Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, foto's bewerken, schaakpotjes analyseren en de incidentele render (4x per jaar max)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb nu alle basisonderdelen, minus de videokaart. Ik wilde mogelijk wachten op een nieuwe generatie voor aanschaf en er nu vooral al foto's mee bewerken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Twee monitoren (1080p, 144hz en een 1440p, 60hz), Muis + tobo
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje onder aan mijn post.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Relatief stil en zuinig. Ik doe vrij lang met m'n componenten dus ik vermoed dat de zuinige componenten het wel waard zijn
Ga je overklokken?
Nee, geen overklok
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel tussen de intel 8400 en de ryzen 2600. Ik vermoed dat het voor gamen, schaakanalyse en foto's bewerken niet veel uitmaakt. Daar, vooral in games, zal de intel net wat voorsprong hebben.
Ik vroeg me meer af of 12 threads meer futureproof is maar ik vermoed dat het echt niet veel uitmaakt. Wat zou jullie advies hierin zijn?
Stel ik wil gamen + streamen, lukt dat voldoende met een 8400?
Ik heb een iets duurder Mobo gekozen dan dat uit de BBG, met name omdat ik meer opties erop wilde en een solide stroomvoorziening. Ik vind netwerk, goed geluid en goede stroomvoorziening belangrijk. Heb jullie mogelijk een goedkoper of ander advies?
Gamen, foto's bewerken, schaakpotjes analyseren en de incidentele render (4x per jaar max)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb nu alle basisonderdelen, minus de videokaart. Ik wilde mogelijk wachten op een nieuwe generatie voor aanschaf en er nu vooral al foto's mee bewerken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Twee monitoren (1080p, 144hz en een 1440p, 60hz), Muis + tobo
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje onder aan mijn post.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Relatief stil en zuinig. Ik doe vrij lang met m'n componenten dus ik vermoed dat de zuinige componenten het wel waard zijn
Ga je overklokken?
Nee, geen overklok
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel tussen de intel 8400 en de ryzen 2600. Ik vermoed dat het voor gamen, schaakanalyse en foto's bewerken niet veel uitmaakt. Daar, vooral in games, zal de intel net wat voorsprong hebben.
Ik vroeg me meer af of 12 threads meer futureproof is maar ik vermoed dat het echt niet veel uitmaakt. Wat zou jullie advies hierin zijn?
Stel ik wil gamen + streamen, lukt dat voldoende met een 8400?
Ik heb een iets duurder Mobo gekozen dan dat uit de BBG, met name omdat ik meer opties erop wilde en een solide stroomvoorziening. Ik vind netwerk, goed geluid en goede stroomvoorziening belangrijk. Heb jullie mogelijk een goedkoper of ander advies?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-8400 Boxed | € 174,65 | € 174,65 |
| 1 | ASRock Fatal1ty H370 Performance | € 123,50 | € 123,50 |
| 1 | WD Black (2018), 2TB | € 116,- | € 116,- |
| 1 | Sharkoon BW9000-V (Closed) Zwart | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 | € 25,95 | € 25,95 |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 154,65 | € 154,65 |
| 1 | Seasonic Focus Gold 450W | € 64,- | € 64,- |
| 1 | Samsung 860 EVO 1TB | € 221,50 | € 221,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 946,20 | |