onder dos: tcp/ip: 800kb down / 80kb up??? :?

Pagina: 1
Acties:

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 16:54

Neowam

[Booting...]

Topicstarter
Beste Tweaks,

Het volgende probleem. Ik gebruik een laptop. Ik gebruik een DOS floppy om op het netwerk te komen met de microsoft network client 3.0 voor DOS erop. Het protocol is TCP/IP.

Eenmaal opgestart en het verkrijgen van een adresje van de DHCP server gaat de download tussen de 600/800 kB/p.s. maar de download tussen de 30-80 kB/p.s. :?

Het maakt niet uit op wat voor netwerk is zit. Ik heb diverse netwerken bij verschillende bedrijven al gehad. Ook maakt het niet uit of het nu 10/100 mb netwerk is. Ook had ik het met fast ethernet netwerk en een glasvezel netwerk. Ook heb ik verschillende laptops gehad en zelfs verschillende netwerkkaarten. :'(

Is hier een oplossing voor? Een uitdaging voor de echte netwerk tweaker misschien? :9

Thx a lot voor diegene die dit probleempje kan oplossen. :)

Greetz Tarz.

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 09:35
Asynch netwerkje misschien ? 100 Mb Down / 10 Mb up ?

Kijk es of je netwerk card in half duplex of full duplex staat ?

.K

This space intentionally left blank.

Verwijderd

wat voor netwerkkaart gebruik je?
Ik had er ook last van, als ik een image van een laptop rechtstreeks laat maken op de server. -> 25KB/s upload

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:56
zal het niet aan de omzetting van tcp ip naar dos liggen. die is daar officiel nooit voor bedoelt geweetst geloof ik.

je zou een ander protocol kunnen proberen.

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
smartdrive aanzetten wil nog wel ns helpen. Verder kan het ook helpen om wat settings in je protocol.ini ed te tweaken.

K haal hier met een simpel 10 mbit pcmcia kaartje iig 800-900 kilobyte p/s... vrij normale snelheid lijkt me :)

mzzl, lone

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.