Advies gevraagd HD/UHD Televisie, prijsrange €800,-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik zoek een?
Een nieuwe tv, als opvolger van mijn 8 jaar oude Sony-KDL-32EX500"

- 49"/ 55" (lieftst 55" als het budget het toe laat.)
- Full HD/UHD nog niet overuit, ik zit op ongeveer 280 cm afstand van het scherm dus UHD is ook geen
harde eis, aangezien al de bronnen waar ik naar kijk max HD zijn en voorlopig ook wel zo zal blijven.
- LCD/OLED ook nog niet over uit.
- Een niet al te plastic ogend design (ga het scherm niet op hangen maar op de standaards neerzetten
- tv kijken via ziggo met een ci++ kaart

Wat is je budget?
Zit zelf te denken aan 700/800 euro. 900,- zou evt ook kunnen als het echt een stap beter is dan een goedkoper model. Maar dat is ook echt de max.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil er eigenlijk voor 95% films op gaan kijken, zowel Bluray/Netflix (beide geen UHD) en wellicht ook films vanaf netwerk/usb, maar dit zal denk ik niet heel vaak zijn.
Sport en gamen vrijwel niet, televisie weinig.

Het kijken zelf zal voornamelijk savonds zijn, maar niet in een echt sterk verduisterde ruimte.

Geluid in het scherm zelf is vooralsnog niet heel belangrijk aangezien ik er op de korte termijn ook een soundbar/audio set bij wil hebben.

Wat heb je zelf al gevonden?
De merken waar ik naar zit te kijken zijn met name Sony en LG. Samsung zou evt ook kunnen, maar de modellen in mijn prijsrange die ik tot nu toe heb gezien van Samsung ogen iets te veel plastic

#ProductPrijsSubtotaal
1LG 55EG9A7V Zwart€ 899,-€ 899,-
1LG 55SJ850V Wit, Zilver€ 795,-€ 795,-
1LG 55UJ701V Zilver€ 698,-€ 698,-
1Samsung UE49MU7000 Zilver, Zwart€ 699,-€ 699,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.091,-

De modellen waar ik op dit moment naar zit te kijken zijn de bovenste 4.
De enige OLED is eigenlijk boven mijn budget, maar wel het scherm waar mijn interesse het meeste naar uit gaat op dit moment.
Enige hierbij is dat ik gelezen heb dat deze tv soms last heeft van colour banding. En dat is dan vooral bij films iets wat ik echt niet wil hebben.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tegenwoordig wordt full HD schermen als lager budget segment wordt beschouwd dus wil je de beste kwa feutures en paneel dan kom je automatisch op 4k uit. Er is bijvoorbeeld geen top model kwa paneel die er dan ook nog is in een FHD variant.

49 inch tv zijn even vaak even duur om te produceren als 55 inch tv's dus voor de prijs kan je beter voor 55 inch gaan.

Oled is stukken beter kwa kijkhoeken en contrast, helaas is het enige oled scherm in je prijssegment een full HD variant waardoor je opties zoals HDR mist, dit is volgens mij alleen beschikbaar op 4k panelen.
Oled heeft wel een lagere helderheid waardoor overdag in veel zonlicht LCD panelen beter overkomen.

Ik zou dus gaan kijken in de winkel naar de ervaring van kijkhoeken van LCD vs Oled of je dit doorslagevend vind en vaak zijn de winkels overbelicht waardoor je de minder maximale helderheid van oled ook kan beoordelen tegenover een LCD scherm.

Ga je voor LCD ga dan voor een 4 scherm.

verder zou ik wel een 120 Hz paneel aanraden ( vanwege judder/stotteren).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2018 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLLRS
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-03 20:25
Ik zou voor OLED gaan. Absoluut. Kijk even in het pricewatch topic in het televisie forum. De 1-2 jaar oude modellen vallen nu in jouw budget. Je moet wel even de webwinkel bellen voor de prijs. LG laat ze namelijk niet toe onder bepaalde prijsniveaus te adverteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
TLLRS schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:38:
Ik zou voor OLED gaan. Absoluut. Kijk even in het pricewatch topic in het televisie forum. De 1-2 jaar oude modellen vallen nu in jouw budget. Je moet wel even de webwinkel bellen voor de prijs. LG laat ze namelijk niet toe onder bepaalde prijsniveaus te adverteren.
Ah top, goede tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLLRS
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-03 20:25
LGOLEDC7 is nu bij Mediamarkt 999 euro (In Duitsland). Als je hier belt met webshops kun je wellicht dezelfde of betere prijs krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
TLLRS schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 13:29:
LGOLEDC7 is nu bij Mediamarkt 999 euro (In Duitsland). Als je hier belt met webshops kun je wellicht dezelfde of betere prijs krijgen.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Bij welke webshops zou je zoiets kunnen regelen? Ik heb nog nooit gehoord van webshops waarmee je prijsafspraken kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Infection schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:36:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Bij welke webshops zou je zoiets kunnen regelen? Ik heb nog nooit gehoord van webshops waarmee je prijsafspraken kunt maken.
[Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
TLLRS schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 13:29:
Dat is alleen wel ruim boven budget, toch bedankt!
Pagina: 1