Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-07 15:06
Beste mede-tweakers,

Mijn naam is Tom.cx, 26 jaar oud en ik heb momenteel mijn MBO 3 diploma. Ben werkzaam als Helpdesk medewerker en geef support op Windows, MacOS, (Debian), Android en iOS. Over mijn huidige functie heb ik niet veel te klagen. Leuk bedrijf open bedrijf maar het begint erg eentonig te worden. Ook mis ik de klik met een (nieuwe) collega en dit maakt het werk ook niet altijd even leuk. Met vorige collega's had ik gelijk een klik.

Om toch weer wat meer kleur te krijgen wil ik mij gaan verdiepen in security. Ik wil daarom wat advies winnen met wat er mogelijk is momenteel. Ik kom uit op bijv deze (zeer) korte opleiding. Maar als ik zoek op het internet kom ik vaak alleen maar cursussen tegen voor een paar dagen of HBO opleidingen.

Wat is jullie ervaringen met Security cursussen? Zijn deze uptoday? Zijn ze informatief genoeg? Of zou ik moeten beginnen met een goed boek.Ik moet er wel bij zeggen dat ik een doener ben. Het is voor mij niet mogelijk om een HBO opleiding te volgen ivm persoonlijke omstandigheden.

Groet Tom.cx

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:24

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Pas ff je topictitel aan, lijkt nu net of je beveiliger (zo eentje met een uniform) wil gaan worden.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Is heel moeilijk te zeggen zo maar je hebt vast een leidinggevende die een inschatting kan maken van je huidige niveau en je misschien ook kan adviseren. Je hebt MBO3 maar welke richting? Misschien wil het bedrijf ook wel in jouw investeren.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar mijn weten vragen bedrijven meestal naar CEH certificaten als je security/Ethical hacking wilt gaan doen. Ik denk dat je daar dan ook meer aan heb dan een kleine cursus bij de LOI.
Verder weet ik niet precies wat HBO aan security heeft tegenwoordig, dus daar kan ik niet over oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 16:24

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Neem hier eens een kijkje:
- https://www.securityacademy.nl/ met name https://www.securityacade...ation-security-foundation

Het is ook belangrijk welke kant je op wil binnen security. Wil je op het technische vlak dingen met pentesten en hacking doen? Dan zit je snel richting CEH of OSCP wat wel echt op HBO denk niveau ligt.
Wil je meer richting security beleid ga je naar CISSP/CISM.

Ik denk dat het een goede stap is om te starten met het vergaren van meer kennis over verschillende componenten zoals Windows server,Linux,Cisco etc. Vanuit deze kennis kun je je dan verder ontwikkelen richting het security vlak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 21:06
Topicje: IT Security Certificeringen

[ Voor 8% gewijzigd door Hmmbob op 14-06-2018 14:34 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
Fraggert schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:18:
Pas ff je topictitel aan, lijkt nu net of je beveiliger (zo eentje met een uniform) wil gaan worden.
Ik kan even niet zo snel vinden waar dit moet.

Ik kom hier morgen met een uitgebreidere reactie op op terug.

[ Voor 5% gewijzigd door tom.cx op 14-06-2018 22:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 20:44

Zenix

BOE!

Security is breed, daarom zou ik ook beginnen met een goede cursus. Comptia heeft een hele waslijst aan cursussen die je kan doen en die elkaar opvolgen: https://certification.com...loyable-skills-found-here

Ik zou beginnen met Comptia Security+ dat is breed en basis, als je die hebt gedaan krijg je een beter idee welke kant je op wilt gaan.

Wil je meer naar de security engineering kant(blue team) dan kan je daarna CySA gaan doen bij Comptia, of als je meer de pentesting kant op wilt gaan(red team) dan is eLearnSecurity PTS een goede om te doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Zenix op 14-06-2018 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
Fraggert schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:18:
Ik kan niet vinden waar dit kan. Als een moderator dit eventueel wil doen heel graag!
Frogmen schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:21:
Is heel moeilijk te zeggen zo maar je hebt vast een leidinggevende die een inschatting kan maken van je huidige niveau en je misschien ook kan adviseren. Je hebt MBO3 maar welke richting? Misschien wil het bedrijf ook wel in jouw investeren.
Ik heb de MBO3 opleiding 'Medewerker beheer ICT' gedaan. Het bedrijf waar ik nu werk is met zes ICTers. Waarvan 2 netwerk/systeembeheerders, 1 applicatiebeheerder/sharepoint beheerder, 1 helpdesk coördinator en 2 helpdesk medewerkers. Waarvan ik er 1 ben. Het bedrijf wil wel inverteren in medewerkers maar het moet zeer goed onderbouwd zijn en ook echt een meerwaarde hebben voor het bedrijf. Een collega gaat nu een HBO opleiding doen maar dat is (denk ik) te hoog gegrepen voor mij.
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:23:
Naar mijn weten vragen bedrijven meestal naar CEH certificaten als je security/Ethical hacking wilt gaan doen. Ik denk dat je daar dan ook meer aan heb dan een kleine cursus bij de LOI.
Verder weet ik niet precies wat HBO aan security heeft tegenwoordig, dus daar kan ik niet over oordelen.
Ik zal eens kijken. Ik wil niet richting 'hacken' gaan maar meer de advies kant op gaan.
Kapteynn schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:32:
Neem hier eens een kijkje:
- https://www.securityacademy.nl/ met name https://www.securityacade...ation-security-foundation

Het is ook belangrijk welke kant je op wil binnen security. Wil je op het technische vlak dingen met pentesten en hacking doen? Dan zit je snel richting CEH of OSCP wat wel echt op HBO denk niveau ligt.
Wil je meer richting security beleid ga je naar CISSP/CISM.

Ik denk dat het een goede stap is om te starten met het vergaren van meer kennis over verschillende componenten zoals Windows server,Linux,Cisco etc. Vanuit deze kennis kun je je dan verder ontwikkelen richting het security vlak.
Ik wil wel richting security beleid en niet richting pentesten en hacking gaan. Ondanks dat ik daar ook veel over volg en wat leuke dingen kan.
Ik zal er eens rondsnuffelen.
Zenix schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 20:02:
Security is breed, daarom zou ik ook beginnen met een goede cursus. Comptia heeft een hele waslijst aan cursussen die je kan doen en die elkaar opvolgen: https://certification.com...loyable-skills-found-here

Ik zou beginnen met Comptia Security+ dat is breed en basis, als je die hebt gedaan krijg je een beter idee welke kant je op wilt gaan.

Wil je meer naar de security engineering kant(blue team) dan kan je daarna CySA gaan doen bij Comptia, of als je meer de pentesting kant op wilt gaan(red team) dan is eLearnSecurity PTS een goede om te doen.
Ik weet dat security heel breed is en omdat er zoveel in te vinden is wist ik eigenlijk niet goed waar ik moest gaan zoeken. Bedankt voor je aanvulling!
Pagina: 1