Heeft iemand tips voor WITTE koplampen zonder blauwe gloed?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Hoi ik ben op zoek naar echt wit-witte lampjes voor mijn auto.

Gewoon halogeen, geen LED. Ze moeten een beetje de Xenon look hebben, maar dan zonder de blauwe gloed. Ik heb liever dat er nog ietsjepietsje innieminnie geel in zit, dan blauwig.

Er zijn er heel veel en gooien met allerlei waarden, maar ik kom er niet uit..

Zoals t nu lijkt moet ik tegen de 4500-5000K hebben?.. zodra het 5500K wordt, vind ik het te blauw (althans zo lijkt t op plaatjes en video's)

Wie heeft hier ervaring mee? :)

thnx!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckei
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-06 13:45
Die kleurplaatjes van Xenon en LED zijn altijd licht (haha) overdreven. Heb zelf 4300K xenon aftermarket gemonteerd en dat ziet er op de auto/koplamp gewoon wit uit. Op de weg oogt dit heel lichtjes geel.

Maar je zoekt witte halogeen lampen voor in je koplamp? Ik geloof dat je of 'Sjonnie' xenon look met dus blauwe gloed gaat vinden, of iets wat nog veel te geel gaat zijn naar je zin.

Wellicht dat iets van Philips WhiteVision je kan bekoren? Die adverteren 3700K. Of Osram Cool Blue Boost, die geven 5000K op.
Nadeel kan wel zijn dat dit soort lampjes veel sneller stuk gaan dan gewone halogeenlampjes.

[ Voor 12% gewijzigd door Luckei op 14-06-2018 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-05 22:26

ScreamGT

joejoe

Osram night breakers heb ik een poos en werken prima :)

Eigenlijk zijn alle Osram lampen van hoge kwaliteit, voor een mooi prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Luckei schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:56:
Die kleurplaatjes van Xenon en LED zijn altijd licht (haha) overdreven. Heb zelf 4300K xenon aftermarket gemonteerd en dat ziet er op de auto/koplamp gewoon wit uit. Op de weg oogt dit heel lichtjes geel.

Maar je zoekt witte halogeen lampen voor in je koplamp? Ik geloof dat je of 'Sjonnie' xenon look met dus blauwe gloed gaat vinden, of iets wat nog veel te geel gaat zijn naar je zin.

Wellicht dat iets van Philips WhiteVision je kan bekoren? Die adverteren 3700K. Of Osram Cool Blue Boost, die geven 5000K op.
Nadeel kan wel zijn dat dit soort lampjes veel sneller stuk gaan dan gewone halogeenlampjes.
Thnx! Maar zit er niets tussen geel en sjonnie in dan?

Net die Osram boosts gekeken, maar die lijken me toch net even te blauw.. Maar ook daar vind ik weer verschillende plaatjes/videos van :/
ScreamGT schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 15:02:
Osram night breakers heb ik een poos en werken prima :)

Eigenlijk zijn alle Osram lampen van hoge kwaliteit, voor een mooi prijsje.
Thnx! maar het gaat me om het wit/blauw/gele.. niet of ze prima werken :D

Hoe zijn die nightbreakers in dat opzicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckei
Nja halogeen is natuurlijk gewoon geel van kleur zonder gekke (blauwe) filters op het glas. Dus als je dat neutraal wit wil krijgen is dat vrij lastig.
Uiteindelijk zal het een kwestie zijn van kopen en proberen of jij het wit (en niet blauw) genoeg vindt. Heb je geen automaterialenzaak in de buurt waar je het voor de winkel even kan uitproberen?

Heb trouwens zelf ervaring met Osram Nightbreakers Laser/Unlimited. Die zien er voor halogeen best wit uit, maar toch met nog vrij veel geel. Lichtopbrengst tov standaard halogeen is wel stukken beter, maar valt nog steeds in het niet ivm aftermarket xenon setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-06 15:12
Ik heb zelf op basis van deze afbeelding 6000K gekocht

https://www.allwheeldeals.../big/Kelvin%20kleuren.JPG

deze om precies te zijn:
https://www.amazon.de/Aut...ds=autolight24+xenon+look

En die zijn voor zo ver ik weet inderdaad wit

Maar als ik zo lees wat je wilt zou je dus meer richting 5000K moeten gaan voor de kleur die jij zoekt.

[ Voor 12% gewijzigd door ocwil op 14-06-2018 15:24 ]

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Tomatoman

Fulltime prutser

Zie het topic [BMW 5 (F11)] Lage lichtopbrengst xenon: oorzaak/oplossing? voor een overzicht en wat foto's van de kleurtemperatuur van lampen en hoe dat licht in verschillende omstandigheden een beetje anders kan overkomen. Het topic gaat weliswaar over xenonlampen, maar het verhaal over de kleur van het licht is net zozeer van toepassing op halogeenverlichting.

[ Voor 18% gewijzigd door Tomatoman op 14-06-2018 15:32 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ocwil schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 15:22:
Ik heb zelf op basis van deze afbeelding 6000K gekocht

https://www.allwheeldeals.../big/Kelvin%20kleuren.JPG

deze om precies te zijn:
https://www.amazon.de/Aut...ds=autolight24+xenon+look

En die zijn voor zo ver ik weet inderdaad wit

Maar als ik zo lees wat je wilt zou je dus meer richting 5000K moeten gaan voor de kleur die jij zoekt.
Bij de specificaties van die lamp staat: • Modern bläuliches licht (6000 kelvin)

De Philips E-xtremeVision geeft een aardige bundel wit licht (3700K), de levensduur is echter tamelijk beperkt (dit staat ook onder de specificaties). Voor ons is dit geen probleem met de km's die wij rijden per jaar, maar voor een km vreter kan dit wel eens een no-go zijn.

Fijne lampen met een flinke dosis licht, maar de levensduur is de bottleneck, dus als het enkel om de lichtkleur gaat dan zijn er beslist alternatieven.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

Thnx! maar het gaat me om het wit/blauw/gele.. niet of ze prima werken :D

Hoe zijn die nightbreakers in dat opzicht?
Nightbreakers zijn wit van kleur.

Het is geen Xenon... en die lichtopbrengst zal je ook never krijgen met halogeen. Maar het licht wat er vanaf komt is goed en ook echt wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
ScreamGT schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 15:34:
[...]

Nightbreakers zijn wit van kleur.

Het is geen Xenon... en die lichtopbrengst zal je ook never krijgen met halogeen. Maar het licht wat er vanaf komt is goed en ook echt wit.
En zijn dat de 'Lasers'? Of is dat weer anders?

En de gloed in je koplampen, is dat ook wit, of zit er nog een gelige gloed omheen?
Tomatoman schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 15:30:
Zie het topic [BMW 5 (F11)] Lage lichtopbrengst xenon: oorzaak/oplossing? voor een overzicht en wat foto's van de kleurtemperatuur van lampen en hoe dat licht in verschillende omstandigheden een beetje anders kan overkomen. Het topic gaat weliswaar over xenonlampen, maar het verhaal over de kleur van het licht is net zozeer van toepassing op halogeenverlichting.
Error.. topic bestaat niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckei
Laser is de nieuwste telg van de Osram Nightbreaker lijn. Unlimited de vorige. Verschil zit in de lichtopbrengst van 130% tov 110% van de vorige, is ook merkbaar dat kleine verschil (uit eigen ervaring).

De gloed in de behuizing zelf blijft een tint geel houden, maar het is merkbaar witter dan standaard halogeen.

Als je echt wit wilt zul je met halogeen er niet uitkomen, er blijft een gele gloed of je gaat een blauwe krijgen. Xenon geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Luckei schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 15:45:
Laser is de nieuwste telg van de Osram Nightbreaker lijn. Unlimited de vorige. Verschil zit in de lichtopbrengst van 130% tov 110% van de vorige, is ook merkbaar dat kleine verschil (uit eigen ervaring).

De gloed in de behuizing zelf blijft een tint geel houden, maar het is merkbaar witter dan standaard halogeen.

Als je echt wit wilt zul je met halogeen er niet uitkomen, er blijft een gele gloed of je gaat een blauwe krijgen. Xenon geen optie?
Zat er wel aan te denken, maar de ombouw en de lenzen verpesten de look van mn koplampen haha (ja sorry ik ben een idioot)

Ik wil graag de gloed in de behuizing zo wit mogelijk iig. Als t dan iets blauw wordt, dan mag dat misschien ook, maar zeker niet te veel.

Maar wel raar dat er niet echt iets tussenin zit :?

En helaas zijn ze moeilijk te vervangen, en zijn de setjes duur, dus ik kan niet even een boel verschillende proberen -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckei
Ombouw zou ik ook niet aan beginnen nee, ik had het 'geluk' dat ik een halogeenprojectorlamp heb :+

Er is denk ik weinig vraag naar neutraal-witte halogeen lampen, veel mensen zoeken de keiharde witte kleur en daar krijg je gratis een tint blauw bij omdat je dat bij xenon/LED soms ook wel ziet. Maar dan zit je imo gelijk een beetje in het 'Sjonnie' gehalte qua halogeenlampen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

Aftermarket Xenon is sowieso een beetje sjonnie.
Je krijgt een bak strooilicht op de weg waar je gek van wordt, en je tegenliggers al helemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Luckei schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 15:52:
Ombouw zou ik ook niet aan beginnen nee, ik had het 'geluk' dat ik een halogeenprojectorlamp heb :+

Er is denk ik weinig vraag naar neutraal-witte halogeen lampen, veel mensen zoeken de keiharde witte kleur en daar krijg je gratis een tint blauw bij omdat je dat bij xenon/LED soms ook wel ziet. Maar dan zit je imo gelijk een beetje in het 'Sjonnie' gehalte qua halogeenlampen :P
Ja inderdaad.. en ik vind het allergrootste probleem dat als er zo'n 'sjonnie' achter je zit en hij rijdt bijv over een drempel, dat je in je ooghoek/spiegel plots blauw ziet flitsen zodat t op de politie lijkt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckei
ScreamGT schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 15:59:
Aftermarket Xenon is sowieso een beetje sjonnie.
Je krijgt een bak strooilicht op de weg waar je gek van wordt, en je tegenliggers al helemaal!
Helaas bij veel aftermarket inbouw wel ja, gebruik van xenon in reflectorbehuizingen zijn veel voorkomend en dan is het strooilicht erg irritant.
Hopelijk bij mij niet het geval met projectorlens en het checken van de afstelling bij een garage :+

@TS: Waarom wil je eigenlijk wittere halogeenlampjes? Puur uit nieuwsgierigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Luckei schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:05:
[...]

@TS: Waarom wil je eigenlijk wittere halogeenlampjes? Puur uit nieuwsgierigheid.
Omdat ik het gewoon heel mooi vind staan, zolang het niet te blauw wordt dus :D

En ik zat laatst naar mn auto te kijken en vond dat de gelige lampen wat ouderwetsch leken ofzo.. en toen ben ik gaan zoeken naar witte. Had ik beter niet kunnen doen, geen peil op te trekken haha _O-

Plaatjes met verkeerde witbalans of video's met auto witbalans, bij de een lijkt 4000K veel blauwer dan 5500K etc. Of dezelfde lamp in 3 verschillende video's totaal andere look.. Word er nu al gek van :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Tomatoman

Fulltime prutser

poor Leno schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 15:39:
[...]
Error.. topic bestaat niet :?
Jawel hoor, probeer het maar eens opnieuw :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
offtopic, om wat voor auto gaat het eigenlijk?

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
pjot1 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 17:43:
offtopic, om wat voor auto gaat het eigenlijk?
Een hele mooie zeldzame Alfa 156 SportsWagon O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03:48
Waarom geen led koplampen? Die zijn erg wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
Ik had een beetje hetzelfde als jou. Vond het gele niet mooi en wilde witter, maar zeker geen blauwig.

Uitgekomen bij Philips White Vision.
Afbeeldingslocatie: https://bol.ugc.bazaarvoice.com/7628/609709/photo.jpg?client=bol
Links die lamp, rechts een normale.
Tevreden mee. Zit veel minder geel in het licht.

Nadeel is dat ze wel snel stuk lijken te gaan. Zit aan m'n derde setje na ongeveer 40.000 km

De huidige generatie heet volgens mij X-treme Vision.

[ Voor 14% gewijzigd door frickY op 14-06-2018 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
frickY schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 18:42:
Ik had een beetje hetzelfde als jou. Vond het gele niet mooi en wilde witter, maar zeker geen blauwig.

Uitgekomen bij Philips White Vision.
[afbeelding]
Links die lamp, rechts een normale.
Tevreden mee. Zit veel minder geel in het licht.

Nadeel is dat ze wel snel stuk lijken te gaan. Zit aan m'n derde setje na ongeveer 40.000 km

De huidige generatie heet volgens mij X-treme Vision.
Thnx, maar ik zie de foto niet.. ligt dat aan mij?

Edit: nu wel :)

Maar als ik dat zo zie, vind ik nog te geel.. Misschien toch maar iets met blauw erin? :/

Welke zou ik dan moeten hebben?

[ Voor 10% gewijzigd door poor Leno op 14-06-2018 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
Dan kom je bij lampjes met blauw glas, zoals Philips Blue Vision.
Dat ziet er mijn inziens dan weer niet uit wanneer je lampen uit staan.

Als je het linker licht in mijn foto oprecht nog geel vind, moet je naar led of xenon kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door frickY op 14-06-2018 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

poor Leno schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 19:26:
[...]
Thnx, maar ik zie de foto niet.. ligt dat aan mij?

Edit: nu wel :)

Maar als ik dat zo zie, vind ik nog te geel.. Misschien toch maar iets met blauw erin? :/

Welke zou ik dan moeten hebben?
Waarom probeer je niet eens een setje uit? De X-tremeVisions (in H7), zijn al rond de €20,- per twee lampen te krijgen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
hardware-lover schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 20:29:
[...]

Waarom probeer je niet eens een setje uit? De X-tremeVisions (in H7), zijn al rond de €20,- per twee lampen te krijgen?
Ja idd, zal ik dan ook moeten doen ja :)

Maar t geld vliegt eruit op t ogenblik daar ik de hele auto in 'upgraded' nieuwstaat aan t terugbrengen ben, dus te veel van die testjes is niet wenselijk _O-
Pagina: 1