Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RADRIGUZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-10 12:06
Mijn vraag

Komende zomervakantie ben ik van plan om een aantal weken in Zwitserland te verblijven. Echter hebben we een mobiele dataverbinding nodig omdat ik waarschijnlijk een poosje geen Wi-Fi verbinding tot m'n beschikking heb.

Ik ben dus op zoek naar een simkaart die ik in de EU + Zwitserland kan gebruiken, het liefst een maandabonnement of een prepaid sim. Daarbij hoort ook een passende bundel 5 - 10GB.

Tele2 zou een optie kunnen zijn, echter hoe staat het met de dekking in Zwitserland?

Heeft iemand ervaringen hiermee en zo ja, wat adviseer je?

Alvast bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door RADRIGUZ op 14-06-2018 10:07 ]

Beste antwoord (via RADRIGUZ op 14-06-2018 10:19)

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Wel erg gemakzuchtig zeg, een prepaid-kaartje van Vodafone à €20,- voldoet al aan je eisen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-10 16:13
Wat heb je zelf al gevonden? En heb je nu nog geen mobiele provider? Tegenwoordig kun je je internetbundel ook gewoon in de EU gebruiken, meestal valt Zwitserland daar ook onder. Dus ik denk dat je niets aparts nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-10 19:22
Verona27 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:59:
Wat heb je zelf al gevonden? En heb je nu nog geen mobiele provider? Tegenwoordig kun je je internetbundel ook gewoon in de EU gebruiken, meestal valt Zwitserland daar ook onder. Dus ik denk dat je niets aparts nodig hebt.
Behalve Ben en T-Mobile, voor de rest valt Zwitserland er bij de andere providers onder de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RADRIGUZ
Verona27 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:59:
Ik heb zelf een aantal abonnementen gevonden, echter zijn deze allemaal zwitsers en heb ik liever een NL abbo zodat ik niet langs een shop hoef in Zwitserland.

Ik heb momenteel zelf een abbo van Ben, is niet actief in Zwitserland.

EDIT: Ik heb Tele2 gezien als mogelijke optie, echter hoe is die dekking in het buitenland, hier is vrij weinig informatie over

[ Voor 10% gewijzigd door RADRIGUZ op 14-06-2018 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03:53

g0tanks

Moderator CSA
In het verleden heb ik in andere EU landen gebruik gemaakt van Lebara. Volgens mij is dat wel te regelen als je nog in Nederland zit, dus daar kan je naar kijken.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Wel erg gemakzuchtig zeg, een prepaid-kaartje van Vodafone à €20,- voldoet al aan je eisen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tele2 heeft vrij slechte contracten met buitenlandse partijen, in ieder geval geen 4G dekking. Met Zwitserland specifiek heb ik geen ervaring maar in landen om ons heen is de dekking beroerd.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RADRIGUZ
SandaX schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:09:
Niet gemakzuchtig mensen.. Ik vroeg om ervaringen, het staat je vrij om te reageren.

Bedankt voor je tip, ik ga hier naar kijken, lijkt de beste / goedkoopste optie te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@RADRIGUZ voor ervaringen met betrekking tot providers hebben we een hele berg providertopics en voor ervaringen met internetten in het buitenland hebben we ook een heel mooi topic: [Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland.

Ik zou zeggen kijk er eens rond en mocht je daarna nog met vragen zitten, maak dan gerust een nieuw topic aan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.