Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdinter
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-03 13:37
Aanstaande januari ga ik beginnen met mijn afstudeerstage als Embedded Systems Engineer. Hiervoor ben ik eigenlijk op zoek naar bedrijven die gericht zijn op consumentenelektronica - het liefst camera of audio (iets als Nikon/Bose). Hebben jullie enig idee of er bedrijven/startups zijn die dit soort apparatuur binnen Nederland ontwikkelen? Dat is namelijk meestal de crue als je binnen Nederland naar dat soort bedrijven zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janwillemCA
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-05 08:39
Philips. Doet veel afstudeeropdrachten voor HBO / WO studenten in Embedded systems.

Unix is simple. It just takes a genius to understand its simplicity

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:16
Genoeg, volgens mij heb je niet eens op Google of je eigen school portaal gekeken.
Dus hierbij: kijk eens na welke stages worden aangeboden via je school. Ze zijn al goedgekeurd en vaak zijn de stages dichtbij dus valt de reistijd ook nog eens mee.

[ Voor 58% gewijzigd door Xepos op 14-06-2018 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdinter
Xepos schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 22:20:
Genoeg, volgens mij heb je niet eens op Google of je eigen school portaal gekeken.
Dus hierbij: kijk eens na welke stages worden aangeboden via je school. Ze zijn al goedgekeurd en vaak zijn de stages dichtbij dus valt de reistijd ook nog eens mee.
Het nadeel is dat onze school niet zo veel doet voor ons qua afstudeerstages via het stageportaal... Hebben er nog niet eens toegang tot. Via indeed en linkedin zijn inderdaad veel software engineer jobs te vinden, echter kan ik niet echt bedrijven naast Philips vinden die in de audio zitten of camera's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-05 23:34

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janwillemCA
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-05 08:39
Photonis in Roden. Bekend van hun nachtkijkers!

Unix is simple. It just takes a genius to understand its simplicity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18:48
Oce/Canon in Venlo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
AimValley in Hilversum:
https://www.aimvalley.com

Ze maken telecommunicatie apparatuur en ASICs daarvoor.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Niet bepaald consumentenelektronica echter ;). Ook ProDrive vermoed ik dat die dat niet echt veel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdinter
Ik zie al een aantal aantrekkelijke bedrijven langskomen die ik niet zomaar gevonden zou hebben! Graag nog meer!

[ Voor 7% gewijzigd door rvdinter op 16-06-2018 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Towser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:10

Towser

ondertitel

Applied Micro Electronics in Eindhoven:

https://career.ame.nu/index.php

Doen ook consumentenelektronica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bup
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-05 17:29

Bup

TomTom Automotive in Eindhoven en Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:50
rvdinter schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 18:11:
Hiervoor ben ik eigenlijk op zoek naar bedrijven die gericht zijn op consumentenelektronica - het liefst camera of audio (iets als Nikon/Bose).
Ik weet niet hoeveel ontwikkeling van echte consumentenelektronica er nog in europa plaats vindt. De meeste bedrijven zijn volgens mij wel wat meer gericht op de industrie, automotive of wat duurdere kleinere consumentenmarkt.
Maar je zou ze Bose of Sonos kunnen bellen of er ontwikkeling plaatsvind in Nederland. Kans is dat de ontwikkeling in Azie zit, en de vertalingen en aftermarket in nederland.

Maar er zitten een hoop bedrijfjes die zichzelf niet adverteren waar je terecht kan.
Zoek even rond op linkedin, zo kom je ze meestal wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:49
rvdinter schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 18:11:
Aanstaande januari ga ik beginnen met mijn afstudeerstage als Embedded Systems Engineer. Hiervoor ben ik eigenlijk op zoek naar bedrijven die gericht zijn op consumentenelektronica - het liefst camera of audio (iets als Nikon/Bose). Hebben jullie enig idee of er bedrijven/startups zijn die dit soort apparatuur binnen Nederland ontwikkelen? Dat is namelijk meestal de crue als je binnen Nederland naar dat soort bedrijven zoekt.
2 dingen:
- welke locatie/regio zoek je?
- crue --> crux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter6022
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-03 10:34
Sissors schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 22:41:
Niet bepaald consumentenelektronica echter ;). Ook ProDrive vermoed ik dat die dat niet echt veel doen.
https://prodrive-technologies.com/vision-sensing/ ;)

Prodrive is wat mij betreft wel een aanrader voor elke embedded ontwikkelaar op HBO of WO niveau. Ik ben wel benieuwd waarom TS consumentenelectronica wil ontwikkelen. Naar mijn ervaring gaat ontwikkelen (R&D) niet samen met consumentenelectronica omdat consumenten veel minder geld te besteden hebben dan bedrijven.

Als student krijg je bij Prodrive over het algemeen veel meer kansen/verantwoordelijkheid dan bij Photonis of Nedap. Dat heeft te maken met de gemiddelde leeftijd binnen de bedrijven.

Ik raad @rvdinter aan om vooral een stage in zijn eigen regio te kiezen want enkele uren reizen komt niet ten goede aan de tijd die je aan je project kan besteden. Heb ik praktijkervaring mee :+ Verhuizen kan ook een optie zijn though.

Uit praktijkervaring weet ik dat ongeveer een kwart van de bedrijven ~250 euro stagevergoeding betaald voor iemand met het profiel van TS, ongeveer de helft ~500 euro en ook weer een kwart ~750 euro per maand. Misschien helpt dat je ook bij de keuze.

[ Voor 11% gewijzigd door wouter6022 op 18-06-2018 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdinter
Fr33z schreef op maandag 18 juni 2018 @ 08:41:
[...]

2 dingen:
- welke locatie/regio zoek je?
- crue --> crux
Op het moment woon ik in Arnhem, dus is het redelijk bereikbaar voor de grotere steden. Ik wil het wel graag binnen 1,5u reistijd enkel houden, echter als een bedrijf mij heel erg aanspreekt ben ik bereid om te verhuizen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Snelle check daar geeft mij weinig dingen voor de consumenten markt hoor ;). Zit misschien wel wat tussen, maar primair van wat ik zo snel zag toch de business/overheids markt.

[ Voor 8% gewijzigd door Sissors op 19-06-2018 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
@Sissors De Toon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:12
Wat er al ontwikkeld wordt aan Embedded Electronica in NL is toch vooral gericht op de professionele markten dus voor de Industriële Automatisering, Medische apparatuur (Philips), Maritiem (Fugro) of Defensie (Thales). R&D voor consumenten elektronica is Nederland gewoon te duur voor. Misschien een aantal kleine start-ups of niche producten maar geen massaproducten hoor.

Dat gezegd hebben denk ik dat je bij bijv. Thales in Hengelo een hele interessante afstudeerstage kunt hebben bijvoorbeeld en is redelijk in de buurt.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunnie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-05 19:21
rvdinter schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:53:
[...]

Op het moment woon ik in Arnhem, dus is het redelijk bereikbaar voor de grotere steden. Ik wil het wel graag binnen 1,5u reistijd enkel houden, echter als een bedrijf mij heel erg aanspreekt ben ik bereid om te verhuizen ;-)
NXP? Alleen niet echt op camera's gericht, wel interessant bedrijf (in Nijmegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 21:35

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter6022
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-03 10:34
@rvdinter Waarom wil je graag R&D doen op het gebied van audio- of videoapparatuur voor consumenten? Juist de combinatie van audio- en video R&D voor consumenten vind ik een beetje vreemd omdat je vaak ziet dat R&D eerst wordt gedaan voor proffesionele apparatuur (bijvoorbeeld bioscoop of movie producer). Als de kosten eruit zijn komt het ook op de consumentenmarkt terecht.

Op zich denk ik wel dat je in jouw regio bedrijven kan vinden waar aan nieuwe producten wordt gewerkt maar dat zullen geen nieuwe technologieën zijn waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdinter
wouter6022 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 17:15:
@rvdinter Waarom wil je graag R&D doen op het gebied van audio- of videoapparatuur voor consumenten? Juist de combinatie van audio- en video R&D voor consumenten vind ik een beetje vreemd omdat je vaak ziet dat R&D eerst wordt gedaan voor proffesionele apparatuur (bijvoorbeeld bioscoop of movie producer). Als de kosten eruit zijn komt het ook op de consumentenmarkt terecht.

Op zich denk ik wel dat je in jouw regio bedrijven kan vinden waar aan nieuwe producten wordt gewerkt maar dat zullen geen nieuwe technologieën zijn waarschijnlijk.
De laatste paar jaar heb ik mijzelf wat meer verdiept in foto en audioapparatuur en werk ik ook bij een foto/audio/video retail zaak en ik merk dat ik hart heb voor deze consumentenapparatuur. Bioscoop en movie producing apparatuur vind ik ook hardstikke gaaf, echter trekken dingen als maritiem, grote industrie en defensie totaal niet. Natuurlijk zou ik het ook geen probleem vinden om voor een ander bedrijf te werken (Ultimaker enzo lijken mij ook super gaaf).

Tijdens mijn eerste stage heb ik een half jaar in China gezeten om bij een universiteit iets te doen met databases en image processing, dit vond ik ook heel leuk om te doen, dus misschien dat jullie bedrijven weten die ook raakvlak hebben met dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Sunnie schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 15:41:
[...]

NXP? Alleen niet echt op camera's gericht, wel interessant bedrijf (in Nijmegen).
NXP nijmegen is uitgekleed de laatste tijd. Afdeling Microcontrollers zit in Eindhoven, en duitsland natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunnie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-05 19:21
jeroen3 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:08:
[...]

NXP nijmegen is uitgekleed de laatste tijd. Afdeling Microcontrollers zit in Eindhoven, en duitsland natuurlijk.
Frontpage vandaag gezien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Dit had ik niet gezien.
nieuws: NXP investeert 20 miljoen euro in uitbreiding Nijmeegse chipfabriek

Maar dat zal voornamelijk banen opleveren in test engineering, niet echt wat TS zoekt volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ultimaker heeft vziw zijn HQ in Zaltbommel, dat is vanuit Arnhem goed te doen lijkt me. Al is een auto een stuk sneller.
Regio eindhoven zit vrij veel embedded overigens. Als je iets met image processing wilt doen: check eens bij ASML. Moet je wel goed zijn wil je er door komen, maar heb je enig idee wat voor image processing er plaats vindt als er een foto van een lens gemaakt wordt om stofdeeltjes te herkennen? ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1