Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• GlenSpey
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 20-06 12:40
Ik zoek een?
Nieuwe smartphone ter vervanging van mijn Moto G4.

Wat is je budget?
Heb niet specifiek een budget, ben op zoek naar een telefoon uit het hogere segment

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik zoek een telefoon waar ik goed spelletjes mee kan spelen. Ik reis veel, en heb daarom veel tijd over. Forge of empires, Heartstone etc.
Ook wil ik een goede camera voor alle foto's onderweg.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik twijfel tussen de S8 en de S9. Ik kan niet echt heel grote voordelen aan de S9 ontdekken t.o.v. de S8. Het zal ongetwijfeld net wat beter zijn, maar is het het prijsverschil écht waard?
Ook is mijn oog gevallen op de Oneplus 6, maar die heeft een wat lagere resolutie valt mij op als ik de specificaties doorlees... In hoeverre is dat verschil te merken?

Ik heb begin 2014 de Nexus 5 gekocht, dit was toen een van de betere smartphones die net nieuw de fabriek uit kwam. Echter ging deze telefoon na krap 2 jaar kapot, en toen ben ik overgestapt naar een net iets goedkoper segment omdat ik het toch wel erg veel geld vond voor apparaten die maar zo'n beperkte levensduur hebben.
Maar mijn G4 (gaat nu ook richting de 2 jaar) begint op te raken. Het geheugen is me te beperkend, het laden duurt lang, spelletjes lopen erg vaak vast, levensduur batterij loopt op z'n eind en de camera is me niet goed genoeg.
Ik heb een sim-only abbo en dat wil ik graag zo houden. De telefoon koop ik zelf, of er moet echt een héél goede deal ergens te krijgen zijn.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 10:16
De lagere resolutie van de OP6 is alleen merkbaar als je de telefoon in een VR bril wil gebruiken, bij normaal gebruik is de resolutie al zo hoog dat je de pixels niet ziet.

Verschil S8 en S9 is voornamelijk de camera die beter geworden is en een iets snellere processor, plus de S8 zit al in zijn 2de levensjaar van de 3 waarin hij updates krijgt, de S9 pas in het eerste levensjaar.

• Kaya10
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
Ik zou persoonlijk voor de Samsung S9 gaan

S8 kost momenteel 480 en de S9 kost 600.

Denk dat de s9 een betere keuze zal zijn

• GlenSpey
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 20-06 12:40
Ik heb nog even wat vergelijkingswerk gedaan tussen de S9 en de OP6, ook daarin lijken de verschillen minimaal te zijn. Zou ik voor de OP6 gaan dan krijg ik voor 50 euro minder het dubbele aan opslag t.o.v. de S9.

Zijn er nou echt nog noemenswaardige voordelen aan de S9, in vergelijking met de OP6?

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 10:16
https://www.google.com/search?q=samsung+s9+vs+oneplus+6
Dit kan je helpen de keuze te maken tussen die 2.

• chengbondkwok
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 11:46

chengbondkwok

Business Intelligence
quote:
GlenSpey schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:57:
Ik heb nog even wat vergelijkingswerk gedaan tussen de S9 en de OP6, ook daarin lijken de verschillen minimaal te zijn. Zou ik voor de OP6 gaan dan krijg ik voor 50 euro minder het dubbele aan opslag t.o.v. de S9.

Zijn er nou echt nog noemenswaardige voordelen aan de S9, in vergelijking met de OP6?
Grootste verschil is een betere camera, mogelijkheid om opslag uit te breiden met een SD kaartje, en een officiële IP-certificering.

Vooral dat laatste vind ik fijn :)

Ik zou dan voor de S9 gaan.
Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*