Toon posts:

Versterker voor turntable

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Versterker / Receiver

Wat is je budget?
< 350 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ...
... vinyl te beluisteren. Heb jarenlang een oude Pioneer versterker gebruikt en het is (wegens verhuis) tijd voor een upgrade. De platenspeler (Rega Planar 1) en speakers (Wharfedale Diamond 220) staan al op mijn shopping lijstje maar de versterker lijkt me minstens even belangrijk.

Mijn requirements zijn als volgt:
  • compatibel met de voorgenoemde apparaten (platenspeler en speakers)
  • goede klank (no shit, Sherlock)
  • (relatief) compact: ik heb een klein appartementje en dus niet veel plaats. De versterker zou op mijn tv-meubel moeten staan en heb dan liever geen grote doos staan die alle aandacht vangt. Liever een klein subtiel dingetje
Nice-to-have's zijn support voor (wifi / Bluetooth) streaming en ook ondersteuning voor TV (via HDMI, gok ik) mag er bij maar zijn dus absoluut geen must.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik was onlangs in een audio-winkel en daar lieten ze mij de Peachtree Decco125 zien. Leuk apparaatje maar helaas wat boven mijn budget.
Daarnaast deden diverse blogposts me ook nog twijfelen over een Pioneer A-10, Marantz PM-5005, Cambridge Azur PM501
Note: ik weet niet of deze versterkers al dan niet compatibel zijn met de speakers en platenspeler op m'n lijstje.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben bang dat ik door de bomen het bos niet meer kan zien. Mijn zoektocht begon op Reddit waar ik voor het eerst helemaal verloren was: Heb ik een amp nodig of gewoon een DAC? Hier kwam ik ook voor het eerst in aanraking met amps, vaak niet veel groter dan een baksteen (bvb. SMSL SA-60). Geen idee of deze versterkers relevant zijn, heb ze alleszins nooit in iemand's vinyl setup gezien.
Daarna in Amazon's Receivers / Amplifier catalogus gaan browsen maar daar ben ik ook niet veel wijzer van geworden.

Bon, met andere woorden: ik heb geen flauw idee hoe ik dit best aan pak. Heb m'n 3-jaar durende lurk-streak maar onderbroken om hier wanhopig advies te komen inwinnen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-10 22:54

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Zoek een versterker met phono-ingang. SMSL SA-60 heeft vanuitgaan van jouw link géén phono-ingang.
https://www.platendraaier...p-een-versterkerreceiver/

[ Voor 39% gewijzigd door MedionAkoya op 13-06-2018 23:14 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die pioneer werkt met wat je hebt (de andere ook overigens, zolang ze maar een phono ingang hebben). A-10 staat ook bij mij thuis, prima apparaat. Nog geen 200,-

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2018 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:17

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Aangezien je ook het geluid van je tv wilt horen, moet je voor een receiver gaan en niet voor een versterker.
In principe kan je een platenspeler op elke receiver of versterker aansluiten, mits één van beiden een phono-versterker heeft. Die kan in je platenspeler zitten, in de receiver of versterker, in allebei, of in een losse phono-versterker. Er zijn genoeg receivers te vinden die hem ingebouwd hebben, maar die zijn duurder dan de receivers zonder. Zet eens op een rijtje wat je versterker absoluut moet kunnen qua aantal speakers, functies en het aantal aan te sluiten apparaten.

Your Friendly Neighborhood Moderator