De zoektocht naar een nieuwe monitor loopt al een tijdje, ik werk momenteel thuis op 2 erg oude TN panelen welke ik wil gaan upgraden, dit zijn 22 inch samsung syncmasters. Ben toe aan schermen met een betere kleurweergave, en wellicht ook wat groter.
Enfin, de grootste twijfel zit hem momenteel in Ultrawide vs Qhd. Ik zou graag wat (korte) ervaringen willen horen van tweakers die overgestapt zijn van dual monitor setup naar ultrawide, of juist teruggegaan zijn van ultrawide naar dual monitor..
Scherm(en) zal ik aan gaan sluiten op een Dell XPS 15 met een ik meen GTX 1050 met hdmi 2.0
Een aantal punten over het gebruik:
Budget is ongeveer 350 euro, minder zou ik niet erg vinden.
Voorkeur is er wel om terug te gaan naar één scherm. Hieronder heb ik 2 monitoren staan welke me aanspreken, ik mis dus (nog) de overtuiging om voor uwd / single monitor / dual monitor te kiezen
pricewatch: LG 29UM59-P Zwart
pricewatch: Dell S2417DG Zwart
Kleine note:
Het oog wil ook wat.. Blijf tenslotte ontwerper...
Enfin, de grootste twijfel zit hem momenteel in Ultrawide vs Qhd. Ik zou graag wat (korte) ervaringen willen horen van tweakers die overgestapt zijn van dual monitor setup naar ultrawide, of juist teruggegaan zijn van ultrawide naar dual monitor..
Scherm(en) zal ik aan gaan sluiten op een Dell XPS 15 met een ik meen GTX 1050 met hdmi 2.0
Een aantal punten over het gebruik:
- Er wordt niet op gegamed, inputlag hecht ik minder waarde aan
- Ontwikkelen is het voornaamste doel
- Verder ga ik er op video en foto bewerken
- En nog wat standaard taken zoals internet, office etc.
- Veel schermruimte is dus wenselijk
Budget is ongeveer 350 euro, minder zou ik niet erg vinden.
Voorkeur is er wel om terug te gaan naar één scherm. Hieronder heb ik 2 monitoren staan welke me aanspreken, ik mis dus (nog) de overtuiging om voor uwd / single monitor / dual monitor te kiezen
pricewatch: LG 29UM59-P Zwart
pricewatch: Dell S2417DG Zwart
Kleine note:
Het oog wil ook wat.. Blijf tenslotte ontwerper...