vereisten SSD inspiron 5570

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• verstrooid_prof
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-01 13:35
Beste,

eventjes schetsen....
ik heb zonet een laptop gekocht. (Dell inspiron 5570) voor mijn wederhelft.

Na lang wikken en wegen koos ik de optie "Harddisk" en toch niet SSD.
onder andere omdat mijn wederheflt de SSD upgrade van haar vorige laptop als "nutteloze kosten" beschouwde, want ze merkte er niets van.. Ik wilde een punt maken. ;)

achterliggende gedachte: voor de meerprijs van een SSD van 256 Gbyte koop ik even vlot zelf eentje van 500.... en ik veronderstelde dat, aangezien er een hdd in zat dat ook de ssd wel een sata connector zou hebben.

de service manual van dell http://topics-cdn.dell.co..._service-manual_en-us.pdf
spreekt echter van een NVME ssd...
die zijn duurder dan sata's..

echter: volgende vragen komen nu op bij mij:

* wat voor schijf zou ik nu kopen?

1) een Sata SSD, afmeting 500 gbyte
2) een NVME ssd , afmeting 500 gbyte
3) een NVME ssd , afmeting 256 gbyte, en de harddisk laten zitten.

* welke schijf zou ik kiezen, als het een NVME schijf is, (merk / model) ik krijg "nvme" precies niet geselecteert in de pricewatch, en de verdere specs van het dell mobo vind ik niet...

ik had eigenlijk gedacht voor pakweg 100 euro's een 500 gbyte disk te kunnen vinden.... maar daar zit wel wat rek op.. 'k ga ze toch eerst enkele weken laten sudderen...

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

spreekt echter van een NVME ssd...
Op welke pagina dan? Want Dell kennende staat er niet alleen type A maar ook een optie voor type B en C beschreven.

NVME is een protocol; je zal op zoek moeten naar een PCI-E SSD met een M.2 connector. Die is in 3 verschillende lengten te krijgen dus ook die lengte moet je even natrekken bij Dell (desnoods even bellen).

Geen idee waar de laptop voor gebruikt wordt; PCI-E SSD's zijn over het algemeen wat duurder per GB terwijl je bij gewoon gebruik de extra snelheid niet specifiek merkt. Dan zou een gewone SATA-600 SSD de betere/economische keuze zijn zoals een MX500.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• verstrooid_prof
ik had de link naar de service manual meegegeven. http://topics-cdn.dell.co..._service-manual_en-us.pdf
onder hoofdstukken "removing the solid state drive" en"removing the hard drive"...
zie je in de tekeningetjes duidelijk dat die slot "rechts" van de batterij zit, terwijl de hdd "links" ziet.

pagina 53 onderaan staat een hele waarschuwing over nvme, vandaar mijn vraagtekens, anders had ik gewoon de hdd gewisseld voor een sata hdd.

en: de laptop opendraaien om ff te kijken doe ik liever niet, aangezien je op pagina 23 ziet dat je plastic lipjes moet open friemelen.

ik hoopte dat maar 1x te moeten doen, bij plaatsing. elke keer teveel is meestal een problem bij dit soort lipjes.

• verstrooid_prof
Ter info: ik heb zekerheid genomen, en voor de Evo 860 (500 gbyte) gegaan. daar was momenteel net een promo op bij coolbleu, kreeg er een 32 gbyte sd kaartje bij.

voor hen die na me komen: er is een m2 sata slot aanwezig, en montage schroefjes voor een stick van 80 mm of 40 mm lang.

de hdd die erin zat is 7mm hoog.

vrouwtje weer content,
en ik weer 1 tbyte storage bij voor mijn NAS.
:-)