Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• HiddeRidder
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Hey,

Ik heb sinds een tijdje last van dat mijn computer spontaan vastloopt en ik helemaal niks meer kan doen.
Dit gebeurd best willekeurig maar ik merk dat als ik games speel het iets vaker voor komt. Al kan het ook zijn dat ik gewoon zit te browsen op internet en me computer compleet vastloopt.
Ik moet dan me computer uit en aan doen (maar soms doet me computer dit ook zelf)

Op mijn bureaublad krijg ik als me computer dan weer opstart de volgende meldingen:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/16gwlf.png

Ook heb ik regelmatig dat als ik mijn pc opstart mijn scherm niet aan wil en alleen het lichtje van me scherm knippert. Ik kan dit tijdelijk oplossen door steeds me videokaart kabel erin en eruit te doen...

Als ik naar hardware en geluiden -> apparaten en printers ga staat er ook een geel driehoekje bij 'mijn pc'

Ik heb al veel gezocht op internet en alle drivers + windows 10 updated maar niks blijkt te helpen.

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 17:09

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Mijn glazen bol is naar de werkplaats voor reparatie, dus ik kan even niet zien wat er in je pc zit ;)
Maar alle gekheid op een stokje, plaats even al je componenten van je pc, zodat we weten waar we over praten.
In eerste instantie lijkt het op een ondeugdelijke voeding en/of defecte videokaart.

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• HiddeRidder
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/29fs64n.png

Verwijderd

660Ti, ja dat is al behoorlijk op leeftijd...wat voor voeding zit er in je PC (merk/vermogen)?

Als je 100% zeker van bent dat het de voeding niet is, probeer dit:
http://www.guru3d.com/fil...uninstaller-download.html
En dan vervolgens de nieuwste Nvidia drivers te installeren.

Mocht je toegang hebben tot een andere PC waar je jouw 660Ti in kunt uitproberen...kom je gauw achter waar het probleem ligt.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2018 18:59 ]

• HiddeRidder
  • Niet online
Mijn voeding is een XFX 550W Pro.

Helaas heb ik geen andere computer waar ik me videokaart kan testen.

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-11 15:28
En met het updaten van de drivers, bedoel je dat je de drivers van je videokaart geupdate hebt?
En bij apparaatbeheer "gezocht hebt naar drivers"? Want dat laatste is vaak niet voldoende.
Windows update heeft er een handje van om drivers te slopen die daarvoor prima werkten. Het zoeken naar updates voor drivers werkt niet omdat de driver in principe up to date is.

In het geval van simpele drivers voor beeldscherm, muis, toetsenbord etc is het vaak genoeg de driver te verwijderen en de computer opnieuw op te starten, windows zoekt het dan zelf wel uit. (Dat werkt dan weer wel 8)7 )

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-11 16:11
Ik zou beginnen bij het draaien van DDU, zoals eigenlijk altijd hier als 1e stap wordt aanbevolen. Dus, ddu downloaden, in veilige modus starten, ddu de drivers laten verwijderen, herstarten en de laatste driverversie van nvidia installeren.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• HiddeRidder
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 18:59:
660Ti, ja dat is al behoorlijk op leeftijd...wat voor voeding zit er in je PC (merk/vermogen)?

Als je 100% zeker van bent dat het de voeding niet is, probeer dit:
http://www.guru3d.com/fil...uninstaller-download.html
En dan vervolgens de nieuwste Nvidia drivers te installeren.

Mocht je toegang hebben tot een andere PC waar je jouw 660Ti in kunt uitproberen...kom je gauw achter waar het probleem ligt.
Ik heb het bovenstaande programma gedownload.

Ook heb ik uiteindelijk via een foutcode van mijn 'onbekend apparaat' het programma Intel® Smart Connect Technology gedownload wat de oplossing bleek voor het gele driehoekje. Nu staat die er niet meer en is er ook geen 'onbekend apparaat' meer.

Afwachten of het nu is opgelost.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:32
Intel® Smart Connect is een technologie om nieuws en mail etc binnen te halen terwijl de pc in standby staat

Zoals hierboven al is gezegd gebruik DDU en herinstalleer de chipset + gpu drivers..

• HiddeRidder
  • Niet online
Heb ik gedaan gisteren. Sinds toen geen issues meer.
En die Intel® Smart Connect Technology is toch ergens goed voor want het driehoekje is weg.
Pagina: 1