Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TV & internet doortrekken naar andere ruimte

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Stab
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
Momenteel zijn we bezig met een verbouwing in huis en willen we in de uitbouw van het huis ook internet en TV gaan gebruiken (in 2 verschillende ruimtes).

Er is al een kabel doorgetrokken door de vorige bewoner naar 1 van de 2 ruimtes. Als ik die inplug in in mijn router en de andere kant in de laptop, dan zit er gewoon een goed internetsignaal op.

Graag zou ik vanuit het doorgetrokken punt weer een splitsing maken. Een voor internet in het kantoor en 1 voor TV in de slaapkamer daar.

Hoe kan ik dit nou het beste aanpakken?

- Een 2e router aansluiten op de doorgetrokken kabel? En daarvan dan weer een kabel naar het kantoor voor internet en een andere kabel op een digitale TV ontvanger van mijn provider?
- Een ander soort 'access point' er tussen?
- Iets totaal anders?

Voor dat ik allerlei spul moet aanschaffen / boren lijkt het me handig als iemand die hier ervaring mee heeft hier wat licht op kan schijnen.

Ik zit bij Tweak (1000 mbit) en krijg TV van Sparql.

Alvast dank!

Alle reacties

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gewoon een kleine switch met 5 poorten gebruiken meer niet kost weinig werkt prima. Router is alleen om verschillende netwerken te verbinden zoals bv thuis en internet. Access point is voor wifi.
Dus inderdaad iets totaal anders.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik zou altijd kiezen voor kabels, niets is zo irritant dan een slechte verbinding tijdens tv/video kijken.....

Als de tv via gewoon ip/ethernet verkeer gaat, volstaat een switch.
Kies in ieder geval een goede 1Gb/s switch. 5 poorten, dan houd je nog twee over

Check even de kabel die er ligt, welke snelheid de kabel aan kan, dan wel de snelheid die je er mee haalt.
"goed internet" is subjectief. Koop ook goede kabels er bij, als je door een muur wilt is een krimp tang handig...

Everything is better with Bluetooth

• Stab
Ah dank. Dus een 'switch' zou volstaan, voor zowel internet als TV? Dan moet de ethernet kabel vanuit de switch wel nog weer in een (Amino) digitale ontvanger neem ik aan?

Zou zoiets volstaan?

https://www.coolblue.nl/p...oorts-gigabit-switch.html

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ja dat is alles, zo simpel is het en je hoeft hem geeneens in te stellen of iets (kan ook niet).

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Stab pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS108Ev3 vind ik beter. Zeker als je de firmware wil upgraden, zal de 5-poorts in verschillende stappen moeten worden geupgrade.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Stab
Nou bedankt. Dan ben ik geholpen en kan ik het gaan regelen. Alledrie de reageerders erg bedankt!
Pagina: 1