Toon posts:

dockingstation

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe een docking station werkt.
Ik wil n.l. een notebook aanschaffen maar hem ook op mijn printer en monitor kunnen aansluiten , kan dat met zo'n docking geval ?
Het gaat om de Sony PCG-FX108K notebook
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen
Alvast bedankt

Verwijderd

docking..
is meestal een plaat of station met BV. een
cdrom/dvd bay
floppy
Meerdere usb aansluitingen
tvout
printerpoort
Serial poorten
etc etc..
(depends wat voor model natuurlijk)

Meeste docks zijn hotwap

click je notebook erboven of ervoor en klaar is kees.

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Een docking station wordt gebruikt om aansluitingen te verkrijgen die normaal niet op het notebook zitten (passen).

Op de meeste notebooks zit geen LPT poort, maar op het docking station (waarschijnlijk) wel. In jouw geval zou ie wel eens nuttig kunnen zijn.

Good goan

• Snurp
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03-2025

Snurp

aka NICO

Op een laptop zit meestal wel een lpt poort. De ultra dunne/lichte willen wel een wat poorten missen, met name een de com poorten, deze hebben dan wel een USB poort.

Kijk even op die Sony PCG-FX108K welke poorten erop zitten. Je kunt die poorten gebruiken voor je monitor en printer.
Als nadeel heb je dat je elke keer de kabels erop aan moet sluiten. Op dat gemakkelijker te maken kan je een dockingstation gebruiken. Hier laat je de kabels er standaard op zitten terwijl je de laptop er op en af kunt halen. Voordeel ervan is dat je je kabels netjes kan wegwerken en je laptop kunt gebruiken als desktop pc. Ook je netwerk bijft in het dockingstation zitten.

Als je het niet erg vindt om continu kabels aante sluiten en je laptop heeft de benodigde poorten zou ik het niet doen.
Heb je het geld en wil je een schoon buro (behalve een beeldscherm, muis, keyboard) dan zou ik er wel eentje kopen.

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Voor bijv. de Toshiba Tecra 8000 kun je iets van 4 verschillende docking-stations krijgen. De een-na-simpelste is al voorzien van een onboard 100 Mbps Ethernet-controller.
De mooiste heeft een PCI-slot.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

dockings zijn voornamelijk bedoeld om op een gewone werkplek in het netwerk op een laptoppie te kunne nwerken, gewoon los knoppenplanke, monitorretje en muis zijn dus ook mogelijk, gewoon effies kijken wat er op de markt is dus... let wel, (bijna) al die dingen zijn ex. btw prijzen

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

in windows wordt als je je laptop in een docking station stopt een 2e hardware profiel aangemaakt waardoor alles automatisch gaat

je schuift je pc dus in dat ding en je hebt Spanning, voeding, cdrom enz enz :9

sim-pel

It seemed like a good idea at the time

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie's.
Als ik het dus goed begrijp kan ik de boel niet via m'n gewone pc aan sturen, ik zal dus ,ook al heb ik een docking station de kabels uit de pc moeten halen en in het station moeten pluggen.
Is er een laptop waarbij dat niet hoeft Via infraroot b.v. ? (ik heb de sony nog niet aangeschaft, maar sta op het punt)Maar een H.P. omnibook b.v. is weer een stuk duurder.
Groetjes....

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 22:51
Op woensdag 18 juli 2001 09:05 schreef cyberjack het volgende:
Bedankt voor jullie reactie's.
Als ik het dus goed begrijp kan ik de boel niet via m'n gewone pc aan sturen, ik zal dus ,ook al heb ik een docking station de kabels uit de pc moeten halen en in het station moeten pluggen.
Is er een laptop waarbij dat niet hoeft Via infraroot b.v. ? (ik heb de sony nog niet aangeschaft, maar sta op het punt)Maar een H.P. omnibook b.v. is weer een stuk duurder.
Groetjes....
Naast je gewone PC, keyboard, muis, e.d. heb je dan een docking-station staan. Daaraan hangt dan een 2de keyboard, 2de muis en 2de monitor op de D.S. Wat je dan kunt doen is een netwerkkabel leggen tussen de 2 systemen. Nu heb je ook nog progjes waarmee je dus, mocht je dit willen.. :? , met je PC de laptop kunt benaderen, besturen, etc. Wat het nut er dan van is :? Neem aan dat ze vlak naast elkaar komen te staan.
Als je inderdaad geen 2de toetsenbord, muis en monitor wilt hebben -> D.S. niet kopen..
Mijn mening dus..

Verwijderd

Let erop dat niet elke laptop geschikt is om te "Docken", er moet wel zo'n speciale sleuf voor achterin zitten!!!
Pagina: 1