Mijn laptop PCMCIA controller (een intel ding draaiende met de module i82365) heeft een IRQ conflict met de USB controller op mijn laptop (usb-uhci) - kortgezegd doet de PCMCIA netwerkkaart (zo'n goedkoop e-tech 10/100 mbps ding, inclusief linux module, en0100r_cb) helemaal niks. Ik zie zelfs egen lampje branden op die kaart. Er is dus ook geen netwerkverkeer tussen de laptop en de rest van het netwerk... Mijn idee is dat dat komt omdat er dus geen data richting de controller gaat vanwege het IRQ conflict. Maar ik krijg zowel de usb-uhci als de i82365 niet op een ander IRQ....
Na de PCMCIA HOWTO te hebben gelezen over IRQ conflicten word ik er niet al te veel wijzer van, als ik "do_pci_probe=0 pci_irq_list=9,10" meegeef tijdens modprobe i82365, dan weigert de module te laden..... Als ik "do_scan=0 irq_list=9,10" meegeef (ISA IRQs?) dan gaat ie gewoon op IRQ 11 zitten
Hier stopt mijn understanding zo'n beetje...
Iemand een idee hoe ik die PCMCIA controller op een ander IRQ krijg (en "modprobe i82365 irq=9" werkt dus niet
)?
Overigens terzijde, de netwerkkaart gaat daarna ook nog eens op IRQ 11 zitten, klopt het dat PCMCIA kaartjes op hetzelfde IRQ als de controller gaan zitten? Lijkt me niet.... Hoe los ik dat dan weer op?
Na de PCMCIA HOWTO te hebben gelezen over IRQ conflicten word ik er niet al te veel wijzer van, als ik "do_pci_probe=0 pci_irq_list=9,10" meegeef tijdens modprobe i82365, dan weigert de module te laden..... Als ik "do_scan=0 irq_list=9,10" meegeef (ISA IRQs?) dan gaat ie gewoon op IRQ 11 zitten
Iemand een idee hoe ik die PCMCIA controller op een ander IRQ krijg (en "modprobe i82365 irq=9" werkt dus niet
Overigens terzijde, de netwerkkaart gaat daarna ook nog eens op IRQ 11 zitten, klopt het dat PCMCIA kaartjes op hetzelfde IRQ als de controller gaan zitten? Lijkt me niet.... Hoe los ik dat dan weer op?