Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• HellStorm666
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 22-06 14:16

HellStorm666

GSX-R 1000 L0 + A4 Avant B8

Topicstarter
Allen,

Momenteel heb ik een Canon 400D+BatteryGrip met Sigma 17-70 lens, een 70-300 IS USM lens van Canon en een lens baby 2.0.
De camera zelf bevalt me opzich nog prima.
Maar met 2 kleine kinderen begin ik de mogelijkheid tot filmen toch echt te missen.
En de kwaliteit en snelheid van de telefooncamera is gewoon bagger.

Ik ben dus opzoek naar een vervanger van de 400D.
Ik verwacht dat het kiezen voor een Canon het verstandigste is ivm hergebruik van de objectieven.
Al ontbreekt het 4K filmen daar nog wel (in het betaalbare deel)

Eisen die ik heb:
minimaal 1080p60 filmen.
Wifi of Bluetooth om de bestanden makkelijk op de NAS te krijgen en onderweg te bekijken op een TV.
Opslag op gangbare media, dus SD
Filmen in MP4 of MKV
Qua kwaliteit sowieso niet minder dan de 400D
Veel bang-for-the-buck

Waar heb ik al naar gekeken:
800D, maar voor hetzelfde geld heb je een 77D
77D, leuk toestel als nadeel lees ik dat de OVF wat minder is
80D, héél leuk maar met ¤700,- via eGblobal Central NL, of ¤1000,- via de MM wel wat prijzig

Zet ik deze eisen in de PW, dan komt ook de 200D naar voren.

Toestel, Eglobal prijs, Tweakers prijs
200D = ¤370,- of ¤520,-
77D = ¤560,- of ¤790,-
80D = ¤700,- of ¤1000,-

Uiteraard zie ik aan de spec's dat de 80D veruit de beste is met de meeste fps en focuspunten.
Maar ik heb nu een camera met 10MP, 3fps en 9 focuspunten.
Zelfs de slechtste uit de lijst (200D) is beter dan dit.

Mijn vraag:
Waarom zou ik voor de 80D of 77D moeten gaan en niet voor de 200D?
En als bonus vraag, waarom de camera niet bij eglobal halen maar hier in NL bij een webshop of winkel?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666

Beste antwoord (via HellStorm666 op 17-06-2018 15:12)

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22-06 21:04
Als je even zoekt op eGlobal Central hier dan zul je snel zien dat die zooi niet deugt ;)

De 77D heeft juist een grotere viewfinder an de 400D / 700D dus ik ben benieuwd wat er mis mee is?

En waarom de 80D/77D en niet voor de 200D.. tjsa ik zou lekker de 200D pakken. Je zegt prima uit de voeten te kunnen met de 400D dus dan zijn de (kleine) voordelen die een grotere body biedt ook niet zo belangrijk en zeker niet voor het filmen.

www.maartendeboer.net
1Ds Mark III | Canon 85mm f/1.2L | Zeiss Milvus 50mm f/1.4 | Samyang 14mm f/2.8

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Ventieldopje
Als je even zoekt op eGlobal Central hier dan zul je snel zien dat die zooi niet deugt ;)

De 77D heeft juist een grotere viewfinder an de 400D / 700D dus ik ben benieuwd wat er mis mee is?

En waarom de 80D/77D en niet voor de 200D.. tjsa ik zou lekker de 200D pakken. Je zegt prima uit de voeten te kunnen met de 400D dus dan zijn de (kleine) voordelen die een grotere body biedt ook niet zo belangrijk en zeker niet voor het filmen.

www.maartendeboer.net

• FooLsKi
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 10:24

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Moet het per sé een DSLR zijn, of mag een mirrorless ook? Ik heb zelf nl recent een EOS M50 voor 'erbij' gehaald naast mijn 750D icm een EF EOS M adapter, zodat ik mijn objectieven ook daarop kan gebruiken. Ik moet zeggen dat de M50 me heel erg bevalt. Stukje lichter en compacter dan mijn 750D en een stuk sneller ook.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd!

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
quote:
Ventieldopje schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:26:

Zag inderdaad wel wat problemen met eGlobal en levertijden.
Maar als ik betaal met PayPal en CC zit dat wel gedekt. En haast heb ik er niet meer ;)

De 400D vond/vind ik wel te klein om vast te houden, maar daar heb ik de grip voor. Extra accu en een fijnere hold.
Neem aan dat een grip er voor de 200D ook is.

Maar dat is dus een 1-0-0 voor de 200D tov 77D en 80D

Scientia Potentia Est

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 10:59

sapphire

Die-hard pruts0r

quote:
Ventieldopje schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:26:

* sapphire kijkt naar zijn lenzen die bij eglobal vandaan komen....

Wat klopt er dan niet aan die zooi ?

Gabriël Ryzen

• SnoeiKoei
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 10:28

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Niks mis met eglobal volgens mij, zolang je geen garantie nodig hebt en je het spul niet morgen in huis hoeft te hebben. Het is grijze import en daarom goedkoop. Op basis van serienummers kan hier garantie worden geweigerd maar de producten zijn niet van mindere kwaliteit.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Ventieldopje
Er zijn al tig topics over, dit moet er niet ook een worden want dan vallen we verder in herhaling. Wees gewaarschuwd als je er besteld en lees de topics waarom. Laten we het daarbij houden.

www.maartendeboer.net

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
Dan rest nog de hoofdvraag, zonder de bonus ;-), waarom zal ik een 80d of 77d nemen ipv de 200d?

Scientia Potentia Est

• tennis
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 14-06 18:30
Neem aan dat je ook wilt fotograferen. Ik heb zelf de keuze gemaakt tussen de 77D en 80D Ik ben voor de 77D, gegaan omdat hij stuk lichter is dan de 80D en de camera ligt goed in je hand. Bij de 77D heb je meer scherpstelpunten dan bij de 200D. Zowel bij de 200D en 77D kan je in fullHD filmen. Zou zelf de 2 camera's testen in een winkel.
De 77D heeft wat meer bedieningsknoppen, zodat je minder snel via een menu instellingen moet veranderen. De 80D is wat steviger, heeft wat betere weathersealing (maar daar horen ook de juiste lenzen bij) en heeft een grotere en helderdere zoeker.

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

• Valorian
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21-06 17:42
@HellStorm666 Gaaf dat je nog altijd een 400D hebt! Was mijn eerste digitale spiegelreflexcamera, ging destijds naar weet ik hoeveel concerten, festivals, etc. en heeft echt bizar veel 'clicks' achter de rug. Inmiddels al jaren terug verkocht aan een collega voor een symbolische prijs maar die heeft hem ook nog steeds. Maar kan mij voorstellen dat je toe bent aan iets nieuws!

Ik ben zelf overgestapt een aantal jaar terug naar de 60D, en weer een aantal jaar later naar de 6D. Die laatste is het meest schappelijk geprijsde Full Frame model van Canon. Daar nu nog steeds erg blij mee.

Met filmen met een canon slr heb ik weinig ervaring. WIl het nog wel een keer uitzoeken, maar tot nu toe ervaar ik het als behoorlijk lastig om écht mooi (en steady) beeld op te leveren. Het is echt even een ander soort filmen dan wat je gewend bent van een normale filmcamera. Wil je écht mooie flimpjes dan zul je eigenlijk ook met statieven / gimbals / etc moeten gaan werken. Maar als je je er in verdiept kan je met goede lenzen natuurlijk wel heel fraai beeld opleveren.

PS: Laatste alinea is van mij als leek of film-gebied, kan zijn dat er wat aannames in zitten die wat kort door de bocht gaan ;)

Zelf film ik tegenwoordig het meeste met een Iphone 6S + Smooth Q gimbal (budget 3-asser , +/- 100 euro).

• kevinl
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 10:18
Met de 6D filmen levert hele mooie beelden op. Je kan met een 100 macro lens hele mooie close up filmen van je kind. Of filmen met een 40mm stm. Lekker geruisloos filmen.
Alleen is het film format van canon niet zo mooi. Waarom weet ik niet. Want ik gebruik de films nog niet voor bewerkingen. Meestal filmen en bekijken op de camera of op de computer.
Filmen met een 6D... lekker met manueel focus zonder focuspeaking. Succes!

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
Allen,
Bedankt voor jullie antwoorden.

Uiteindelijk besloten de EOS 200D met extra accu te bestellen bij eglobalcentral.
Betaling met PayPal via CC en verzekerde verzending, dus dat deel zit wel goed.

Mocht ik nu merken dat de 200D te kort schiet voor mij, kan ik m altijd verkopen en een 80D (of tegen die tijd 90D?) bestellen.

Ook nog maar eens zien of de Sigma 17-70 voldoet voor filmen (zonder STM, USM of HSM focus en zonder OIS).

Scientia Potentia Est

Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*