STACK koppeling toevoegen in Windows Verk. navigatiepaneel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lissyah
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-06 13:13
Mijn vraag
Ik heb eindelijk mijn STACK Invite gekregen waardoor ik nu 1TB gratis opslag heb! Alleen zou ik graag een snelkoppeling in Windows verkenner toevoegen hiervoor aangezien dit niet automatisch gebeurd is bij de installatie. Ik heb het over het navigatiepaneel aan de linkerkant van het Windows Verkenner scherm. Bij bijvoorbeeld OneDrive en Dropbox is dit wel automatisch toegevoegd maar bij STACK dus niet.. Ik vind 't wel heel handig dus ik zou STACK ook graag in dat lijstje hebben.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows Verkenner
Stack Software voor Windows

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gegoogled maar hier is niks over te vinden aangezien STACK niet heel bekend is... Ik heb wel manieren gevonden om het te doen met bijvoorbeeld Google Drive, maar hier hoorde een BAT bestand bij dat speciaal was voor Google Drive en voor STACK heb ik hier dus niks aan...

Beste antwoord (via Lissyah op 14-06-2018 14:19)

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:20
Lissyah schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:42:
[...]
Ja die lijst bedoel ik inderdaad, maar ik wil hem niet onder het kopje "snelle toegang" hebben staan maar echt apart daaronder, zegmaar.
[...]
Ah, ik snap nu wat je bedoelt. Ik heb mijn Stack map onder snelle toegang staan, maar een stukje lager (Tussen "Snelle Toegang" en "Mijn PC") staat OneDrive, daar wil je hem bij hebben dus.

Dat doet Stack niet standaard, dus dan moet je zelf aan het knutselen. Deze how-to zou je daarbij moeten kunnen helpen:

MSDN: Integrate a Cloud Storage Provider (Windows)

Mijn advertenties op V&A

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
Je bedoelt in het lijstje van Snelle Toegang? Daar kun je de map toch gewoon naartoe slepen vanuit je verkenner?

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:32
Webdav netwerkschijf maken.

https://www.transip.nl/kn...n-mijn-besturingssysteem/

[ Voor 66% gewijzigd door nachtnet op 14-06-2018 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-06 17:03
https://www.transip.nl/kn...n-mijn-besturingssysteem/

Edit: mijn voorganger heeft deze ook al gepost. Excuses.

[ Voor 22% gewijzigd door EnigmaNL op 14-06-2018 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lissyah
DaLass schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 12:28:
Je bedoelt in het lijstje van Snelle Toegang? Daar kun je de map toch gewoon naartoe slepen vanuit je verkenner?
Ja die lijst bedoel ik inderdaad, maar ik wil hem niet onder het kopje "snelle toegang" hebben staan maar echt apart daaronder, zegmaar.
Ik dacht eerst inderdaad dat dit was wat ik zocht, maar er stonden allerlei gekke dingen bij waardoor ik ging twijfelen. Op internet staat namelijk dit erbij:
"Bestanden die je in deze schijf plaatst, zullen naar STACK geüpload worden. Hierbij vindt geen synchronisatie plaats, zoals bij het gebruik van de desktopapplicatie. Zie dit als een back-upfunctie; bestanden die je vanaf je computer in deze schijf plaatst, komen ook op STACK te staan.

Als je het bestand van je computer verwijdert, zal het bestand nog wel in de netwerkschijf en daarmee op STACK blijven staan. Als je het bestand uit de netwerkschijf verwijdert, zal het bestand ook uit STACK worden verwijdert en vice versa."
Hierdoor was ik in de war of ik dan misschien allemaal gekke dingen ga instellen die ik helemaal niet moet instellen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DaLass
Lissyah schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:42:
[...]
[...]
Ah, ik snap nu wat je bedoelt. Ik heb mijn Stack map onder snelle toegang staan, maar een stukje lager (Tussen "Snelle Toegang" en "Mijn PC") staat OneDrive, daar wil je hem bij hebben dus.

Dat doet Stack niet standaard, dus dan moet je zelf aan het knutselen. Deze how-to zou je daarbij moeten kunnen helpen:

MSDN: Integrate a Cloud Storage Provider (Windows)

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lissyah
Yess, dat is inderdaad wat ik bedoel! Sorry, ik wist niet hoe ik het anders moest uitleggen, haha.

Dankjewel voor de link! Ik ga ernaar kijken.

Edit: Ok, dit ziet er heeel erg ingewikkeld uit, haha :') Voor nu wordt het dus toch maar gewoon snelle toegang, misschien dat mijn ICT studerende vriend me in de toekomst hiermee kan helpen want zelf ga ik hier niet uit komen. Ik neem aan dat dit de enige manier is om dit voor elkaar te krijgen?

[ Voor 50% gewijzigd door Lissyah op 14-06-2018 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
Lissyah schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:51:
Yess, dat is inderdaad wat ik bedoel! Sorry, ik wist niet hoe ik het anders moest uitleggen, haha.

Dankjewel voor de link! Ik ga ernaar kijken.

Edit: Ok, dit ziet er heeel erg ingewikkeld uit, haha :') Voor nu wordt het dus toch maar gewoon snelle toegang, misschien dat mijn ICT studerende vriend me in de toekomst hiermee kan helpen want zelf ga ik hier niet uit komen. Ik neem aan dat dit de enige manier is om dit voor elkaar te krijgen?
Ik ben bang van wel, en als er al een alternatieve methode is, zal die waarschijnlijk niet veel eenvoudiger zijn.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lissyah
Achja, misschien dat ik er in de vakantie een keertje voor ga zitten dan. In ieder geval bedankt voor je oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbuijvoets
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-01-2021
waarom wil je dit eigenlijk? wat is er mis met de locatie bij snelle toegang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Misschien kan je hier je antwoord vinden
[Cloud storage] "Stack" van TransIP

Een heel topic, wat al zo'n 2jaar loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lissyah
jbuijvoets schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 21:19:
waarom wil je dit eigenlijk? wat is er mis met de locatie bij snelle toegang?
Omdat ik een beetje OCD ben met mapjes enzo op de computer, ik heb graag dat het er allemaal netjes uit ziet. En omdat de andere cloudopslagplaatsen ook allemaal op die manier staan... Maar ik had geen idee dat het zo ingewikkeld was.
FreshMaker schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 02:24:
Misschien kan je hier je antwoord vinden
[Cloud storage] "Stack" van TransIP

Een heel topic, wat al zo'n 2jaar loopt
Thanks, zal er eens in zoeken!
Pagina: 1