Toon posts:

Hulp bij inbouwen Ssd in een Dell Optiplex 790

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakera

Wie zou me kunnen helpen of voorzien van wat advies voor het inbouwen van een Ssd schijf in een dell optiplex 790. Ik ben geen ict'er maar kan wel zelf alles loshalen en er werkgeheugen bij zetten enzo. Ik weet dat de ssd schijven kleiner zijn en er waarschijnlijk een soort sleeve of mal omheen moet. Het gaat puur om de pc sneller te maken. Het gaat om een werk pc en het meeste wordt op het netwerk opgeslagen. Dus ik wil er niet teveel geld aan besteden. Ik hoop dat iemand me wat advies kan geven welk merk of type ssd kaart(tweedehands) te kopen. En welke handelingen ik moet uitvoeren. Want zou de huidige HDD ernaast kunnen draaien of moet deze er uit?

Ik werk nu met een Dell Optiplex 790 i3 met 2gb werkgeheugen. Welke ik wil uitbreiden naar 4gb of 8gb.

Alvast bedankt

Beste antwoord (via Verwijderd op 13-06-2018 23:52)

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:21

amas

Law of Nature: Chaos

De product: Samsung 860 EVO en product: Crucial MX500 2,5" zijn momenteel de populairste SSD's. Maar je kan niet echt een miskoop doen met goedkopere SSD's.

Die Dell heeft volgens mij geen plek om een 2.5" schijf (wat alle SSD's zijn) te schroeven. Gelukkig bevat een SSD geen bewegende onderdelen, dus je kunt hem gewoon los in de kast hangen zolang hij geen fans aanraakt. Je kun van je Windows een image maken en deze op de SSD zetten. Maar vaak wordt wel aangeraden om een nieuwe installatie van Windows uit te voeren omdat de bestandsindeling op HDD's iets anders is dan SSD's. Hiermee voorkom je dat je SSD sneller slijt.

De huidige HDD kun je uiteraard naast de SSD blijven draaien als je de opslag nodig hebt. Vaak wordt de SSD gebruikt voor Windows en programma's. Terwijl bestanden waar snelheid niet belangrijk is, denk aan films, foto's muziek, op HDD's wordt gezet omdat deze nog altijd veel goedkoper per GB zijn dan SSD's.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:21

amas

Law of Nature: Chaos

De product: Samsung 860 EVO en product: Crucial MX500 2,5" zijn momenteel de populairste SSD's. Maar je kan niet echt een miskoop doen met goedkopere SSD's.

Die Dell heeft volgens mij geen plek om een 2.5" schijf (wat alle SSD's zijn) te schroeven. Gelukkig bevat een SSD geen bewegende onderdelen, dus je kunt hem gewoon los in de kast hangen zolang hij geen fans aanraakt. Je kun van je Windows een image maken en deze op de SSD zetten. Maar vaak wordt wel aangeraden om een nieuwe installatie van Windows uit te voeren omdat de bestandsindeling op HDD's iets anders is dan SSD's. Hiermee voorkom je dat je SSD sneller slijt.

De huidige HDD kun je uiteraard naast de SSD blijven draaien als je de opslag nodig hebt. Vaak wordt de SSD gebruikt voor Windows en programma's. Terwijl bestanden waar snelheid niet belangrijk is, denk aan films, foto's muziek, op HDD's wordt gezet omdat deze nog altijd veel goedkoper per GB zijn dan SSD's.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.