Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Xiaomi notebook pro backlight probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• seitcaer
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 00:06
Ik heb een xiaomi notebook pro gekocht bij geekbuying.com, vandaag binnen gekregen.

Alles werkt prima, maar er lijkt een probleem te zijn met het scherm: bij 100% brightness ziet het er normaal uit, maar als ik het scherm dim wordt alleen de linker kant donker. De rechter kant blijft gewoon even helder (of iig blijft veel helderder) Zie dit filmpje:

YouTube: Xiaomi mi pro screen brightness dimming problem

hoort dit zo? Zo niet wat kan ik eraan doen? (behalve terugsturen)

Beste antwoord (via seitcaer op 15-06-2018 01:43)

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
@seitcaer @iMars Nou ja, ik denk dat het wel zo kan horen en dat het dynamische belichting is. Je linkerkant is namelijk veel donkerder dan je rechterkant. Probeer het eens met een egaal wit beeld (bijvoorbeeld een mspaint afbeelding in full screen). Weer graag een filmpje, a.u.b. ;)

edit:
Hmm, nu ik het opnieuw bekijk, is het effect wel extreem. Maar ik zou het graag zien met een egaal beeld en ik denk dat je daarmee ook terug kunt naar de leverancier.
En check natuurlijk of je drivers en firmwares up-to-date zijn!

Hey @seitcaer, de volgende keer graag het formulier laten staan en invullen, hè ;)

Evanescent wijzigde deze reactie 14-06-2018 23:46 (64%)

Alle reacties

• iMars
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 06:51
It's a feature :+

Nee, lijkt mij dat dat niet hoort! Zou filmpje aan verkoper laten zien en vragen wat nu verder.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Evanescent
  • Niet online
@seitcaer @iMars Nou ja, ik denk dat het wel zo kan horen en dat het dynamische belichting is. Je linkerkant is namelijk veel donkerder dan je rechterkant. Probeer het eens met een egaal wit beeld (bijvoorbeeld een mspaint afbeelding in full screen). Weer graag een filmpje, a.u.b. ;)

edit:
Hmm, nu ik het opnieuw bekijk, is het effect wel extreem. Maar ik zou het graag zien met een egaal beeld en ik denk dat je daarmee ook terug kunt naar de leverancier.
En check natuurlijk of je drivers en firmwares up-to-date zijn!

Hey @seitcaer, de volgende keer graag het formulier laten staan en invullen, hè ;)

Evanescent wijzigde deze reactie 14-06-2018 23:46 (64%)

• iMars
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 06:51
@Evanescent nou ook al zou het dynamische belichting zijn, als je dimt, wil toch zeker alles dimmen. Het oogt (kan de camera zijn) nu nog erg licht rechts, ondanks je ziet dat de brightness helemaal gedimd is...

• seitcaer
YouTube: Xiaomi notebook pro brightness control

Oja goed idee. Hier dezelfde test met een (bijna) wit scherm.

Mja de firmware/drivers.. Ik heb wel een windows update gedaan, zou dat voldoende moeten zijn? (Taal naar engels omzetten heb ik ff uitgesteld, als ik hem toch terug moet sturen... en het is lastig specifiek te zoeken met alles in het sjinees)

Zou je met de drivers dit soort dingen kunnen opheffen?

Grt

• Evanescent
  • Niet online
@seitcaer Hmm, dat is wel overduidelijk, ja.

Windows Update is niet per se genoeg om alles up-to-date te krijgen. Check de site van de fabrikant even. Ook qua BIOS-updates.

En neem ondertussen ook contact op met de leverancier om de garantieprocedure af te stemmen, want ik heb er weinig vertrouwen in ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• seitcaer
Ok oja de site van de fabrikant ga ik ff bekijken. Mailtje naar geekbuying is verstuurd....

• seitcaer
(Oo was dat een formulier ;) )

• seitcaer
Hmmmm....

-----
Dear customer,
Its normal. Because different desktop wallpaper will be shown different under the different brightness.
Don't worry.
Any another questions feel free to contact us any time, we will try our best to help you solve it.
Wish you and your family have a nice day.
----

toch maar ff dat 2e filmpje ook gestuurd! Bedankt..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 15-06 20:05
Dat ziet er inderdaad niet goed uit, ik ben benieuwd waarmee ze terug gaan komen. Dit mag natuurlijk niet.

Volgende keer kun je trouwens je post gewoon aanpassen, ipv 3 reacties achter elkaar te plaatsen :D

• seitcaer
sjees kan dat ook al .. Ok zal ik doen. Voor de zekerheid heb ik nog een test gemaakt met grijze achtergrond

YouTube: Xiaomi notebook pro display brightness problem

zelfde probleem... Ja ben ik ook benieuwd naar...
Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*