Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Sata multiplier

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MatMich
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20-09 16:10
Ik heb een moederbord met 3 Sata (3.0) aansluitingen
Ik mis er nu nog 1 voor mijn cd rom aangezien ze alle drie in gebruik zijn.
Is er een intern soort van "stekkerdoosje" waarmee ik via een bestaande Sata een extra aansluiting kan creŽren?
Zoiets als een switch dus maar dan intern.
En dan bv een vastmaken met een gesloten backplate achter de Behuizing.
Probleem is dat ik ook geen sloten heb (PCI) dus het moet via een bestaande Sata aansluiting.
Stroom hoeft niet want dat kan natuurlijk gewoon via de voeding het gaat puur om een extra Sata aansluiting.
Snel hoeft natuurlijk ook niet echt voor een CD Rom ;-)

Hardware is een Micro ATX Intel B75 (1155) moederbord met ook nog een M-Sata aansluitng, dus een soort van mini kaartje met een sata zou misschien ook nog kunnen.
...

Ik heb wel wat Port multipliers gevonden maar de meeste zijn met PCi en ik vond een Stargate maar zo'n 80,- euro voor een extra sata aansluiting vind ik wat gortig.
Ook zag ik nog wel een los kaartje maar dat moet ik dan blijkbaar los in de behuizing leggen wat ik ook niet zo een nette oplossing vind.
Wie heeft een goed oplossing voor me?
Thx
...

Alle reacties

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
USB naar SATA dan?

• M2M
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 00:20

M2M

medicijnman

Er zijn SATA Multipliers, die gaan niet met alle controllers overweg. Meestal van 1 --> 5 poorten op een klein PCB.

Je kunt met een extra PCI slot, of USB poort ook een extra SATA slot creeeren. Soms heeft het moederbord een E-Sata aansluiting die je kunt gebruiken. Of je kunt gaan voor een externe DVD brander. Dat zal nog de goedkoopste oplossing zijn.

edit: ik zie op Ali wel een aantal multipliers en insteekkaartjes voor 15 dollar. Zo je ook nog kunnen proberen, als je avontuurlijk bent :)

M2M wijzigde deze reactie 15-06-2018 01:32 (16%)

-_-

• MatMich
quote:
Dan moet het buitenom want volgens mij heb ik geen interne usb aansluitingen.

• MatMich
quote:
M2M schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 01:24:
Er zijn SATA Multipliers, die gaan niet met alle controllers overweg. Meestal van 1 --> 5 poorten op een klein PCB.

Je kunt met een extra PCI slot, of USB poort ook een extra SATA slot creeeren. Soms heeft het moederbord een E-Sata aansluiting die je kunt gebruiken. Of je kunt gaan voor een externe DVD brander. Dat zal nog de goedkoopste oplossing zijn.

edit: ik zie op Ali wel een aantal multipliers en insteekkaartjes voor 15 dollar. Zo je ook nog kunnen proberen, als je avontuurlijk bent :)
Maar hoe sluit ik dan een extra PCI slot aan?

• SpamLame
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 20:23
Je creert geen extra PCI(e) slot, je gebruikt een PCI(e) insteekkaart om extra interne/externe SATA poorten te creeeren.

Je kan ook je mSATA connector op het moederbord gebruiken dmv een msata-2-sata adapter.

USB naar SATA kan ook, zoals al gezegt. Dit kan je ook intern doen, als je je een USB header overhebt, wilt opgegeven.

SpamLame wijzigde deze reactie 15-06-2018 07:09 (25%)

WoWs-id dionvdc_ wows numbers

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:43

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is het wel mSATA op het board? Het slot is vaak "bijna" hetzelfde als voor een WiFi-module.

Het zou helpen als merk & type moederbord bekend zijn.

Add and message me on XBL for FM7 or FH4: OctagonQontrol

• jan99999
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 21:10
Koop een externe usb dvd speler en je bent klaar.

Of,
je moederbord heeft meerdere pci-e aansluitingen, koop daar een pci-e kaartje met sata poorten.
of je dvd cd rom hier op werkt is wel de vraag, maar je kunt altijd je hd omzetten naar je sata kaart, en je cd rom naar je moederbord sata aansluiten.

• MatMich
Zoals ik al beschreef heb ik geen extra pci sloten ook geen interne usb aansluitingen.
Wel m-sata dus dat zou kunnen.
Ik zet hier even een link naar het moederbord vd winkel waar ik hem gekocht heb, daar staan de specs onder.
Dat scheelt wat uitleg en wellicht mijn onvolledige info.
Het gaat dus om zo een blauwe aansluiting linksonder waar er dus maar 3 van zijn. de M sata aansluiting zit erboven, boven het koelblokje.
http://www.computerstunt.nl/onderdeel/6642/

MatMich wijzigde deze reactie 15-06-2018 10:46 (17%)

• Axewi
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16:51
quote:
MatMich schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:40:
Zoals ik al beschreef heb ik geen extra pci sloten ook geen interne usb aansluitingen.
Wel m-sata dus dat zou kunnen.
Ik zet hier even een link naar het moederbord vd winkel waar ik hem gekocht heb, daar staan de specs onder.
Dat scheelt wat uitleg en wellicht mijn onvolledige info.
Het gaat dus om zo een blauwe aansluiting linksonder waar er dus maar 3 van zijn. de M sata aansluiting zit erboven, boven het koelblokje.
http://www.computerstunt.nl/onderdeel/6642/
Als je geen losse videokaart gebruikt heb je 2 opties:
1: Sata controller in je PCIEx16 slot doen.
2: Msata -> Sata adapter gebruiken.

Axewi wijzigde deze reactie 15-06-2018 10:51 (6%)

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• SpamLame
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 20:23
https://www.bol.com/nl/p/...erkaart/9200000023667549/
is iets wat lijkt op wat jij kan gebruiken

Ah crap spuit 11

SpamLame wijzigde deze reactie 15-06-2018 10:54 (5%)

WoWs-id dionvdc_ wows numbers

• MatMich
Top! die m sata kaart dus, die had ik dus nog niet gevonden.
Snap ik niets van, gewoon bij Bol. Suf hoor van mij 8)7
Wel beetje prijzig alleen helaas.
Pagina: 1

Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True