Vraag

• ThunderHorn
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-10 14:09
Hoi tweakers,

Ik zoek een beetje hulp. Ik heb een OnePlus One gebruikt, maar deze is jammer genoeg gesneuveld. Ik heb nu een Moto X Style ter vervanging, maar dat scherm is nu ook aan het uitvallen. Ik zoek dus een vervanger waarmee ik weer even zoet ben.

Ik zoek een?
Een iets compacter toestel dan de X Style, die met een hoogte van 15.4cm amper in de broekzak past.
Liefst met een goed scherm, goeie camera en vlot werkend.

Wat is je budget?
Liefst sub 250€, maar er zit marge op.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Een beetje alles wat je met een smartphone doet: bellen, sms'en, mailen, surfen, apps draaien, gamen

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een aantal toestellen gevonden, zijnde:

- Samsung Galaxy A5
- Moto G5 Plus
- Moto X4 64GB
- Samsung Galaxy S7 (kan ik voor €150 2e hands kopen, echter buiten garantie)

Als er betere alternatieven zijn, hoor ik het graag.

Welke vragen heb je hier nog over?
- Is de S7 nog een goeie koop in 2018?
- Groot verschil tussen OLED scherm van de Samsungs en het LCD scherm van G5?
- Welke is de beste koop?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• MightyJort
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-11 22:19
Zou de G6 (plus) niet een optie zijn? De G5 (plus) is inmiddels alweer "verouderd". Ikzelf vind altijd dat je beter een modern budgetmodel kan kopen i.p.v. een ouder topmodel (qua updates enzo). De G6 is wel even groot als je X style. Of de Nokia 6, maar die is ook groot. Tegenwoordig zijn niet veel smartphones veel kleiner dan 15 cm lengte. En OLED is wel gewoon een stukje beter dan LCD, heb je het liefst een kale android, of geef je daar niet zo om? Anders zou een Samsung inderdaad wel een goede optie zijn.

• ThunderHorn
MightyJort schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:53:
Zou de G6 (plus) niet een optie zijn? De G5 (plus) is inmiddels alweer "verouderd". Ikzelf vind altijd dat je beter een modern budgetmodel kan kopen i.p.v. een ouder topmodel (qua updates enzo). De G6 is wel even groot als je X style. Of de Nokia 6, maar die is ook groot. Tegenwoordig zijn niet veel smartphones veel kleiner dan 15 cm lengte. En OLED is wel gewoon een stukje beter dan LCD, heb je het liefst een kale android, of geef je daar niet zo om? Anders zou een Samsung inderdaad wel een goede optie zijn.
Ik zou echt wel een maatje kleiner willen...
Zit nu te twijfelen aan de X4. Vrij recent toestel, toch al een halve cm korter, en vrij budgetvriendelijk.

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:04
De G6 is ongeveer even groot als de X style (153.8mm). De samsung A5 en nokia 6.1 zijn net iets kleiner met 146.1mm en 148.8mm. Beide vergelijkbaar met de X4.

Kijk vooral even of die toestellen naar android 9 gaan. De nokia weet ik zeker van wel en zit in android one dus krijgt goede updates de komende tijd.

Wat betreft specs zijn ze alledrie redelijk vergelijkbaar. het scherm van de samsung is waarschijnlijk iets mooier. Het geheugen van de X4 is iets meer en de updates op de nokia zal je iets langer krijgen.

https://tweakers.net/pric...re/1155071;698565;930917/

[ Voor 65% gewijzigd door Philip Ross op 14-06-2018 12:14 ]

• ThunderHorn
Philip Ross schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 12:11:
De G6 is ongeveer even groot als de X style (153.8mm). De samsung A5 en nokia 6.1 zijn net iets kleiner met 146.1mm en 148.8mm. Beide vergelijkbaar met de X4.

Kijk vooral even of die toestellen naar android 9 gaan. De nokia weet ik zeker van wel en zit in android one dus krijgt goede updates de komende tijd.

Wat betreft specs zijn ze alledrie redelijk vergelijkbaar. het scherm van de samsung is waarschijnlijk iets mooier. Het geheugen van de X4 is iets meer en de updates op de nokia zal je iets langer krijgen.

https://tweakers.net/pric...re/1155071;698565;930917/
Thx.

Er bestaat ook een variant van de 6.1 met evenveel geheugen en opslagruimte als de X4.
Online te koop voor 210 € (https://www.eglobalcentra...gb-simlockvrij-zwart.html), maar heb geen ervaring met de website en weet dus ook niet of die betrouwbaar is... Het lijkt een beetje te goed om waar te zijn. Iemand ervaring met die webshop?

[ Voor 24% gewijzigd door ThunderHorn op 14-06-2018 12:24 ]

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:04
ThunderHorn schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 12:23:
[...]

Thx.

Er bestaat ook een variant van de 6.1 met evenveel geheugen en opslagruimte als de X4.
Online te koop voor 210 € (https://www.eglobalcentra...gb-simlockvrij-zwart.html), maar heb geen ervaring met de website en weet dus ook niet of die betrouwbaar is... Het lijkt een beetje te goed om waar te zijn. Iemand ervaring met die webshop?
Volgens mij bestaat er helemaal geen zwarte versie van de 64GB variant, alleen een blauwe. Dus ik zou het niet vertrouwen. De 32GB is vaak voor rond de €225 te krijgen, de 64GB weet ik niet precies, maar wel boven de €250 in ieder geval.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:01
ThunderHorn schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 12:23:
[...]

Thx.

Is een toko uit Hong Kong. Prijzen liggen lager omdat ze in Hong Kong geen BTW rekenen en ze de invoerheffing ontwijken. Je moet ook ongeveer een week wachten tot je spul aankomt :P en qua garantie is het ook een nadeel.
Maar, als je betaalt met PayPal en voor de verzendverzekering kiest kan er imho weinig gebeuren. Ik heb er wel eens wat gekocht en alles was prima in orde. Zijn ook genoeg reviews over te vinden. Wees je bewust van de verschillen, dan kan je er een prima koop doen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• ThunderHorn
Volgens het WWW zou de Moto X4 ook Android P krijgen.
Gaat momenteel nog steeds de voorkeur naar uit. Op de voet gevolgd door de Nokia 6.1.
Pagina: 1