Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Computer afsluiten levert een reboot op na ~10s

Pagina: 1
Acties:

• Blue-eagle
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Google helpt ook niet echt.

Ik heb regedit zaken aangepast:
  • HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Power\HiberbootEnabled=0
  • HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\PowerdownAfterShutdown=0
  • Ik heb de fast startup feature uitgezet.
  • Ik heb de network wake up uitgezet.
  • Ik heb fast startup uitgezet.
Niks helpt. Google helpt ook niet meer :7 Misschien Tweakers.

Dit heeft plaatsgevonden nadat ik mijn systeem (hardware) heb opgeschoond. Ik heb wat power kabels verlegd om de airflow te verbeteren en ik heb mijn grafische kaart uit het systeem gehaald, schoongemaakt, en terug gestopt. Alles werkt naar behoren en niks wordt te warm. Het systeem draait ook helemaal stabiel.

Het zou alleen kunnen dat ik twee andere kabels op mijn grafische kaart heb gezet en de andere twee heb verstopt ergens anders.

Wel zitten een aantal kabels strak tegen de buitenkant van mijn systeem aan. Maar als het een stroomprobleem is dan zou ik dat ergens anders ook moeten merken, niet? :?

Opstarten gaat zonder problemen en de Windows Event Viewer laat ook geen bijzondere gerelateerde zaken zien tijdens een shutdown: Een aantal WAS Service errors en DistributedCOM errors. Maar die treden al veel langer op zonder problemen te geven.

Wat zou dit kunnen zijn? Toch een shutdown kortsluiting? Een verkeerd contact op mijn moederbord? Of toch een software/settings probleem?

• OverloadOfRed
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 06:35

OverloadOfRed

Bla, blabla

Verkeerd contact op moederbord moet imo meer problemen veroorzaken dan alleen een restart na shutdown.
Als je kabels te strak op het moederbord aan de achterkant duwen is het mogelijk dat dat problemen veroorzaakt, misschien even iets minder strak achter het moederbord duwen of in nette bundels vastbinden met touwtjes/klitteband op een plek waar het geen problemen kan veroorzaken.

Toch lijkt het meer een softwareprobleem dan een hardware probleem. Een clean install van windows lijkt me verstandig.

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online
quote:
Blue-eagle schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 23:58:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon\PowerdownAfterShutdown=0
Ik ken die key niet maar je zet kennelijk op die manier de power niet uit na shutdown? Ik zou die weer eens op 1 zetten.

We do what we must because we can.

• AvanCade
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 15-08 11:11
Probeer een fast start/quick start uit te zetten in de Windows 10 powercfg panel. Dit hielp voor mij.

• Blue-eagle
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Hmpf. Ik haal de zijkant van de kast af (aan de helft waar het moederbord is bevestigd) en plots reboot hij spontaan.

Ik heb die zijdeur wel vastgezet met een andere schroef dan een normale dikke schroef die je met je vingers kan aandraaien. Misschien toch een kortsluiting ofzo? Wel bizar dat hij dan alleen resets lijkt te geven ofzo :?

Heel bijzonder...

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
Deze hou ik even in de gaten..

Hier heb ik er het laatste jaar last van.
Geen wijzigingen aan de pc in de tussen tijden.

Maar zeg even 3 keer per week bij het afsluiten een herstart.
Straks even in reg. Kijken hoe bepaalde regels bij mij staan

• Peet2004
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 02:00
En ik ook!

Dat is teveel, lijkt op een probleem na update bij bepaalde hardware.

Intel i5-3470
Gigabyte GA-H77-D3H
Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True