VNC met aangepaste resolutie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-02 22:08
Hallo,

Simpele vraag. Ik heb een netbookje met een lage resolutie. Daar bel ik dan lokaal op in via TightVNC vanaf mijn Macbook. Deze heeft een veel hoge resolutie maar ik krijg gewoon 1080p te zien, logisch ook.

Toch ben ik benieuwd of ik een hogere resolutie kan krijgen. Het liefst klap ik mijn netbookje ook dicht (alsof ik een externe monitor aansluit).

Ik zie wel dat het mogelijk is binnen Ubuntu i.c.m. RasberryPi maar kan dit ook met Windows 10? Weet iemand of dat lukt?

Bedankt.

Let me share my screen...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Aviv1 Remote desktop, bedoel je?
Of wat draait er überhaupt op je netbook?

Als je er nou een vraag van had gemaakt, had je netjes het formulier in kunnen vullen en had je al veel wedervragen pro-actief beantwoord. Het kan alsnog, natuurlijk ;)

Openstaande vragen:
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

[ Voor 70% gewijzigd door Room42 op 14-06-2018 21:10 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:56

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dan maak ik er iig even een vraag-topic van.

Om je vraag te beantwoorden waarom het met Linux wel kan is simpel: er wordt een nieuwe instance van de GUI gestart (afhankelijk van je instellingen aan de 'server' kant) die de client ingestelde resolutie opgeeft. Windows kan dat niet en zal altijd je normale beeldscherm resolutie gebruiken.

Vul je nog even de vragen hierboven aan?

Commandline FTW | Tweakt met mate