Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb sinds kort een setje powerline 500Mbit/s Devolo Powerline Adapters gekocht, bij het eerste gebruik werkten deze zeer goed, ik kreeg een snelheid binnen van 60Mbit/s. Nu kwam ik erachter dat bij het opnieuw opstarten van mijn PC ik ineens 20Mbit/s binnen kreeg, als ik dan mijn PC uitschakel, PA eruit haal en er weer in doe haal ik weer 60Mbit/s. Dit ervaar ik nu meerdere malen... Mijn vraag is: hoe kan dat?

Relevant:
Mijn PC is aangesloten via een stekkerblok die weer in het stopcontact van de Powerline adapter zit, dat laatste zit in een dubbel stopcontact waarin het 2e contact geen stekker zit (aangesloten zoals het boekje)

Bij het testen is er geen verschil geweest met het aantal apparaten binnen het huis die ingeplugd waren, echter wel verschil in binnenkomende snelheid.

Wie kan mij helpen? ik hoor het graag!~ :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Omdat poweline gewoon geen gegarandeerde snelheid kan geven. Is totaal afhankelijk van wat er nog meer op je stroomnet aangesloten zit wat kan storen, kwaliteit van je stroomnet in huis, etc etc.
En die verlengsnoer doet ook al geen goed.
Kortom: blij zijn met wat je hebt. Wil je stabiliteit, koop dan een goede wifi router of beter nog, trek een kabel.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Powerline setjes werken slechter op een stekkerdoos tov een normaal stopcontact. Ik dacht dat dit ook duidelijk in de (plaatjes) handleiding stond die meegeleverd was en bij veel webshops en de fabrikant ze je dit ook veel als waarschuwing staan.

Daarnaast zijn powerline setje een beetje hit-or-miss per situatie, soms werkt het perfect/prima en in andere situaties slecht/gebrekkig, ook naar gelang het electra circuit en groepenkast.

Bij mij werken dezelfde setjes constant tussen de 210 - 285 Mbps maar op een andere locatie was het nauwelijks werkbaar, dus is het situatie afhankelijk.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:29
Waar lezen jullie dat TS de adapters niet direct in het stopcontact heeft zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
hcQd schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:47:
Waar lezen jullie dat TS de adapters niet direct in het stopcontact heeft zitten?
Er zit een pass through in deze setjes en ook als je daar weer een stekkerblok aan zit te knopen dan is dat niet bevordelijk en als je teveel apparatuur op hetzelfde (duo) stopcontact aansluit creëer je hetzelfde effect aangezien er 1 kabel naar de groep terug gaat

[ Voor 18% gewijzigd door Breezers op 13-06-2018 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Breezers op 13-06-2018 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:24
Heb je de devolo cockpit geinstalleerd?

Zoja, dan kun je daar de master eens omdraaien, hier ook een setje in gebruik voor de televisie boven.

Als de één master is, dan heb ik een snelheid van 60Mbit, maar draai ik het om, dan kom ik ineens op een snelheid van 160Mbit.
Pagina: 1