Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

iPhone X - Telefoon wordt heet en batterij gaat snel leeg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jasperb_
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 21-06 11:49
Hoi Jongens,

Ik heb sinds de launch mijn iPhone X. Nu merk ik al ongeveer een maandje dat de telefoon ineens veel vaker heet wordt (voornamelijk rondom de camera) en de batterij veel sneller leeg gaat.

Hebben jullie hier ook last van of weten jullie hoe je dit zou kunnen oplossen?

Alle reacties

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 22-06 23:03
Dat hoort niet. Je kunt beter even contact opnemen met Apple. Die kunnen op afstand diagnose uitvoeren.

https://checkcoverage.apple.com/nl/nl/
Als je via die link doorklikt naar telefonisch support krijg je een “bel mij” knop.

jeroen3 wijzigde deze reactie 14-06-2018 12:15 (28%)

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 00:12
Mwah, wat heb je zoal al gedaan om het probleem op te lossen?
Je kan Apple wel bellen, maar die gaan je gewoon vertellen om eerst even een factory reset te doen zonder je instellingen/apps terug te zetten en het dan even een paar dagen aankijken.

Heet worden en snel leegtrekken betekent over het algemeen zware CPU load. Heb je al eens gekeken wat de CPU load (gemiddeld) is? En heb je al eens onder het kopje “batterij” gekeken welke app verantwoordelijk is voor het leegslurpen van je accu?

Dat zijn hele simpele zaken die je zelf eerst even kan ondernemen alvorens al meteen Apple te bellen. Bespaart je ook tijd want die gaan exact hetzelfde vragen of willen meteen dat je reset. Wellicht kan je dat voorkomen door eerst even een oorzaak te zoeken.

Mocht je niets kunnen vinden dan kan je ze altijd nog bellen natuurlijk of ff met ze chatten. (Dat kan 24/7)

WhatsappHack wijzigde deze reactie 14-06-2018 23:40 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 16:11

Lynx

Ondertitel

*knip*

Flamen is natuurlijk niet de bedoeling.

Hoedje wijzigde deze reactie 16-06-2018 13:16 (85%)

• Axewi
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22-06 21:29
Kijk voor de grap eens bij je batterij naar de verhouding tussen de "In gebruik" en "Standby" uren.
Ik heb namelijk ongeveer het zelfde en bij mij zijn die 2 gelijk wat dus betekend dat de telefoon niet naar standby modus gaat.

Steam Profile | Mijn pc's

• Jasperb_
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 21-06 11:49
quote:
Axewi schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:36:
Kijk voor de grap eens bij je batterij naar de verhouding tussen de "In gebruik" en "Standby" uren.
Ik heb namelijk ongeveer het zelfde en bij mij zijn die 2 gelijk wat dus betekend dat de telefoon niet naar standby modus gaat.
Ik heb even gekeken en bij mij is gebruik nu ook nagenoeg gelijk aan standby. Een grote batterij trekker bij mij is bijvoorbeeld Snapchat terwijl die app niet overdreven vaak aan staat. Dit zegt de batterijstatus nu:

@WhatsappHack Hoe kan ik de CPU status checken?

• Axewi
quote:
Jasperb_ schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 14:54:
[...]

Ik heb even gekeken en bij mij is gebruik nu ook nagenoeg gelijk aan standby. Een grote batterij trekker bij mij is bijvoorbeeld Snapchat terwijl die app niet overdreven vaak aan staat. Dit zegt de batterijstatus nu:
Als je standby en gebruik tijd nagenoeg gelijk zijn dan is er iets op je telefoon dat voorkomt dat de telefoon naar standby gaat en dat verklaart wel het hoge batterijgebruik\warmte.

Wat dat 'iets' is moet je zien te achterhalen door stapsgewijs dingen uit te sluiten.
1) Welke apps zijn er bij gekomen sinds het probleem.
2) Gebeurt dit altijd of alleen op bepaalde momenten\dagen.

Vraagje, maak je toevallig gebruik van de Gmail app van google?

• WhatsappHack
@Jasperb_ Je gebruik en standby is t zelfde?
Zet voor de lol eens automatische helderheid uit. Uit de instellingen gaan, en dan weer terug aanzetten.

Welke iOS versie draai je eigenlijk?

En CPU load kan je bekijken met BMSSM of CpuDasherX bijvoorbeeld.

Snapchat vreet wel erg veel op de achtergrond overigens... Dat zˇu de boosdoener kunnen zijn.

@Lynx We zijn hier echter op Tweakers, en niet bij de lokale bridgeclub. ;)

WhatsappHack wijzigde deze reactie 15-06-2018 15:13 (25%)

• Lynx
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 16:11

Lynx

Ondertitel

*knip*

Flamen is natuurlijk niet de bedoeling.

Hoedje wijzigde deze reactie 16-06-2018 13:17 (65%)

• joeyn
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 15-06 21:23
ik heb sinds gister hetzelfde probleem. Geen nieuwe apps ge´nstalleerd.
Tevens is mijn data verbruik ineens excessief op tijd van nog geen 30 minuten 5 gb verbruikt via wifi.
heb al enkele malen een reset uitgevoerd. een data manager erop gezet om te kijken welke app maar dat kan ik niet boven krijgen.
Alle instellingen hersteld maar niks.
Accounts zo als exchange al verwijderd en op nieuw toegevoegd.
Iemand anders nog ideeen?

oh ja het enigste wat ik kan bedenken is dat ios11.4 hier iets mee te maken heeft. zojuist op nog geen 5 min ruim 2gb verbruik

joeyn wijzigde deze reactie 15-06-2018 20:07 (13%)

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

Gebruiken jullie Google Apps als YT, Maps Gmail ?

Eating Iron @ Clean, Jerk and Snatch

• joeyn
Nee geen google apps in gebruik
heb zojuist wel WhatsApp eens gereset en op geschoond mail account exchange nogmaals verwijderd.

• joeyn
probleem lijkt te verminderen. blijkbaar zou het een bug zijn in ios11.4
ook al bekend bij apple dus wachten op update.

• Axewi
quote:
Hackus schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 20:21:
Gebruiken jullie Google Apps als YT, Maps Gmail ?
Maps niet, wel alle andere apps, keep, hangouts, gmail, agenda etc.

Het gekke is dat het voor zover ik kan bedenken alleen voorkomt wanneer ik op het werk zit en het enige wat ik daar anders doe kwa gebruik is dat ik op mijn laptop altijd Gmail open heb staan in een browser tab.

Ik ga maandag gmail eens niet openen in de browser om te kijken of dit verschil maakt. Daarnaast kan ik altijd nog een keer whatsapp resetten zoals de andere gedaan hebben.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

@Axewi Het gebeurt vaker dat bovenstaande voor (problemen) zorgen mbt iOS. Vaak zie het al als je wieltje blijft draaien.

Eating Iron @ Clean, Jerk and Snatch

• Axewi
Het lijkt er op dat ik bij mij het probleem gevonden heb. Zodra ik 4G uitschakel op het werk is er niets meer aan de hand.

• WhatsappHack
quote:
Axewi schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:10:
Het lijkt er op dat ik bij mij het probleem gevonden heb. Zodra ik 4G uitschakel op het werk is er niets meer aan de hand.
Zit je daar dan op 4G of op WiFi?
In dat laatste geval vraag ik me namelijk af of je WiFi-Assistentie aan hebt staan.

• Axewi
quote:
WhatsappHack schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:55:
Zit je daar dan op 4G of op WiFi?
In dat laatste geval vraag ik me namelijk af of je WiFi-Assistentie aan hebt staan.
Ik zit hier normaal op WiFi en WiFi assistentie staat uit. Verder stond 4G op "Alleen Data".
Wel hebben we in het pand wat problemen met mobiel bereik en hebben we daarvoor 3G versterkers hangen, vandaar ook dat ik 4G op alleen Data had staan en niet op data + gesprekken. Ik snap alleen nog niet wat er recentelijk veranderd is dat het ineens een probleem geworden is.

Ik zal als test donderdag 4G weer inschakelen om te kijken of het probleem weer terug komt.

• Afroman9
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22-06 09:57
Ik hoorde toevallig op BNR vorige week bij de rubriek Internet Vandaag dat het probleem bij iOS11.4 ligt. Mensen met 11.3 hebben er geenlast van (tenzij ze accuproblemen hebben).

Is nu dus een kwestie om op een update te wachten.

https://www.forbes.com/co...pgrade-guide-iphone-ipad/

• Axewi
Om nog even terug te komen op mijn post, ik heb donderdag 4G weer ingeschakelt en tot op dit moment nog geen problemen meer gehad (waar het normaal dagelijks was).

Het lijkt erop dat het uit en inschakelen van 4G voor mij de oplossing was.

Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*