Toon posts:

update files naar ander volume

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een kleine pc die alleen wordt gebruikt om spotify te streamen.
helaas is de schijf van 32gb snel vol en heb er dus een 120gb ssd in geplaatst.

als ik een update wilt draaien van windows 10 dan is er altijd een ruimte probleem om de update files te plaatsen. nu zou ik graag willen dat deze bestanden op de ssd schijf komen te staan en dat windows vanaf de ssd de installatiebestanden gaat pakken.

is dat mogelijk en zo ja, hoe.

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Waarschijnlijk is het issue dat Windows die 32GB al van meer data heeft voorzien dan jij aan ruimte kan vrijmaken voor een update.
Ik heb hier ook zo'n netbook liggen die ik van een verse W10 moet gaan voorzien, omdat een update niet mogelijk is op basis van de beschikbare ruimte, en daar draait niets aan extra software op.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:06
Je moet geheel Windows overzetten naar de 120GB, en dan de 32 GB SSD verwijderen uit het systeem.
Hier zijn tools voor, zoals Macrium Reflect Free, Samsung Smart Migration, Acronis True Image of talloze andere tools.

Dit kan gewoon in de over te zetten windows installatie zelf. Je moet alleen bij het opnieuw opstarten de oude SSD afkoppelen.

Simpel gezegd:
- Installeer cloning tool.
- Clone 32 -> 120 GB, met vergroten van partitie.
- Sluit af.
- Ontkoppel 32 GB.
- Start op.

[ Voor 15% gewijzigd door jeroen3 op 14-06-2018 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dank je wel voor de tip jeroen3. ik moet alleen kijken of ik de 32gb wel kan weghalen want volgens mij is het een flashkaartje wat in die mini pc zit.