Ziggo storing 14-06-2018

Pagina: 1
Acties:
  • 775 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Alle Ziggo verbindingen van onze klanten in Limburg zijn al bijna 5 uur down.
Op zowel Twitter als de storingspagina van Ziggo blijft het stil, geen enkele melding.

Iemand buiten Limburg hier ook last van / weet iemand wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bij storingen check ik meestal deze pagina: http://allestoringen.nl/storing/ziggo
Zijn inderdaad meer gevallen

edit: tegelijk ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Cheesy op 14-06-2018 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gkoers
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:24
Hier in het noorden ook last van. Landelijke storing is bevestigd door Ziggo.

Running \ Cycling: Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
Toch echt belachelijk dat Ziggo blijkbaar geen monitoring heeft en er niet in slaagt binnen 5 uur zelf de storing te communiceren? Dit betreft ook zakelijke lijnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 17:06
Ook bij een van mijn klanten in Limburg heeft geen internet meer sinds 4.03. Eerder deze nacht heeft de verbinding er ook 1,5 uur uit gelegen.

Net met de helpdesk gebeld. idd problemen, geen oplostijd bekend.

Misschien fout gelopen onderhoud?

Terwijl mijn verbinding wel online gebleven is.

*** UPDATE 09:34 ***

Bij mijn klant komt de verbinding weer UP momenteel

[ Voor 20% gewijzigd door schmm op 14-06-2018 09:34 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
Nou, de prutsers zijn weer online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoAtomic
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-09 12:16
Hier in kop van overijssel is de storing ook weer verholpen. Maar wel slecht dat de storing niet op de site van Ziggo bekend was. Pas na het bellen en het doorlopen van al die keuzemenu’s hoorde ik dat de storing bekend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
Dat is inderdaad HEEL erg slecht.... gewoon 5 uur lang niets op de site of twitter communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:28
Ik vind het inderdaad ook HEEL erg slecht dat medewerkers die op deze afdelingen zitten ook wel eens niet aan het werk zijn en dat de kosten niet opwegen tegen de baten. Ik snap ook niet dat niemand 24/7 aanwezig wil zijn tegen minimale/geen vergoeding op tijden dat er naar ratio weinig gebruik wordt gemaakt van de diensten.

Ik vind het ook van de zotte dat er een storing is. Techniek is immers onverwoestbaar en werkt altijd als de aanknop is ingedrukt. Als er kabel breuken zijn veroorzaakt (ook door derden) is het te gek voor woorden dat er geen signaal doorheen komt. Want coax is kut. Bij glasvezel heb je altijd internet, ook als de backbone gebroken is kun je altijd prima internetten bij glasvezel. Want glasvezel is tha best.

En Ziggo zijn inderdaad een stelletje prutsers. Het werkt vaker wel dan niet. Te absurd voor woorden. Hoe kun je als provider in hemelsnaam technici in dienst hebben die een dienst vaker wel dan niet beschikbaar houden. Ik zou ze DIRECT vervangen voor technici die anders presteren.
[/sarcasme_off]

Niet elke afdeling is logischerwijs 24/7 bemand. Daarom gaan communicatie via het ene kanaal "langzamer" dan het andere kanaal. Omdat mensen het meeste kiezen om te bellen is ervoor gekozen daar als eerste aan te geven dat er iets aan de hand is.

Er wordt wel 24/7 gemonitord en bij grote verstoringen direct ingegrepen. Hier zit absoluut geen prutswerk bij zoals gesteld. Echter zijn storingen vaak veel complexer dan hier gedacht wordt en ja dan heb je even nodig om het op te lossen.

Storingen gebeuren, zolang er techniek gebruikt wordt kan het stuk. Ook glasvezel heeft storingen ook al is dat door velen heilig verklaard. Een defecte kabel of router en je kan ook weinig meer. Dan moet er toch eerst een oplossing gevonden worden. En laat Ziggo nou net na de node (wijkcentrale) een glasvezel netwerk hebben liggen.

Je post draagt daarmee in mijn ogen geheel niets bij. Storingen gebeuren shit happens. Communicatie kan overal beter en doe je nooit goed als bedrijf zijnde en zeikende klanten heeft ieder bedrijf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:45

Oekol

waka waka hey hey

jimbo123 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:04:
Toch echt belachelijk dat Ziggo blijkbaar geen monitoring heeft en er niet in slaagt binnen 5 uur zelf de storing te communiceren? Dit betreft ook zakelijke lijnen!
Belachelijk, zelfs de zakelijke lijnen!!!
jimbo123 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:39:
Nou, de prutsers zijn weer online...
Prutsers zijn het zeg ik je!!
jimbo123 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:51:
Dat is inderdaad HEEL erg slecht.... gewoon 5 uur lang niets op de site of twitter communiceren.
Pak de hooivorken, we gaan naar het Ziggo HQ. Te paard en wagen!!!!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
MediaZoo schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:22:
Ik vind het inderdaad ook HEEL erg slecht dat medewerkers die op deze afdelingen zitten ook wel eens niet aan het werk zijn en dat de kosten niet opwegen tegen de baten. Ik snap ook niet dat niemand 24/7 aanwezig wil zijn tegen minimale/geen vergoeding op tijden dat er naar ratio weinig gebruik wordt gemaakt van de diensten.

Ik vind het ook van de zotte dat er een storing is. Techniek is immers onverwoestbaar en werkt altijd als de aanknop is ingedrukt. Als er kabel breuken zijn veroorzaakt (ook door derden) is het te gek voor woorden dat er geen signaal doorheen komt. Want coax is kut. Bij glasvezel heb je altijd internet, ook als de backbone gebroken is kun je altijd prima internetten bij glasvezel. Want glasvezel is tha best.

En Ziggo zijn inderdaad een stelletje prutsers. Het werkt vaker wel dan niet. Te absurd voor woorden. Hoe kun je als provider in hemelsnaam technici in dienst hebben die een dienst vaker wel dan niet beschikbaar houden. Ik zou ze DIRECT vervangen voor technici die anders presteren.
[/sarcasme_off]

Niet elke afdeling is logischerwijs 24/7 bemand. Daarom gaan communicatie via het ene kanaal "langzamer" dan het andere kanaal. Omdat mensen het meeste kiezen om te bellen is ervoor gekozen daar als eerste aan te geven dat er iets aan de hand is.

Er wordt wel 24/7 gemonitord en bij grote verstoringen direct ingegrepen. Hier zit absoluut geen prutswerk bij zoals gesteld. Echter zijn storingen vaak veel complexer dan hier gedacht wordt en ja dan heb je even nodig om het op te lossen.

Storingen gebeuren, zolang er techniek gebruikt wordt kan het stuk. Ook glasvezel heeft storingen ook al is dat door velen heilig verklaard. Een defecte kabel of router en je kan ook weinig meer. Dan moet er toch eerst een oplossing gevonden worden. En laat Ziggo nou net na de node (wijkcentrale) een glasvezel netwerk hebben liggen.

Je post draagt daarmee in mijn ogen geheel niets bij. Storingen gebeuren shit happens. Communicatie kan overal beter en doe je nooit goed als bedrijf zijnde en zeikende klanten heeft ieder bedrijf ook.
Storingen gebeuren, natuurlijk. Alle begrip voor.
Maar dat een bedrijf met de omvang van Ziggo er niet in slaagt om binnen 5 uur na het optreden van een storing een status op haar storing-checker te plaatsen? Dat is echt slecht. Afdeling niet bereikbaar? Er zou wel degelijk 24/7 een geautomatiseerd systeem of een mens in staat dienen te zijn om een storingsmelding te plaatsen. En als het niet 24/7 kan, dan waarom tussen 08:00 en 10:00 uur ook niet? Dat zijn heel normale tijden om bemanning op een afdeling te hebben, en dan zou toch echt een melding op de storingsite beschikbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:33

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Aangezien de storing is opgelost en dit verder alleen nog maar een rant topic aan het worden is gaat hier een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.