Samsung heeft de Galaxy A6 en A6+ officieel aangekondigd. Beide toestellen hebben een verlengd oledscherm en minimaal 3GB ram. Het grotere plusmodel heeft een hogere resolutie en een dubbele camera aan de achterkant. De Galaxy A6 heeft een Exynos 7870-soc en een Snapdragon 450 van Qualcomm voor in de Galaxy A6+. Samsung brengt de midrangesmartphones uit met 3 of 4GB ram en 32 of 64GB opslagruimte. De specificaties verschillen per land. De configuraties voor de Benelux is 3GB ram en 32GB opslagruimte voor beide versies. Samsung voorziet de Galaxy A6+ van een dubbele camera aan de achterkant. De primaire camera heeft een zestienmegapixelresolutie en een lens met een diafragma van f/1.7; de tweede camera wordt gebruikt voor scherptediepte-effecten en heeft een vijfmegapixelresolutie. Beide toestellen hebben een vingerafdrukscanner aan de achterkant en draaien op Android 8.0 met daaroverheen Samsungs eigen skin. Vanaf eind mei zijn de smartphones te koop: de Galaxy A6 voor een adviesprijs van 309 euro en de A6+ voor 369 euro.
Terug naar Inhoudsopgave Galaxy A6 ![]() ![]() Galaxy A6+ ![]() ![]() Terug naar Inhoudsopgave Galaxy A6 ![]() ![]() ![]() Galaxy A6+ ![]() ![]() Terug naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
Fijn toestel....na de samsung note 4 die ik wel bewaar..................................alles snel over gezet zonder problemen,alleen heb ik rechts onderin n poppetje wijdbeens en wijd arms???? ik kom er maar niet achter wat het is....................druk ik er op vrschijnt er n oranje rand om display??????????? kan nergens iets vinden erover....ook niet bij de symbolen.......
....sorry maar wat n bagger camera ondanks de 16MP die kan niét tegen mijn note4 camera op van óók 16 MP!!
camera is prima voor een toestel van 220 euro. 1. je vergelijkt een toestel op basis van mp, je snapt blijkbaar niet wat dit inhoud 2. je vergelijkt een midranger met een (oud) vlaggenschip. Had je je maar wat beter moeten inlezen voor aanschaf.rooie60 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 19:21:
....sorry maar wat n bagger camera ondanks de 16MP die kan niét tegen mijn note4 camera op van óók 16 MP!!
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Ik twijfel nog tussen een paar toestellen als opvolger van de S5 Neo maar ik merk dat onderhand een Amoled-scherm toch wel een vereiste is geworden. De A6+ lijkt me een mooie opvolger maar een andere eis is een notification led. Ik weet dat Samsung deze op bepaalde budget toestellen weer weggelaten heeft. Heeft dit toestel een ledje?
Tussen welke toestellen twijfel je als ik vragen mag? En wat verwacht je van een toestel?Sylmaron schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:48:
Ik twijfel nog tussen een paar toestellen als opvolger van de S5 Neo maar ik merk dat onderhand een Amoled-scherm toch wel een vereiste is geworden. De A6+ lijkt me een mooie opvolger maar een andere eis is een notification led. Ik weet dat Samsung deze op bepaalde budget toestellen weer weggelaten heeft. Heeft dit toestel een ledje?
Eigenlijk twijfel ik vooral tussen de A6 + (2018) en de Huawei P Smart +. Ik hoef geen stock Android of een snel toestel. De apps die ik gebruik zijn niet grafisch zwaar. Ik wil vooral een lange accuduur en een groot duidelijk scherm. En notificatieledje is ook wel een vereiste. Het liefst ook een vingerafdruk scanner op een andere plek dan de achterkant maar ik snap dat dat steeds minder voor zal komen.dutchnltweaker schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:08:
[...]
Tussen welke toestellen twijfel je als ik vragen mag? En wat verwacht je van een toestel?
Twee andere toestellen die ik overweeg zijn de Xperia XA2 Ultra vanwege het grote scherm en de Motorola G6 Plus maar die mist dus dat ledje.
de galaxy a6 (+) heeft geen notificatie LEDSylmaron schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:39:
[...]
Eigenlijk twijfel ik vooral tussen de A6 + (2018) en de Huawei P Smart +. Ik hoef geen stock Android of een snel toestel. De apps die ik gebruik zijn niet grafisch zwaar. Ik wil vooral een lange accuduur en een groot duidelijk scherm. En notificatieledje is ook wel een vereiste. Het liefst ook een vingerafdruk scanner op een andere plek dan de achterkant maar ik snap dat dat steeds minder voor zal komen.
Twee andere toestellen die ik overweeg zijn de Xperia XA2 Ultra vanwege het grote scherm en de Motorola G6 Plus maar die mist dus dat ledje.
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Jammer, bedankt voor het laten weten. Het was bijna niet te vinden deze informatie. Dan maar even verder kijken naar alternatieven.giovanni2903 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 04:22:
[...]
de galaxy a6 (+) heeft geen notificatie LED
*knip*. Dit kan ook heel anders.giovanni2903 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 03:11:
[...]
camera is prima voor een toestel van 220 euro. 1. je vergelijkt een toestel op basis van mp, je snapt blijkbaar niet wat dit inhoud 2. je vergelijkt een midranger met een (oud) vlaggenschip. Had je je maar wat beter moeten inlezen voor aanschaf.
[ Voor 33% gewijzigd door rens-br op 04-10-2018 17:01 ]
Ik heb de A6 Plus sinds gisteren. Meteen een Spigen hoesje erom heen. Ik moet zeggen dat het toestel erg fijn aanvoelt en veel duurder overkomt dan hij is. Tot dusver geen spijt van en het always on display is ook erg prettig om erbij te hebben.
spigen hoesjes zijn erg goed en totaal niet duur. de a-serie is ook zeker een goeie. Veel plezier ervanSylmaron schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 17:37:
Ik heb de A6 Plus sinds gisteren. Meteen een Spigen hoesje erom heen. Ik moet zeggen dat het toestel erg fijn aanvoelt en veel duurder overkomt dan hij is. Tot dusver geen spijt van en het always on display is ook erg prettig om erbij te hebben.
Verwijderd
Dit Spigen hoesje (Liquid Air) kan ik inderdaad zeer aanbevelen. Thanks, gaat zeker lukken.giovanni2903 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 18:19:
[...]
spigen hoesjes zijn erg goed en totaal niet duur. de a-serie is ook zeker een goeie. Veel plezier ervan
na jaren iPhone gebruikt te hebben, heb ik nu een A6. Op zich bevalt het goed, maar van één ding word ik helemaal gek. Ik krijg geen meldingen van mail of whatsapp op mijn vergrendescherm. Ik heb al tig dingen geprobeerd, maar ik kom er niet uit.
Samsung Galaxy A6
Oreo 8.0.0
instellingen:
vergrendelscherm --> meldingen staan aan
apps --> meldingen --> toestaan
meldingen --> whatsapp/gmail --> alles aan
diversen
spaarstand staat uit
ik kom er niet meer uit.
Samsung Galaxy A6
Oreo 8.0.0
instellingen:
diversen
spaarstand staat uit
ik kom er niet meer uit.
probeer eens:107mb schreef op woensdag 14 november 2018 @ 16:01:
na jaren iPhone gebruikt te hebben, heb ik nu een A6. Op zich bevalt het goed, maar van één ding word ik helemaal gek. Ik krijg geen meldingen van mail of whatsapp op mijn vergrendescherm. Ik heb al tig dingen geprobeerd, maar ik kom er niet uit.
Samsung Galaxy A6
Oreo 8.0.0
instellingen:
diversen
spaarstand staat uit
ik kom er niet meer uit.
instellingen > apparaatonderhoud > onderaan "batterij" > onderaan "niet gecontroleerde apps" > apps toevoegen
thanks. ik had dit al geregeld. Whatsapp had ik al toegevoegd. Gmail is als optie niet aanwezig.giovanni2903 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 16:58:
[...]
probeer eens:
instellingen > apparaatonderhoud > onderaan "batterij" > onderaan "niet gecontroleerde apps" > apps toevoegen
edit: gevonden!
meldingen --> <applicatie> --> Geavanceerde meldinginstellingen --> app meldingen --> meer instellingen in app --> pop-up meldingen --> pop-up altijd weergeven
ik heb jaren een iPhone gehad, en over iOS is veel commentaar over de starheid, en dat er weinig valt in te stellen. Dat klopt, maar wat moet werken, werkt ook out of the box. Het is echt waanzinnig hoeveel opties er in Android zijn om zoiets basaals als schermmeldingen weer te geven. Ik kan ook nog steeds niet zeggen welke instelling nu er voor gezorgd heeft dat het werkt. En dan alleen voor whatsapp. mail-notificaties krijg ik nog steeds niet te zien!
[ Voor 48% gewijzigd door 107mb op 15-11-2018 11:17 ]
dat was het inderdaad, kon het zelf ook even niet meer vinden107mb schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:10:
[...]
thanks. ik had dit al geregeld. Whatsapp had ik al toegevoegd. Gmail is als optie niet aanwezig.
edit: gevonden!
meldingen --> <applicatie> --> Geavanceerde meldinginstellingen --> app meldingen --> meer instellingen in app --> pop-up meldingen --> pop-up altijd weergeven
ik heb jaren een iPhone gehad, en over iOS is veel commentaar over de starheid, en dat er weinig valt in te stellen. Dat klopt, maar wat moet werken, werkt ook out of the box. Het is echt waanzinnig hoeveel opties er in Android zijn om zoiets basaals als schermmeldingen weer te geven. Ik kan ook nog steeds niet zeggen welke instelling nu er voor gezorgd heeft dat het werkt. En dan alleen voor whatsapp. mail-notificaties krijg ik nog steeds niet te zien!
sinds android 8 zijn er veel te veel opties qua meldingen etc
voor mail kun je beter de samsung mail app gebruiken, er was toen een tijdje iets dat de gmail app veel batterij verbruikt. misschien staat je synchronisatie niet aan op je telefoon (of in de app) waardoor je nu niks krijgt?
[ Voor 10% gewijzigd door giovanni2903 op 15-11-2018 13:52 ]
manmanman, wat een waardeloze telefoon is dit. het is dat het een werktelefoon is, en ik er zelf geen geld voor betaald heb.
Het blijkt dus dat de A6 geen 'always on display' heeft. en ook geen notificatie LED, en geen snelladen, geen USB-C, geen HD scherm. Echt een gecastreerd ding dus....
Het blijkt dus dat de A6 geen 'always on display' heeft. en ook geen notificatie LED, en geen snelladen, geen USB-C, geen HD scherm. Echt een gecastreerd ding dus....
Verwijderd
Als je er zelf voor gekozen/betaald zou hebben, had je dat soort dingen toch uit de specs en reviews gehaald en dan besloten om hem niet of wel aan te schaffen.107mb schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:23:
manmanman, wat een waardeloze telefoon is dit. het is dat het een werktelefoon is, en ik er zelf geen geld voor betaald heb.
Snap je rant bericht dus eigenlijk niet.
geen udb-c, dus? Geen hd-scherm? jawel, HD+ zelfs107mb schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:23:
Blijkbaar heb je niet kunnen kiezen wat voor werktelefoon je kreeg en doet het teniet vergeleken met je privételefoon, dat kan, maar deze a6 is prima voor zijn geld
ik ben van een zakelijke iPhone SE naar een zakelijke A6 gegaan. Inderdaad geen keuze.
Het gemis van AOD vind ik echt groot. De voorganger A5 (die een aantal collega's hebben) heeft dit wel. met HD bedoel ik full HD natuurlijk, my bad.
bij iOS werkt alles gewoon, en ja, daar valt niets in te stellen....
Ik was gewoon gefrustreerd ;-)
Het gemis van AOD vind ik echt groot. De voorganger A5 (die een aantal collega's hebben) heeft dit wel. met HD bedoel ik full HD natuurlijk, my bad.
bij iOS werkt alles gewoon, en ja, daar valt niets in te stellen....
Ik was gewoon gefrustreerd ;-)
Voor mijn gevoel kan je ook beter de A3 als voorganger van de A6 zien en de A5 als voorganger van de A8.
tja, t blijft een werktelefoon. voor youtube etc kan je je eigen gebruiken toch 
notificatie led kan ik nog inkomen, dat zou ik zelf ook erg missen. aan de andere kant, een iphone heeft die toch ook niet?
notificatie led kan ik nog inkomen, dat zou ik zelf ook erg missen. aan de andere kant, een iphone heeft die toch ook niet?
Topic is meer dan 2 weken oud ik weet het.
Ter informatie: Ik heb nog een slechte ervaring met de A6.
Als hij niet in een hoesje zit moet je eens op de achterkant tikken met je vinger, in de buurt van de camera.
Daar zit een zogenoemde stopper, een design fout van Samsung.
Ik heb hem ter reparatie gestuurd en kreeg al te horen dan men er niets aan kan doen.
Oftewel weggegooid geld.
Mail,
klachtomschrijving: Telefoon rammelt als je op de bovenkant aan de achterkant tikt met je vinger of neerlegt op tafel. Nu heb ik een robuust hoesje dus had het nog niet gemerkt. Ik heb vandaag mijn simkaart overgezet van telfort naar naar t-mobile en dus kwam dit aan het licht. Ik heb op forums gekeken en het schijnt vaker voor te komen. Wilt u er aub naar kijken? Ik heb een vervangend toestel liggen
Dit tikkende geluid is geen defect van het toestel, maar een product eigenschap, welke wordt veroorzaakt door de auto focus feature van de camera. De camera module is, mede door de beperkte ruimte in de module, voorzien van een zogenaamde “stopper”. Zodra de lens en “stopper” elkaar raken kan er een tikkend geluid hoorbaar zijn. Dit is geen defect, maar de manier waarop de auto focus functie werkt.
Je toestel is door de technici van Dynafix geheel nagekeken, zij hebben alle data is verwijderd en meest recente softwareversie geïnstalleerd.
Je toestel voldoet aan alle technische specificaties en het is in dit geval niet nodig om onderdelen te vervangen om succesvol de kwaliteitstests te doorlopen.
We zullen je toestel zo spoedig mogelijk aan je laten retourneren.
Mijn ervaring met de A8 is dat ik die 2x heb teruggestuurd naar Telfort en dat ik toen geen andere optie meer had dan na 18 jaar aboo op te zeggen.
Ter informatie: Ik heb nog een slechte ervaring met de A6.
Als hij niet in een hoesje zit moet je eens op de achterkant tikken met je vinger, in de buurt van de camera.
Ik heb hem ter reparatie gestuurd en kreeg al te horen dan men er niets aan kan doen.
Oftewel weggegooid geld.
Mail,
klachtomschrijving: Telefoon rammelt als je op de bovenkant aan de achterkant tikt met je vinger of neerlegt op tafel. Nu heb ik een robuust hoesje dus had het nog niet gemerkt. Ik heb vandaag mijn simkaart overgezet van telfort naar naar t-mobile en dus kwam dit aan het licht. Ik heb op forums gekeken en het schijnt vaker voor te komen. Wilt u er aub naar kijken? Ik heb een vervangend toestel liggen
Dit tikkende geluid is geen defect van het toestel, maar een product eigenschap, welke wordt veroorzaakt door de auto focus feature van de camera. De camera module is, mede door de beperkte ruimte in de module, voorzien van een zogenaamde “stopper”. Zodra de lens en “stopper” elkaar raken kan er een tikkend geluid hoorbaar zijn. Dit is geen defect, maar de manier waarop de auto focus functie werkt.
Je toestel is door de technici van Dynafix geheel nagekeken, zij hebben alle data is verwijderd en meest recente softwareversie geïnstalleerd.
Je toestel voldoet aan alle technische specificaties en het is in dit geval niet nodig om onderdelen te vervangen om succesvol de kwaliteitstests te doorlopen.
We zullen je toestel zo spoedig mogelijk aan je laten retourneren.
Mijn ervaring met de A8 is dat ik die 2x heb teruggestuurd naar Telfort en dat ik toen geen andere optie meer had dan na 18 jaar aboo op te zeggen.

Iets bestellen? HardwareParadijs.nl Bellen
Maar in hoeverre heb je hier nu echt last van? Werkt de camera er door niet? Geeft het getik een enorme herrie?Phylantroop schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:49:
Oftewel weggegooid geld.
Zoals de klantenservice omschrijft komt het door de Auto Focus van de camera. Dat heeft niks met 'design fout van Samsung' te maken, maar is het design van dat type camera.
De A6 is lang niet het enige toestel die daar 'last' van heeft, maar mijn OnePlus One had dit ook en als je gaat zoeken op het internet kom je zo nog heel veel toestellen tegen.
Dat is bij Ervaringen & Discussie topics niet erg.Topic is meer dan 2 weken oud ik weet het.
Het toestel is 2 weken oud, dus er is een design probleem, dat klikken komt door een plaatje wat de autofocus tegehoud, dat is ook duidelijk op foto's waar te nemen, hij focussed niet op afstand (heel korrelig) alleen dichtbij doet hij het aardig.
De samsung Galaxy s6 is 10x beter in gebruik qua 16mp camera en makkelijk zelf te repareren, ze kunnen in de fabriek ook nadenken om et een rubber plaatje tussen te zetten.
Zoals er in de S6 al zit.
Dus ik heb last van slechte foto's en het komt door het niet tegenhouden van de camera, terwijl het model smaller is.
Vond het niet onbelangrijkt te melden voor iemand er een aanschaft en dan ook 2 jaar aan een abbo vastzit.
Maar bedankt voor de feedback
De samsung Galaxy s6 is 10x beter in gebruik qua 16mp camera en makkelijk zelf te repareren, ze kunnen in de fabriek ook nadenken om et een rubber plaatje tussen te zetten.
Zoals er in de S6 al zit.
Dus ik heb last van slechte foto's en het komt door het niet tegenhouden van de camera, terwijl het model smaller is.
Vond het niet onbelangrijkt te melden voor iemand er een aanschaft en dan ook 2 jaar aan een abbo vastzit.
Maar bedankt voor de feedback
Iets bestellen? HardwareParadijs.nl Bellen
android 9.0 uitrol is begonnen, heerlijk soepel en ziet er goed uit
Op 26 april is een tweede versie van 9.0 verschenen omdat de eerste bugs gaf m.b.t. GPS en battery drain.
Ik probeer zelf te updaten vanaf Android 8 (december 2018), maar ik krijg geen update door. Bij mijn Sw-versie staat:
SAOMC_A600FN_OXM-XEH-OO_0017
XEH is Hongarije; als ik op Sammobile kijk is daar de april versie al wel beschikbaar: https://www.sammobile.com...ad/A600FNXXU3BSD2/268116/
Verder staat er nog onderin XEH/PHN,XEH/XEH
Wat betekent dit? Hongaars toestel dat ook in Nederland gebruikt kan worden? Grijze import?
Ik probeer zelf te updaten vanaf Android 8 (december 2018), maar ik krijg geen update door. Bij mijn Sw-versie staat:
SAOMC_A600FN_OXM-XEH-OO_0017
XEH is Hongarije; als ik op Sammobile kijk is daar de april versie al wel beschikbaar: https://www.sammobile.com...ad/A600FNXXU3BSD2/268116/
Verder staat er nog onderin XEH/PHN,XEH/XEH
Wat betekent dit? Hongaars toestel dat ook in Nederland gebruikt kan worden? Grijze import?
Vandaag kreeg mijn vriendin een beveilingsupdat binnen voor de a6. Deze loopt op tot 26 tot 28 procent waarna het toestel in een bootloop terecht komt. Ik heb reeds geprobeerd om een reset uit te voeren door middel van powerknop plus volume down. Dit doet niks. Tevens power en volume up gedaan en daarin kom ik wel weer in het beveiligings update scherm( blauw) waar deze weer doorloopt tot 26-28 procent waarop de bootloop weer begint. Hebben meer mensen dit en heeft iemand eventueel een andere oplossing omnuitnde bootloop te komen.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Pagina: 1