[Excel] Het samenvoegen van een grote hoeveelheid tabbladen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:58
Hey, allemaal.
Ik heb een bestaand Excel bestand waar per week dingen worden bijgehouden in verschillende tabbladen. Voor elke week zijn twee tabbladen, waardoor er iets van 50 tabbladen in het bestand zitten.

Dit is natuurlijk bevorderlijk voor het overzicht van deze data, en het is nagenoeg onmogelijk om bijvoorbeeld het aantal rijen met een waarde te tellen.

Is het mogelijk om al deze tabbladen geautomatiseerd onder elkaar te krijgen in één tabblad? Dus gewoon de rijen van tabblad 1, met daaronder de rijen van tabblad 2, etc, etc?

Consolideren is niet wat ik zoek, en behalve alles knippen en plakken heb ik ook nog geen andere oplossing gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Je zou het beste een script kunnen schrijven als macro, denk ik. Als je daar niet erg in thuis bent, is het misschien net zo makkelijk om het 1x met de hand te doen. Tenzij je dit vaker uit wil voeren, maar op dat moment zou ik op zoek gaan naar een betere oplossing dan een flink aantal tabbladen. Uiteindelijk wordt je Excel-bestand ook alleen maar groter naarmate de weken voortzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Ik heb ook nog wat pogingen gedaan met SQL-query's, maar het lijkt alsof de boel daarvoor als tabel opgemaakt moet zijn.

Ik vind het persoonlijk inderdaad geen mooie oplossing, maar ja... Iemand heeft het ooit een keer gemaakt...

Misschien is kopiëren anders inderdaad de enige oplossing. Helaas wel redelijk foutgevoelig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 14:18

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Het is vrij simpel om in een macro met een loopje door alle tabbladen te lopen en de inhoud naar 1 centraal blad te kopiëren. Kijk eens of je met wat zoeken op Google een voorbeeldje kan vinden (heb zelf helaas zo niet iets bij de hand). Als je daar dan niet helemaal uit komt kunnen we altijd verder kijken :)

Bijvoorbeeld: https://www.extendoffice....rksheets-into-one.html#a1 (gevonden via "excel macro merge worksheets")

[ Voor 20% gewijzigd door Orion84 op 14-06-2018 15:11 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:02
Heeft elk werkblad een vaste indeling.. als in; data van cel A1 t/m I30?

Zo ja, maak een VBA script dat door alle tabbladen loopt (for each worksheet in worksheets worksheet.range("A1:I30).copy
En dan met behulp van vlookup (vind laatste gevulde cel in kolom de hele boel in je 'main' werkblad plakken. Desnoods ook automatisch de sheets deleten.
Zoiets bijvoorbeeld: https://www.mrexcel.com/f...ets-into-1-worksheet.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Sibrand schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 15:11:
Heeft elk werkblad een vaste indeling.. als in; data van cel A1 t/m I30?

Zo ja, maak een VBA script dat door alle tabbladen loopt (for each worksheet in worksheets worksheet.range("A1:I30).copy
En dan met behulp van vlookup (vind laatste gevulde cel in kolom de hele boel in je 'main' werkblad plakken. Desnoods ook automatisch de sheets deleten.
Zoiets bijvoorbeeld: https://www.mrexcel.com/f...ets-into-1-worksheet.html
Wow! Het blijkt wel dat mijn Google skills me serieus in de steek hebben gelaten... De Macro uit dat forum werkt perfect! En het gebruiken van macro's is inderdaad een veel betere oplossing dan kopiëren of SQL.

Iedereen bedankt voor het meedenken en de hulp. Ik voel me wel altijd een beetje dom als het blijkbaar zo uitgekauwd op internet staat...

[ Voor 4% gewijzigd door Pyramiden op 14-06-2018 15:40 ]

Pagina: 1