GTX1060 blaast heel luid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:45
Hoi,

Ik heb een beetje rotte situatie. Ik heb afgelopen dinsdag brand gehad in huis en zit nu dus elders. Mijn pc stond 2 kamers verder met gesloten deuren en onder het bureau. Er zit wel wat roetdeeltjes op mijn bureau maar zeker niet zoveel als de kamers ervoor :+

Nu heb ik mijn pc in de auto meegenomen nadat deze is schoongemaakt van roet op de kast. PC stond uit ten tijde dus heb niet het idee dat er roet in de kast kan zijn gekomen. (Visueel ook niets te zien, enkel wat stof)

Nu valt het mij op dat zodra ik bijvoorbeeld een spel opstart en de 2 fans van mijn videokaart gaan draaien ik dit zelfs door mijn headset heen hoor.

Visueel zie ik niets geks. Hier houdt voor mij dan ook op wat ik verder kan doen qua onderzoek of oplossen hiervan. Iemand tips?

kleine edit:
fanspeed gedownload:
GPU rond de 52 graden, ik zie alleen niet zo goed welke van de fans hier bij hoort.

Ik zie:
Sys fan: 970 rpm
CPU fan: 645 rpm
aux fan 0: 0rpm
aux1: 970 rpm
aux 2: 650 rpm

[ Voor 12% gewijzigd door MisterEagle op 14-06-2018 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-10 22:05
Zou je de volgende punten op kunnen zoeken door MSI afterburner te installeren?
Hoe warm wordt de videokaart? En op hoeveel RPM roteren de fans?
En op hoeveel % van de totale fanspeed draaien de fans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
ik heb net een update geplaatst met fanspeed gegevens, ik ga even msi afterburner downloaden!

edit:
MSI afterburner geeft 60 a 70% / 1600rpm aan wanneer ik hem echt luid ga horen. Als ik alt - tab uit de game dan zakt die vrijwel direct terug naar 0%

Misschien hoor ik het luider omdat de pc nu naast de tafel staat waar ik aan zit, terwijl hij in mijn eigen huis onder een bureau stond.. maar kan het me haast niet voorstellen gezien de hoeveelheid geluid

[ Voor 68% gewijzigd door MisterEagle op 14-06-2018 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
0% levert 1600rpm op? Dat lijkt me wel redelijk hoog. Dat je de fans gaat horen bij 60-70% lijkt mij wel normaal, afhankelijk van wat voor fans er op de kaart zitten.
GPU 52 graden is wanneer hij niet onder load is? Het lijkt mij iets hoger dan normaal, maar niets schrikbarends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
Pyramiden schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:12:
0% levert 1600rpm op? Dat lijkt me wel redelijk hoog. Dat je de fans gaat horen bij 60-70% lijkt mij wel normaal, afhankelijk van wat voor fans er op de kaart zitten.
GPU 52 graden is wanneer hij niet onder load is? Het lijkt mij iets hoger dan normaal, maar niets schrikbarends.
oeps. verkeerde plek. hij zit nu stabiel op 70% en daarbij 1720 rpm ongeveer. Temperatuur is ongeveer 69 graden. Wel staat hij op 99% GPU ook.

[ Voor 6% gewijzigd door MisterEagle op 14-06-2018 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
Dus 69 graden met 70% speed (1720rpm) op 99% GPU load?
Dat ziet er naar mijn mening prima uit. Er zijn wel programma's waarmee je de fancurve kunt aanpassen zodat de kaart iets heter wordt maar met een lagere fanspeed draait (volgens mij kan Afterburner dat ook), maar dat zou ik alleen doen als je er echt last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:58

SpamLame

niks

MisterEagle schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 12:40:

Misschien hoor ik het luider omdat de pc nu naast de tafel staat waar ik aan zit, terwijl hij in mijn eigen huis onder een bureau stond.. maar kan het me haast niet voorstellen gezien de hoeveelheid geluid
Dus zet je PC eens onder het werkblad en vergelijk nog eens
Sta ook even stil bij andere omgevings variabelen;
-zoals tapijt vs laminaat
-omgeven door een kastje met deur dicht (van je buro) vs vrijstaand

Houd er ook rekening mee dat de gegevens van fanspeed of afterburner kunnen helpen bij het nu vaststellen of dit normaal is of niet. Tenzij je gegevens hebt van hoe je PC/GPU opereerde in je oude huis kan je ze niet gebruiken in een vergelijking tussen de beide locaties.

Los van dat alles, rot dat je gevolgen ondervind van brand.
Kijk gelijk je verzekeringen na in hoeverre je zaken kan claimen bij vermoedens van defecten door gevolgschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
SpamLame schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:43:
[...]

Dus zet je PC eens onder het werkblad en vergelijk nog eens
Sta ook even stil bij andere omgevings variabelen;
-zoals tapijt vs laminaat
-omgeven door een kastje met deur dicht (van je buro) vs vrijstaand

Houd er ook rekening mee dat de gegevens van fanspeed of afterburner kunnen helpen bij het nu vaststellen of dit normaal is of niet. Tenzij je gegevens hebt van hoe je PC/GPU opereerde in je oude huis kan je ze niet gebruiken in een vergelijking tussen de beide locaties.

Los van dat alles, rot dat je gevolgen ondervind van brand.
Kijk gelijk je verzekeringen na in hoeverre je zaken kan claimen bij vermoedens van defecten door gevolgschade.
ja mn bureau is dus afgevoerd net als de rest van mijn inboedel. Het zal inderdaad wel tussen mijn oren zitten dan of liggen aan de werkomgeving. Ik zit nu aan een glazen eettafel, waar ik thuis aan een bureau met een 2cm blad zit.

toch bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:58

SpamLame

niks

MisterEagle schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:58:
[...]

ja mn bureau is dus afgevoerd net als de rest van mijn inboedel. Het zal inderdaad wel tussen mijn oren zitten dan of liggen aan de werkomgeving. Ik zit nu aan een glazen eettafel, waar ik thuis aan een bureau met een 2cm blad zit.

toch bedankt! :)
NP maar dat je inboedel is afgevoerd houd toch niet in dat je niet meer weet of er bv tapijt lag of niet.
Ik bedoelde dat je even na moest denken over mogelijk verandere omgevings variabelen en deze meewegen, met name of er dempende materialen (tapijt bv) of obstakels (kastje bv) in het spul waren.
Maar het kan ook best met achtergrond geluid te maken zijn, bv je woonde in een slecht geisoleerd huis aan een zeer drukke straat met veel zwaar verkeer onder een aanvliegroute van schiphol, tegenover waar je nu zit bv een vrijstaand huis aan het eind van een zandweg in een buitengebied met no fly zone om maar wat te zeggen. Je PC heeft dan nog steeds dezelfde geluidsproduktie alleen hoor je het nadrukkelijker.

Overigens waarom is de boedel afgevoerd maar je PC niet.

[ Voor 3% gewijzigd door SpamLame op 14-06-2018 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nip
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:06

Nip

Een aantal foto’s van de plek waar je je kast hebt staan en van de binnenkant zouden erg handig zijn om je beter te kunnen helpen!
Pagina: 1