Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranklynD
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-09-2019
Welke Actioncam is meest aan te raden voor motoritten?

Nu zoek ik een actioncam die ik ENKEL zou gebruiken voor mijn motoritten (zowel baan als circuit). 60fps 4k is voor mij geen must, maar natuurlijk mooi meegenomen. Stabilisatie en audiokwaliteit is echter wel belangrijk.

Had al mijn oog op de GoPro Hero 6 laten vallen, maar nu vroeg ik mij af of er nog alternatieven waren voor enkel dit specifiek doeleinde. Ben een beetje een leek wat actioncams betreft.

Alvast bedankt
FranklynD

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Geen action cam, maar de Mini 0906 dashcam zou wel eens precies kunnen doen wat jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:02

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Belangrijkste is dat er stabilisatie aan boord is. Dus óf optisch (weet zo niet of dit al op sommige actioncams te vinden is) óf softwarematig.

Rest is niet zo belangrijk, maar zorg wel voor een goede plaatsing op de motor. Het wordt al snel erg saai...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

De Mini0906 heeft geen stabilisatie. Voor optische stabilisatie zit je in een andere prijsklasse ben ik bang.

De 0906 heeft wel 60fps. Ik denk dat dit op de motor wel een must is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:02

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

@steveman Is dit een vraag voor jou :) ?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-09 20:21

steveman

Comfortabel ten onder

:w

Gezien de 60fps-nice to have zou ik deze eens verder onderzoeken: productreview: Xiaomi YI 4K Zwart review door Pimutje Er is kennelijk ook al een + van uit.

Anders loopt er op verre familie van GoT ook nog dit draadje: https://www.motor-forum.n...amera-op-de-motor-45.html

M'n huidige SJ4000 levert zulke beeldjes overigens:

YouTube: LelystadLapOnboard20160914

Da's dan full HD @ 30fps zonder mogelijkheid tot externe microfoon (een externe mic onder de buddyseat voor uitlaatgeluid, of juist bij de luchtinlaat kan wel mooi zijn...) en ook zonder stabilisatie.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-08 14:55

wickedm3n

Always having fun!

Deze Sony actioncam heeft optische stabilisatie:

pricewatch: Sony FDR-X3000R + AKA-FGP1 Wit

Zelf heb ik de Sony as200 en ben daar ook wel tevreden over. Hier beelden vanaf mijn kart en ook daarom gemonteerd dus dat beweegt nogal;)
Ik gebruik hem ook op mijn helm tijdens het motor rijden alleen heb ik die filmpjes niet op het web staan.

https://m.youtube.com/watch?v=QqS_vhTyIag

In progress: VW kever

Pagina: 1