Internetproblemen safari + Sierra update foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shannaaaaaaaa
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-09-2024
(OPGELOST) Hallo allemaal,

Als ik mijn Macbook pro retina early 2015 met macOS High Sierra 10.13.3 wil updaten naar 10.13.5 via de app store (of door het downloadbestand te downloaden van internet), werkt de update niet. Hij geeft dan de volgende foutmelding aan na een paar minuten:

Er is een fout opgetreden:

Time-out van het verzoek.(-1001)

OF:

De netwerkverbinding is verbroken.(-1005)

Daarnaast doet het internet het ook niet naar behoren, dus de update wil waarschijnlijk niet uitvoeren door het internet probleem.

Als ik Safari (of Chrome, of welke internetbrowser dan ook) opstart, en ik klik op een website, dan laadt de balk voor één derde, en dan duurt het ongeveer 1 minuut, en geeft hij aan dat er geen internetverbinding is. Als ik dan safari helemaal afsluit, en weer opnieuw opstart, dan doet hij het meestal gelijk, of ik moet hem eerst nog een keer afsluiten en opnieuw openen.
Dan werkt alles naar behoren, en ineens na 10 minuten, als ik naar een andere website ga, of ik klik ergens op, dan geeft hij weer het zelfde probleem aan.

Het kunnen geen Wifi problemen zijn, want met de iPhones en windows laptops ervaren we geen internet problemen.

Dus je zou zeggen, update je Mac systeem, maar dit lukt ook niet. Macbook PRAM resetten helpt ook niet.

Verder heb ik Dr. Cleaner en Malwarebytes erop staan, en deze geven geen problemen of virussen aan.

Ik hoop dat iemand de oplossing heeft!!

Alvast bedankt voor de moeite!

Groetjes, Shanna

[ Voor 0% gewijzigd door shannaaaaaaaa op 14-06-2018 21:56 . Reden: OPGELOST ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-09 20:33

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

MacOS heeft een ingebouwd programma voor diagnose m.b.t. wifi-problemen. Deze kun je met spotlight openen door Wifiprobleemoplossing in te typen. Daarnaast heeft deze ook een aantal sub-programma's waarmee je het netwerk en de invloed van andere (storende) netwerken in de omgeving kunt testen. Wellicht dat je daarmee een stukje verder komt.

Een voorbeeld is het controleren van wifikanalen met de ingebouwde tool:

https://www.icreatemagazi...-in-de-buurt-controleren/

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shannaaaaaaaa
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-09-2024
Zojuist als laatste redmiddel Clean My Mac gedownload en hiermee is het probleem toch ineens opgelost, update heeft het gedaan en internet lijkt het weer normaal te doen!