Toon posts:

Verticaal zoeken zonder wit regels en dubbele antwoorden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In excel ben ik bezig met het maken van een klant verdeling aan de hand van een code. De code bepaald in welke groep de klant hoort.

Row A: type klant ("letters"), Row B: Client name ("letters").

Momenteel zoek ik met vertical lookup naar de type/klant. dit zorgt echter voor een lijst vol met de zelfde antwoorden en wit regels.

Iemand een idee welke formule combinatie dit kan oplossen? Ik werk (helaas) in een Nederlandse Excel omgeving.

Alvast dank

Beste antwoord (via Verwijderd op 14-06-2018 11:46)

• Atanamir
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-09 16:11
Als ik je vraag goed begrijp is een draaitabel het makkelijkste. Daarmee kan je makkelijk de client names per client code te zien krijgen.

Vlookup geeft altijd alleen de eerste match weer, maar er zijn wel methodes om verschillende opvolgende resultaten weer te geven. @Lustucru had in het volgende topic daarvoor een mooie oplossing.
Lustucru in "[EXCEL] Meerdere resultaten INDEX en VERGELIJKEN"

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:00
Kun je een screenshotje met (dummy-)data posten? Liefst ook één van het gewenste resultaat.

[ Voor 103% gewijzigd door breew op 14-06-2018 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Data
groep BV
a 1
b 2
c 3
d 4
a 5
b 6
c 7
d 8
a 9
b 10
c 11
d 12
oplossingen:
a b c d
1 2 3 4
5 6 7 8
9 10 11 12

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Atanamir
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-09 16:11
Als ik je vraag goed begrijp is een draaitabel het makkelijkste. Daarmee kan je makkelijk de client names per client code te zien krijgen.

Vlookup geeft altijd alleen de eerste match weer, maar er zijn wel methodes om verschillende opvolgende resultaten weer te geven. @Lustucru had in het volgende topic daarvoor een mooie oplossing.
Lustucru in "[EXCEL] Meerdere resultaten INDEX en VERGELIJKEN"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:00
draaitabelletje voldoende?

bv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allen voor het mee denken.

heb gekozen om de data uit te breiden tot een key en deze toe te kennen aan de groep.
Pagina: 1