Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

pc samenstellen

Pagina: 1
Acties:

• Brabantsss
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-10-2021
ik ben een systeem aan het samenstellen maar ik heb niet veel ervaring. daarom vraag ik jullie hulp

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

ik wil vooral software voor mijn 3d printer draaien, cura en fusion 360, ook heb ik vaak meerdere tabbladen open staan in mijn browser

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil maximaal 800 euro uitgeven

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Ik heb nog een ssd en een hdd liggen met genoeg geheugen, ook heb ik nog een windows key.
scherm, muis en toetsenbord heb ik ook.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

een pc die met namen fusion 360 kan soepel kan draaien, ik weet niet wat hier goed voor is, een processor met veel cores of juist een met hoge clockspeeds?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

als het maar goede kwaliteit is en na 2 uur niet uit elkaar valt :+

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

een beetje toekomst vast, dat ik er later een betere videokaart in kan zetten

Ga je overklokken?
nee

Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

ik ga voor standaard instellingen

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het samenstellen van een nieuwe pc, ik ga natuurlijk voor zo veel mogelijk bang for the buck.

dit is wat ik zelf heb gevonden
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 205,-€ 205,-
1ASRock AB350M Pro4€ 68,-€ 68,-
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 287,-€ 287,-
1Cooler Master MasterBox Q300L€ 36,-€ 36,-
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 154,65€ 154,65
1Corsair CX450M€ 51,-€ 51,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 801,65

alvast bedankt voor alle hulp :)

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:55
Ik zou zelf een iets betere voeding nemen. pricewatch: Seasonic Focus Gold 450W is een goed alternatief, en 2 jaar meer garantie.

Ook zou ik zelf liever een mb nemen met 7.1 surroundsound uitgangen, maar dat ben ik :P

Ziet er verder goed uit.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
Kan je moederbord 3000 MHz RAM draaien? Ik zie veel moederborden die wel 2933 en 3200 MHz doen, maar geen 3000 MHz.
Ik ken Fusion 360 niet, maar je kan vast wel wat informatie vinden als je zoekt.
De MasterBox Q300L heeft 1 casefan, ik weet niet hoe hard je 2600X gaat werken, maar eentje extra is misschien wel handig.
@peize9 Dit staat bij de specs: Audio kanalen 8 (7.1). Wat houdt dit dan in?

• peize9
SpeedQber schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:13:
Kan je moederbord 3000 MHz RAM draaien? Ik zie veel moederborden die wel 2933 en 3200 MHz doen, maar geen 3000 MHz.
Ik ken Fusion 360 niet, maar je kan vast wel wat informatie vinden als je zoekt.
De MasterBox Q300L heeft 1 casefan, ik weet niet hoe hard je 2600X gaat werken, maar eentje extra is misschien wel handig.
@peize9 Dit staat bij de specs: Audio kanalen 8 (7.1). Wat houdt dit dan in?
Oké, had specefieker moeten zijn, 7.1 analoog, aka 3.5mm stekkers...

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 11:28
Let op dat gesteld moederbord een bios-update nodig heeft. Verder staat het ram niet op de QVL - dus zoek even goed of er al ervaringen zijn voordat je een miskoop doet.

@SpeedQber Dat moederbord draait als ik het me goed herinner 2933.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
@peize9 Ik zie op de foto 3 3.5mm stekkers, bedoel je die? Ik lees trouwens ook dat een USB headset wel 7.1 audio kan doorsturen.

• peize9
SpeedQber schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:20:
@peize9 Ik zie op de foto 3 3.5mm stekkers, bedoel je die? Ik lees trouwens ook dat een USB headset wel 7.1 audio kan doorsturen.
Klopt, dat kan ook. Maar ik heb zelf liever altijd 7.1 via 3.5mm, vandaar. Hij kan gewoon 7.1 via USB maken en gebruiken.

• Brabantsss
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-10-2021
Bedankt voor alle reacties, ik hecht zelf weinig waarde aan geluid en gebruik de 3.5 mm poort zelden.
dit geheugen is als het goed is compatible met ryzen en het moederbord. volgens tweakers heeft de voeding vijf jaar garantie, dat is voor mij genoeg.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 205,-€ 205,-
1MSI A320M Grenade€ 56,49€ 56,49
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 287,-€ 287,-
1Cooler Master MasterBox Q300L€ 36,-€ 36,-
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 169,40€ 169,40
1Corsair CX450M€ 51,-€ 51,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 804,89

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:15
Op lange termijn is het wel voordeliger om een kwaliteitsvoeding te nemen, ze gaan als het goed is ook langer mee.
De pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold kost €30 meer, maar dan krijg je wel 10 i.p.v. 5 jaar garantie, een voeding die volledig stil is bij lage belasting, hogere efficiëntie en volledig modulair is.
Je kunt de voeding ook meenemen naar toekomstige builds.

Het moederbord mag wat mij betreft ook wel weer terug naar: pricewatch: ASRock AB350M Pro4

Als alternatief voor de GTX 1060 is er de pricewatch: MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC
Is het overwegen waard, zeker als je een monitor hebt die Free-sync ondersteund.

In vino veritas, in aqua sanitas

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:17
JohanNL schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 23:37:
Op lange termijn is het wel voordeliger om een kwaliteitsvoeding te nemen, ze gaan als het goed is ook langer mee.
De pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold kost €30 meer, maar dan krijg je wel 10 i.p.v. 5 jaar garantie, een voeding die volledig stil is bij lage belasting, hogere efficiëntie en volledig modulair is.
Je kunt de voeding ook meenemen naar toekomstige builds.
Betere voeding ben ik het mee eens maar niet de Seasonic. Die heeft een paar tekortkomingen die bijvoorbeeld een Bitfenix Formula Gold 450w, Cougar GX-F 550w, Bitfenix Whisper BWG450M of be quiet! Straight Power 11 450w niet hebben.
Budget alternatief is de be quiet! Pure Power 10 400w die voor dezelfde prijs beter is dan de CX450M.
Het moederbord mag wat mij betreft ook wel weer terug naar: pricewatch: ASRock AB350M Pro4
Van mij ook. Extra geheugenslot, betere stroomvoorziening en mogelijkheid voor een OC.
Als alternatief voor de GTX 1060 is er de pricewatch: MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC
Is het overwegen waard, zeker als je een monitor hebt die Free-sync ondersteund.
RX580 prima, wat jammer is dat de Armor erg matige fans heeft.

@Brabantsss Dat G.Skill geheugen staat niet op de QVL van het moederbord. Die kit heb ik op nog geen enkel AM4 3xx moederbord werkend gekregen. Je kunt beter Corsair nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Uszka op 16-06-2018 08:48 ]

Pagina: 1