Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyltje
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-09 20:42
Ik zoek een?
Ik zoek een koptelefoon waarbij ik mijn eigen stem nog prima kan horen. (open-ear?). Ook zoek ik een koptelefoon die niet op m'n oren drukt maar op m'n hoofd rust. (opgezocht dat dit "over the head" heet?) Verder moet de geluidskwaliteit voldoende zijn, goede lage tonen zou waarderen. Ik ga hem vooral voor gaming gebruiken, dus een koptelefoon waar ik door middel van geluid goed kan plaatsen waar een personage is. (hoeft niet perse 5.1 koptelefoon te zijn) En ik denk ook dat ik zachte kussentjes lekkerder vind dan harde rubberen. Microfoon is een pre, niet perse nodig, maar mooi meegenomen.

Overzichtelijk:
- Eigen stem horen (open ear?)
- Rust op mijn hoofd i.p.v. drukken op oren (over the head?)
- Geluidskwaliteit: voldoende (goede lage tonen)
- Gaming: ik wil (bijna) precies horen waar iets zich bevindt (hoeft niet perse 5.1 koptelefoon te zijn)
- Het liefst zachte kussentjes i.p.v. harde rubberen
- Microfoon is een pre (hoeft niet perse)

Wat is je budget?
Ik weet niet precies wat een goed budget is voor mijn eisen, maar laten we zeggen onder de 50 euro?

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat ik zei vooral gaming, ik wil horen waar iets zich bevindt. Waarom ik zo'n koptelefoon wil is vooral omdat ik mijn stem tijdens het praten wil horen tijdens het gamen. Verder zal ik er ook weleens video's mee kijken, video/audio mee bewerken of muziek mee luisteren.

Wat heb je zelf al gevonden?
Een half jaar terug tijdens mijn stage gebruikte ik een koptelefoon waarvan ik niet na een uur last van mijn oren kreeg, het kwam omdat hij niet op m'n oren drukte, maar op m'n hoofd leunde. Ik weet niet wat het type van de koptelefoon was, maar hij leek op deze: https://www.amazon.com/So...anufacturer/dp/B007BY3PBO / pricewatch: Sony MDR-MA100 (Zwart)

Welke vragen heb je hier nog over?
Misschien kunnen jullie mij al een koptelefoon aanraden, maar ik hoop vooral ook info te krijgen over waar ik op moet zoeken of wat ik aan moet vinken bij Tweakers.

Mochten er in-ears zijn die aan mijn wensen voldoen dan is dat ook goed. Het punt daarbij is wel dat ik echt geen geluid via de kabel wil horen. Dit heb ik namelijk wel met deze oortjes: productreview: Panasonic RP-HJE125E (Wit) review door Nyltje
Erg goede oortjes, maar je hoort elke beweging die je maakt. Advies voor in-ears is ook altijd welkom!

De reden: ik gebruik nu een vrij goedkoop headsetje, (ik gebruik mijn webcam microfoon, omdat die beter klinkt volgens mensen waarmee ik speel) waarbij ik wel mijn stem nog kan horen. Ik krijg, zelfs na lange tijd, geen last van mijn oren. Het enige is dat ik de geluidskwaliteit matig vind, vrij weinig bass en je hoort niet heel goed waar iets zich bevindt in een spel.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met zoeken en misschien zelfs al wat kunnen aanraden qua koptelefoon. Ik ben benieuwd!

Nyltje

[ Voor 1% gewijzigd door Nyltje op 14-06-2018 04:15 . Reden: Extra informatie ]

Beste antwoord (via Nyltje op 17-06-2018 17:22)

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 15:46
De superluxx met andere oorschelpen is inderdaad echt een must have, geluid is echt top. Je kan ook kijken naar de AKG lijn van koptelefoons. Die hebben een mechanisme die op je hoofd steunt maar je moet kijken of het lekker zit.

Je kan ook een goede koptelefoon zoeken en een aparte microfoon zoals de antlion modmic.

Ik gebruik zelf alleen de sennheiser lijn, die rusten in het begin wel op je oren maar dat neemt met gebruik wel af.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoelMakers1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-08 10:30
Gezien je budget en eisen lijkt het me slim om te kijken naar Sennheiser of Sony, beide van deze merken hebben uit mijn persoonlijke ervaring een redelijk goede bas voor hun formaat.

Voor zo'n 50 euro heb je pricewatch: Sennheiser HD 205II (Zwart)
Of van sony de pricewatch: Sony MDR-ZX770AP (Zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyltje
NoelMakers1 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 02:51:
Gezien je budget en eisen lijkt het me slim om te kijken naar Sennheiser of Sony, beide van deze merken hebben uit mijn persoonlijke ervaring een redelijk goede bas voor hun formaat.

Voor zo'n 50 euro heb je pricewatch: Sennheiser HD 205II (Zwart)
Of van sony de pricewatch: Sony MDR-ZX770AP (Zwart)
Bedankt voor je antwoord!

Die Senheiser heb ik weleens gebruikt en die drukt op je oren dus dat was niet helemaal wat ik bedoelde. Ik zoek echt een koptelefoon die op je hoofd rust i.p.v. dat hij op je oren drukt. Koptelefoons boven het budget mogen ook. Niet te erg natuurlijk, laten we zeggen rond de 100 :P Zodat ik een idee heb hoeveel de koptelefoon voor mijn wensen moet gaan kosten. Of natuurlijk advies waarop ik kan zoeken voor zo'n koptelefoon.

Ik zal trouwens even achtereen hoe die koptelefoon heette die ik gebruikte om mijn stage destijds.

[ Voor 10% gewijzigd door Nyltje op 17-06-2018 04:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:16

A13X

Dude

Heb hem zelf niet in gebruik, maar de Superlux 668 met wat kleine modificaties schijnt echt perfect voor gaming te zijn. En ook nog eens een budget oplossing :)

(gebruik zelf helemaal geen koptelefoon btw)

[ Voor 5% gewijzigd door A13X op 17-06-2018 08:01 ]

Awesome

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 15:46
De superluxx met andere oorschelpen is inderdaad echt een must have, geluid is echt top. Je kan ook kijken naar de AKG lijn van koptelefoons. Die hebben een mechanisme die op je hoofd steunt maar je moet kijken of het lekker zit.

Je kan ook een goede koptelefoon zoeken en een aparte microfoon zoals de antlion modmic.

Ik gebruik zelf alleen de sennheiser lijn, die rusten in het begin wel op je oren maar dat neemt met gebruik wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:43

Daniel36

vernieuwde formule

Ik heb een
pricewatch: Sennheiser HD 429 (Zwart)

Waar ik erg tevreden mee ben.
En inderdaad, wat hierboven gezegd wordt, langer dragen zodat de boel beter op je hoofd gaat zitten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyltje
Hier erg bedankt voor deze reacties, ik ben hierdoor veel koptelefoons tegengekomen die (denk ik) voldoen aan mijn eisen voor een prima prijs. Veel reviews gelezen en gekeken. En heb nu een top 3 waar ik even uit moet gaan kiezen.
https://tweakers.net/pric...are/423200;299087;637357/
Bij de Superlux zal ik dan waarschijnlijk de aparte cups gaan bestellen.

Het is jammer dat ze niet bij een winkel liggen waar je naar binnen kan lopen, behalve bij de AKG.

Ik zal waarschijnlijk 1 van deze koptelefoons nemen. Andere suggesties of extra adviezen zijn natuurlijk altijd welkom.
Pagina: 1