Spanning op laptop uitgang en imac via wcd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan2018
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-09-2024
Wat moet ik doen...

Via een van mijn wcd's in de keuken geeft mijn laptop via zijn hdmi usb en vga spanning af wat niet fijn is. Aangezien we dit nooit eerder gemerkt hebben en regelmatig de usb etc gebruiken is dit nieuw. Ik heb de laptop ergens anders in gestoken en dan is er geen spanning via die uitgangen. Ook heb ik de imac op deze wcd aangesloten en ook daar is spanning aan metalen delen voelbaar. Mijn spanning zoeker op de wcd brand op de bruine draad, blauw niet en op de aarde ook alleen minder als op bruin. Dit hoort zowieso niet volgens mij. Wie heeft er tips voor mij....

Groet Bas

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Open deur maar had je al een electricien ingeschakeld?

Sowieso vraag ik me af of je in ruimtes met vocht (keuken en badkamer) lekspanningen of niet-geaarde contacten wil hebben

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is je laptop geaard of heeft ie een stekker zonder randaarde? Zit er geen verlengsnoer tussen? Wat als je de aarde in dit geval even isoleert (dit natuurlijk niet als oplossing maar als test!)?

Wat is er veranderd? Nieuwe/andere apparaten aangesloten?
Is de aarde wel echt geaard? (Wat dat betreft ben ik het eens met de open deur van @MAX3400)

Maak er trouwens een goede gewoonte van om direct uit jezelf de specs mee te geven. Dus type laptop + type adapter, etc.

[ Voor 16% gewijzigd door Room42 op 14-06-2018 21:57 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan2018
De wcd in de keuken is gewoon geaard. Ik snap niet en het hoort niet dat er spanning op de aarde staat. Ik heb er geen verklaring voor dat dit onstaan is. De volgende stap is inderdaad een elektricien. Bedankt voor de reactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haboeri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:49
Als ik het zo lees denk ik dat de randaarde helemaal niet aangesloten zit in de centraaldoos. Wat jij meet op de randaarde is inductiespanning van de fasedraad (bruin) omdat die samen door 1 buis lange tijd naast elkaar lopen. Pak eens een multimeter en meet de weerstand van de randaarde van het ene contact waar het probleem wel is naar een ander contact waar het probleem niet is. Heb je daar een hele lage weerstand dan is het wat anders maar ik denk dat je er dan al bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-07 14:05
Haboeri schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 21:22:
Als ik het zo lees denk ik dat de randaarde helemaal niet aangesloten zit in de centraaldoos. Wat jij meet op de randaarde is inductiespanning van de fasedraad (bruin) omdat die samen door 1 buis lange tijd naast elkaar lopen. Pak eens een multimeter en meet de weerstand van de randaarde van het ene contact waar het probleem wel is naar een ander contact waar het probleem niet is. Heb je daar een hele lage weerstand dan is het wat anders maar ik denk dat je er dan al bent.
Of er zit stiekem geen aarde draad in; maar waarschijnlijk ergens een los contact of draad breuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan2018
Dankjewel allemaal voor jullie hulp. Ik bericht als het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:50

painkill

Pain(k)(ill)

Met een multimeter kun je ook in de wisselspanningsstand meten tussen fase en aarde. Als je dan 230V meet dan werkt de aarde ook wel. Moet je alleen wel weten welke van de 2 de fase is. In het ergste geval meet je tussen de nul en de aarde en gaat de aardlek eruit, is dat ook weer getest..

Maar dit klinkt inderdaad als een probleem met aarding, als er een stekker met aarding aan zit dan hebben de adapters ook echt de aarde nodig. Hebben ze dat niet dan komt het inderdaad op de behuizing etc. te staan. Zelfde wat een er met een computerbehuizing gebeurt als je de voeding niet op een geaard stopcontact aan sluit.

[ Voor 36% gewijzigd door painkill op 18-06-2018 22:51 ]

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:34
Als je in de wisselspanningsstand meet tussen aarde en nul, dan gaat de aardlek er echt niet uit (tenzij je meter kapot is). Je zult hooguit een paar Volt meten, meer niet.
Pagina: 1