Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Sascha1972
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-11 16:14
Beste lezers,

Ik heb een vraag, kan ik in AWS MSDN licenties gebruiken zonder gevolgen?
Ik las dat dat het wel mag als ik dedicated servers heb, maar die heb ik niet...

Hebben jullie hier ervaring mee?

grt

Beste antwoord (via Sascha1972 op 26-06-2018 16:38)

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:56
Sascha1972 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:19:
Hoi Mark, Men wil graag test-straten uitrollen met MSDN licenties, maar we hebben geen dedicated servers. De wereld zal idd niet vergaan, maar Microshark Microsoft kan je wel beboeten;-)

[modbreak]Lijkt mij niet dat dit soort puberale verbasteringen nodig is[/]
Microsoft kan je niet beboeten, je kan wel civiel rechtelijk aangesproken worden en een schadevergoeding moeten betalen mocht het op een rechtszaak uitlopen of een ze kunnen een schikking aanbieden die jij c.q. jouw werkgever kan accepteren. Een schadevergoeding / schikking is echter geen boete.

Verder wat je wil lijkt gewoon te kunnen via dedicated zoals als aangegeven, MSDN licenties (maar ook diverse niet MSDN licenties van MS, o.a. Windows 7/10 licenties behalve Windows 10 CSP met Virtualisatie rechten), mogen niet op shared infrasturcturen gebruikt worden. Als je dit legaal binnen AWS wil zul je naar Dedicated instances toe moeten.

Mogelijk dat MS op Azure andere mogelijkheden biedt trouwens, voor zover ik weet zitten er wel wat benefits aan de MSDN subscriptions vast waardoor je goedkoper zaken in Azure kan onderbrengen. Misschien iets om naar te kijken.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 18:10

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Microsoft of jouw reseller kan hier het meeste over vertellen.

Allicht is een belletje naar Microsoft op 020-5001500 de moeite waard?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Eerste hit in Google: https://aws.amazon.com/windows/resources/msdn/
Tweede hit voor algemene MS licenties: https://aws.amazon.com/windows/resources/licensing/

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2018 13:35 ]

• Sascha1972
Dat is snel, dat is idd een optie, Thanks.
Met AWS heb ik wel contact gehad maar daar kreeg ik een vaag antwoord!

• Question Mark
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Sascha1972 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:32:
Ik heb een vraag, kan ik in AWS MSDN licenties gebruiken zonder gevolgen?
Welke gevolgen heb je het dan over? De aarde zal niet vergaan, het kan wel zijn dat je iets doet wat vanuit de MSDN voorwaarden niet is toegestaan...

Wat ga je aanbieden vanuit AWS?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Sascha1972
Hoi Mark, Men wil graag test-straten uitrollen met MSDN licenties, maar we hebben geen dedicated servers. De wereld zal idd niet vergaan, maar Microshark Microsoft kan je wel beboeten;-)

Modbreak:Lijkt mij niet dat dit soort puberale verbasteringen nodig is

[ Voor 21% gewijzigd door Question Mark op 19-06-2018 13:38 ]

• Question Mark
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

AWS heeft daar zelf een prima artikel over:

https://aws.amazon.com/windows/resources/msdn/

Kortom, als je Amazon EC2 Dedicated Instances afneemt is het gebruik van MSDN toegestaan. In andere gevallen voldoe je niet aan de voorwaarden.

Overigens mag Microsoft je helemaal geen boete geven. Ze kunnen hooguit ergens niet mee eens zijn, en naar een rechtbank stappen voor een schadevergoeding.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • Beste antwoord

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:56
Sascha1972 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:19:

[modbreak]Lijkt mij niet dat dit soort puberale verbasteringen nodig is[/]
Microsoft kan je niet beboeten, je kan wel civiel rechtelijk aangesproken worden en een schadevergoeding moeten betalen mocht het op een rechtszaak uitlopen of een ze kunnen een schikking aanbieden die jij c.q. jouw werkgever kan accepteren. Een schadevergoeding / schikking is echter geen boete.

Verder wat je wil lijkt gewoon te kunnen via dedicated zoals als aangegeven, MSDN licenties (maar ook diverse niet MSDN licenties van MS, o.a. Windows 7/10 licenties behalve Windows 10 CSP met Virtualisatie rechten), mogen niet op shared infrasturcturen gebruikt worden. Als je dit legaal binnen AWS wil zul je naar Dedicated instances toe moeten.

Mogelijk dat MS op Azure andere mogelijkheden biedt trouwens, voor zover ik weet zitten er wel wat benefits aan de MSDN subscriptions vast waardoor je goedkoper zaken in Azure kan onderbrengen. Misschien iets om naar te kijken.

• Sascha1972
Bedankt voor de info allemaal!
Pagina: 1