Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-08 10:21

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Dag medeTweakers,

Ik zit al een tijdje met een probleem voor deze GPU. Ik heb op meerdere PC's de driver van deze videokaart proberen te installeren. Maar krijg dit tot op heden niet voor elkaar. Op het moment dat ik de drivers installeer wordt de kaart niet herkent. Heb al de auto-detect en manual installaties geprobeerd van AMD's website. Ook via apparaatbeheer de installatie proberen te doen maar tevergeefs.

Ik heb thuis meerdere voedingen met meerdere kabels. Ik heb eerst perongeluk kabels van SuperFlower gepakt. En deze op een Seasonic voeding aangesloten. Het is nauwelijks te zien welke kabels bij welke voeding horen na een lange tijd. Achteraf heb ik de voedingskabels doorgemeten, maar het blijkt dat Seasonic en SuperFlower intern anders bedraad zijn. Dit kan een mogelijkheid zijn waarom de drivers niet meer kunnen worden geïnstalleerd.

Ik krijg overigens wel gewoon beeld.
Iemand nog enig idee wat ik hier aan kan doen?

Mvg.
Mirno

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Gebruik eens DDU van Guru3D om er zeker van te zijn dat alle drivers en componenten zijn verwijderd en installeer dan de drivers eens opnieuw. Dit fenomeen ben ik wel vaker tegen gekomen. :)

Linkje: http://www.guru3d.com/fil...uninstaller-download.html

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
_Dune_ schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:15:
Gebruik eens DDU van Guru3D om er zeker van te zijn dat alle drivers en componenten zijn verwijderd en installeer dan de drivers eens opnieuw. Dit fenomeen ben ik wel vaker tegen gekomen. :)

Linkje: http://www.guru3d.com/fil...uninstaller-download.html
Dit had ik al eerder gedaan. Ik heb de kaart zojuist in een nieuwe PC gezet. Maar dezelfde problemen treden helaas op.

In apparaatbeheer wordt de RX480 wel gezien na een driver installatie. Echter geeft deze volgende melding:
Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)

[ Voor 15% gewijzigd door mirno op 14-06-2018 11:20 ]

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mirno schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:11:

Ik heb thuis meerdere voedingen met meerdere kabels. Ik heb eerst perongeluk kabels van SuperFlower gepakt. En deze op een Seasonic voeding aangesloten. Het is nauwelijks te zien welke kabels bij welke voeding horen na een lange tijd. Achteraf heb ik de voedingskabels doorgemeten, maar het blijkt dat Seasonic en SuperFlower intern anders bedraad zijn.
Op deze manier heb ik een SSD deskundig om zeep geholpen.
Ik vrees dat door die actie de videokaart defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 18:40:
[...]

Op deze manier heb ik een SSD deskundig om zeep geholpen.
Ik vrees dat door die actie de videokaart defect is.
Ben er ook bang voor. Maar het vreemde is dat hij nog wel normaal beeld geeft. Alleen de driver kan niet worden herkent. Misschien zou het al kunnen helpen een bepaalde (BIOS) chip er opnieuw op te plaatsen, net als bij moederborden het geval is.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb wel vaker meegemaakt dat een defecte videokaart nog wel beeld geeft in windows zonder driver en met niet meer.
Pagina: 1