Windows 10 1803 update blokken in beeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonderbloem
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-07 21:21
Sinds de update naar build 1803 heb ik zelf maar ook op andere PC's ineens last van blokken in beeld bij het vergroten/verkleinen van vensters. Het probleem speelt hem voornamelijk wanneer je het office pakket gebruikt maar ook applicaties als Google Chrome lijken er last van te hebben. Hopelijk weet iemand een oplossing.

Ik heb zelf een intel HD4000 in mijn laptop zitten. Maar ook op andere computers met andere grafische kaarten speelt het probleem.

Dit is wat ik zelf al heb geprobeerd:
  • Alle Windows updates uitgevoerd
  • Grafische kaart update gedaan
  • Office updates doorgevoerd
  • Grafische kaart driver verwijderd/opnieuw geinstalleerd
  • In advanced computer settings de performance instellingen gewijzigd van "Let my computer choose" naar "Best performance"
  • Bij Display > advanced scaling settings > Let Windows try to fix apps so they're not blurry aangezet
Mooi voorbeeld is onderstaand scherm wat verschijnt als je het scherm groot maakt. Er blijven van die zwarte blokken in staan totdat je met de muis eroverheen gaat. Witte blok in het midden heb ik gedaan uit privacy.. Alleen zwarte blokken horen bij het probleem

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pK5uCL2.png

[ Voor 24% gewijzigd door zonderbloem op 14-06-2018 12:10 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:57

SpamLame

niks

Heb je een plaatje van deze blokken?
Wat is vergroten verkleinen in deze, echt het venster groter slepe danwel maximaliseren /vorig formaat?

Als je die specifieke update nu uninstalled, is je probleem dan weg?

[ Voor 20% gewijzigd door SpamLame op 14-06-2018 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonderbloem
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-07 21:21
SpamLame schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 12:07:
Heb je een plaatje van deze blokken?
Wat is vergroten verkleinen in deze, echt het venster groter slepe danwel maximaliseren /vorig formaat?

Als je die specifieke update nu uninstalled, is je probleem dan weg?
Heb me topic aangepast met plaatje! Het gebeurd ook wanneer je een programma uit de background haalt en opent op het scherm dus niet alleen bij vergroten / verkleinen van een venster.