Toon posts:

Win95 clients kan niet meer inloggen op NT server.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
......na een vewisseling van een hub naar een switch (3com superstack)

account is altijd hetzelfde gebleven, (heb het met een win98 en win2k machine geprobeerd en dat lukte wel.

nu werken dus alle 95% procent van de workstations behalve de 4 win95 machines
(upgraden kanniet met betrekking tot software)

nu heb ik ff de search gebruikt en kwam deze topic tegen:
[topic=70354]

ik heb precies hetzelfde probleem, maar er wordt geen oplossing gegeven in deze topic(athans..geen een dat werkt)

Verwijderd

check al je netwerk instellingen: dns, netbios namen, ip, alles...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 juli 2001 09:48 schreef Tentacle het volgende:
check al je netwerk instellingen: dns, netbios namen, ip, alles...
het werkte eerst gewoon...behalve dus na de verwisseling..
alles staat goed ingesteld..........
het vreemde is als ik niet op MS network inlog maar gewoon local op de pc...dankan ik gewoon de hele netwerk zien...maarr de logonscript werkt dan dus niet...
Als ik op het MS netwerk inlog dan zegt tie dat er geen domeincontroller is(NT server dus )
Vreemde situatie ..

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

kijk eens naar je duplex instellingen van je netwerkkaart. Ga daar een smee spelen. Kan je de server wel pingen? (standaard vraag)

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 juli 2001 10:06 schreef collin het volgende:
kijk eens naar je duplex instellingen van je netwerkkaart. Ga daar een smee spelen. Kan je de server wel pingen? (standaard vraag)
yup
kan inetten
pingen..
maar hij wil gewoon niet inloggen verdomme...
KUHUT

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gewoon netwerkstack herinstallen scheelt een hoop werk. Ik geef je een grote kans dat ie het dan wel doet.

Verwijderd

kijk eerst een naar de auto negotiate van de client en van de switch.
mochten daar problemen mee zijn zet de client dan op een hard coded 10 of 100 mb

ook kan het zijn dat de switch als het en manageble swicth is geen Portfast aan heeft staan de switch gaat dan eerst kijken of er geen loops in je netwerk bestaan.
dit geeft een time out van een paar sec waardoor de client op dat moment niet kan aanloggen
als je een close all progg's en logon als dif. user gebruit na dat de pc al een tijdje aan staat zal je dan zin dat je wel kan aanlogen

Verwijderd

Je kunt ff checken met een sniffer of je login packetjes door de switch heen komen. Die MS meuk doet nog al wat broadcasts en het kan zijn dat de switch die niet reroute in eerste instantie.

Dacht dat je op switches nog wat zooi kon verbouwen over wat ie forward en niet. (niet geheel mijn specialiteit, dus dit kan bs zijn :))
Pagina: 1