

Het enige wat ik nog extra aangeef is dat het beeldscherm geen digitaal beeld snapt. Als het beeldscherm een dvi aansluiting had gehad, snapte het ook nog een digitaal beeld en had je wel met een passieve omzetstuk beeld kunnen krijgen op het 3e beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

@iamzero456 misschien dat ik je niet begrijp maar dvi-i stuurt analoog uit naast digitaal. Een passief koppelstuk die dus alleen de connector van dvi naar dsub15 omzet is voldoende.

Maar goed dat verhaal werkt alleen als de kaart daadwerkelijk dvi-i ondersteunt.

@Squadracorse het is al eerder gevraagd kan je de pc openmaken en een foto of iets delen van de kaart zelf. Dan kan er vastgesteld worden welke kaart het nu echt betreft en dus of mijn verhaal van toepassing is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
SpamLame schreef op maandag 18 juni 2018 @ 17:01:
@iamzero456 misschien dat ik je niet begrijp maar dvi-i stuurt analoog uit naast digitaal. Een passief koppelstuk die dus alleen de connector van dvi naar dsub15 omzet is voldoende.

Maar goed dat verhaal werkt alleen als de kaart daadwerkelijk dvi-i ondersteunt.

@Squadracorse het is al eerder gevraagd kan je de pc openmaken en een foto of iets delen van de kaart zelf. Dan kan er vastgesteld worden welke kaart het nu echt betreft en dus of mijn verhaal van toepassing is
Ja, zo te lezen begrijp je me. Als de videokaart daadwerkelijk OOK een analoog beeld uitstuurt dan, zou het idd moeten werken. Ik ging er alleen vanuit dat OP dit al geprobeerd had en dat dit niet werkte. Maar als ik het goed begrijp heeft ie het passieve koppelstukje (nog) niet.

Bij een maat van me was het helaas het geval dat zijn GTX 760 alleen DVI-D had - dus werkte een koppelstukje niet. Uiteindelijk heeft ie het VGA only scherm gebruikt voor een laptop van hem.

Mocht OP weer reageren, hier nog wat leesvoer:
https://superuser.com/que...card-one-from-motherboard

[ Voor 7% gewijzigd door iamzero456 op 18-06-2018 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squadracorse
Hierbij eerst een aantal foto's van de doos van de videokaart. Overal, op elke kant en ook in de gebruiksaanwijzing staat NVIDIA vermeld. Ik wil heel graag de pc kast openmaken om te kijken wat er daadwerkelijk in zit, ik wil daar met alle plezier fotootjes van maken, maar waar moet ik op letten?

Want in de eerdere geplaatste foto's heb ik al een foto geplaatst van de aansluitingen van de videokaart, dat moet toch genoeg zijn? Op diezelfde foto kun je namelijk ook zien dat er daadwerkelijk "DVI-I" vermeld staat naast de aansluiting, en HDMI bij de andere en DisplayPort bij de andere. Ik ben een bijna-leek hoor, dus niet boos worden als het niet zo is. In de gebruiksaanwijzing staat ook dat de videokaart 4 monitoren kan ondersteunen, dus dan moet een 3e aansluiten toch niet zo moeilijk zijn ??

Dit zijn de foto's van de doos:
https://myalbum.com/photo/ZUNUiKz0Nc0Z/1k0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

Squadracorse schreef op maandag 18 juni 2018 @ 23:07:
Hierbij eerst een aantal foto's van de doos van de videokaart. Overal, op elke kant en ook in de gebruiksaanwijzing staat NVIDIA vermeld. Ik wil heel graag de pc kast openmaken om te kijken wat er daadwerkelijk in zit, ik wil daar met alle plezier fotootjes van maken, maar waar moet ik op letten?
Op die foto staan gestileerd de KFA2 boven de 2 stickers.
Waar op te letten, zie je stickers op de kaart met serials productnrs/namen dan gaat het daarom.
Want in de eerdere geplaatste foto's heb ik al een foto geplaatst van de aansluitingen van de videokaart, dat moet toch genoeg zijn? Op diezelfde foto kun je namelijk ook zien dat er daadwerkelijk "DVI-I" vermeld staat naast de aansluiting, en HDMI bij de andere en DisplayPort bij de andere.
Ben ik met je eens, maar aangezien dit 2dehands is aangekocht blijft de kans bestaan dat de doos niet bij de kaart hoort die jij hebt. Als dan ook opdruk v/d slotplaat niet blijkt te kloppen....foto's van de kaart (met name de naam en rugnummers) zelf kunnen duidelijkheid verschaffen

Ik schreef in SpamLame in "3e monitor aansluiten-? geen beeld GeForce GTX950" een aantal mogelijk stappen die je extra testen kon.

Jij antwoordde als volgt
Squadracorse schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:23:
@SpamLame
...

Wanneer ik weer thuis ben ga ik aan de slag en het resultaat in verslagvorm hier plaatsen. Bedankt!
Wat was je resultaat?

[ Voor 16% gewijzigd door SpamLame op 19-06-2018 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squadracorse
[b]

Ben ik met je eens, maar aangezien dit 2dehands is aangekocht blijft de kans bestaan dat de doos niet bij de kaart hoort die jij hebt. Als dan ook opdruk v/d slotplaat niet blijkt te kloppen....foto's van de kaart (met name de naam en rugnummers) zelf kunnen duidelijkheid verschaffen
Dan ben ik daarin niet duidelijk geweest en kan me dat best voorstellen. Echter, bepaalde delen heb ik gebruikt - als nieuw - gekocht, niet alles.

De videokaart is recentelijk nieuw gekocht bij een lokale computershop. Ik ga daar ook even te rade welke mogelijkheden er zijn 😉

M.b.t. het verslag; ik ben er nog niet aan toegekomen om die verschillende mogelijkheden uit te voeren. Volgt z.s.m.

JC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squadracorse
***** VERSLAG *****

Zoals beloofd zou ik jullie een verslag doen zodra ik verschillende dingen geprobeerd heb en het resultaat hiervan vermelden. Allereerst allemaal bedankt voor jullie hulp! Als tweede, kort en krachtig: het WERKT!

Vandaag heb ik eerst gekeken of het 3e scherm inderdaad nog wel goed is. De laatste keer dat ik het gebruikt had deed ie het nog prima en ik verwachte eigenlijk ook geen problemen. Maar omdat ik het aan de pc had gehangen en er vervolgens allerlei mis ging had ik mijn bedenkingen. Even snel de laptop gepakt, monitor erop aangesloten en voilå, prachtig beeld.

Door de opmerking van @SpamLame :(:) dat er waarschijnlijk wel iets met de SW ingesteld moet worden ben ik eens gaan nadenken maar kwam er nog niet helemaal uit. Vanmiddag laat eens de website van KFA bekeken, YouTube filmpjes bekeken toen er melding werd gemaakt dat de juiste SW en driver van de videokaart geïnstalleerd moet zijn.........}:O ....hmm wacht........ heb ik die wel geïnstalleerd eigenlijk? Want dit is de nieuwe pc waar ik het moederbord, de kast en het geheugen als geheel heb gekocht en zelf de videokaart etc. heb gemonteerd en geïnstalleerd.... -> nee dus 7(8)7 Dus snel weer naar de link van de juiste videokaart, driver downloaden en installeren. Opnieuw opstarten, 2 schermen werken zonder problemen, nu de 3e nog. Dus VGA kabeltje gepakt, een passief verloopje van DVI-I male naar VGA female erop gezet, achterop de videokaart aangesloten, 3e monitor aan en even weer opnieuw opstarten....

en ja hoor, alle drie de schermen doen het prima, drie verschillende schermen dus niets gedupliceerd o.i.d. alles werkt tot nu toe gewoon naar behoren en dat bevalt me prima! Dank jullie wel allemaal ! _/-\o_

Nu is er bij mij wel de vraag gerezen of ik de driver van het moederbord wel heb geïnstalleerd want ik meende mij te herinneren dat de verkopende Tweaker mij vertelde dat ik dat niet moet vergeten want anders zou het moederbord niet optimaal werken. Ik heb dat niet geïnstalleerd, dat weet ik eigenlijk 99,9% zeker maar alles werkt naar behoren. Is het toch verstandig om de juiste driver voor het Z170 moederbord te installeren of is dat overbodig? (let wel, ik ga niet gamen, nu niet en ook in de toekomst niet, ik gebruik de pc voornamelijk voor foto- en videobewerking en om mijn webshops draaiende te houden. Dus, als ik het mag vragen in dit topic: kan ik dat beter wel of beter niet doen?

ps: voor de rest ben ik erg blij, ik moet nog even wennen aan het schuiven van de muis, constant naar rechts schuiven is niet handig wanneer de 3e monitor helemaal links staat.....maar misschien dat ik dat ergens kan instellen, moet ik even zoeken hoe, wat en waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
Gewoon de volgorde aanpassen naar de juiste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

Mooi man dat je het aan de praat hebt gekregen.
Waar iamzero456 op doelt wordt hier duidelijk gemaakt YouTube: How to adjust 2nd Monitor from Right to Left
Pagina: 1