Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen internet na vervangen router voor switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jorisc_
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-11 14:20
Ik wil een router in mijn netwerk vervangen voor een switch zodat ik de router op een andere locatie kan gebruiken. Wanneer ik echter alle kabeltjes overprik naar de switch krijg ik enkel netwerk maar geen internet.

Situatie momenteel:
Ziggo router
Switch
router en pc’s
Pc’s

Gewenst:
Ziggo router
Switch
switch en pc’s
pc’s

Op de eerste switch zijn ook pc’s aangesloten en hier heb ik geen problemen mee.

Ik dacht dat mijn nieuwe switch misschien defect was maar wanneer ik deze onderling wissel, blijft hetzelfde probleem bij de 2de switch in rij.
Wanneer ik alles weer terug doe in de router heb ik direct weer internet. Ik heb de router altijd gebruikt als 2de WiFi punt maar dit is momenteel ook niet meer nodig.
Alles is al meerdere keren aan en uit gezet.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dus je Ziggo apparatuur staat in bridge en daardoor routeert je router. Die kan je dan niet vervangen voor een switch want Ziggo speelt geen DHCP/DNS voor je switched netwerk.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Jorisc_
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-11 14:20
Mijn ziggo router staat niet in bridge modus en regelt dus wel de DHCP

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Jorisc_ schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 17:50:
Mijn ziggo router staat niet in bridge modus en regelt dus wel de DHCP
Stond niet als dusdanig in de startpost; er zijn teveel mensen die router/AP/etc door elkaar halen vandaar mijn opmerking.

Maar, deductief gezien; wissel router en switch in originele opstelling eens om? En maak van een paar clients voor & na deze wissel eens goede ipconfig-noteringen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

SpamLame

niks

Kan natuurlijk dat er 2 keer gerouteerd werd, on- of bedoelt.
Dus ziggo kabel > router > switch >wan router 2 > de rest.
Maar als de ziggo router niet in bridge stond zou het "direct" moeten werken als je router 2 weghaalt.
Voorop gestelt dat alle pc's al hun settings van de DHCP op de ziggo router krijgen en toepassen.

Plaats gewoon alles terug zoals het in de begin situatie was, kan je iig op internet komen.
Dan Max zijn suggestie uitvoeren

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:28
Misschien is er een probleem met de kabel tussen de twee switches (waar om een of andere reden de router geen last van heeft maar je nieuwe switch wel).

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:07
Ik zou zeggen haal alles weg op de router na, sluit een pc aan op de router en kijk of dat werkt.

Als dat goed gaat sluit je een switch aan op de router en een pc op de switch en kijk je of dat werkt, etc. etc.

Kom je er vanzelf achter waar het mis gaat.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11 16:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

hcQd schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 18:27:
Misschien is er een probleem met de kabel tussen de twee switches (waar om een of andere reden de router geen last van heeft maar je nieuwe switch wel).
Switch naar switch moet een cross-kabel zijn. Tenzij het moderne gbit switches zijn. Wellicht dat daar inderdaad het probleem zit?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:28
Orion84 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 18:31:
Switch naar switch moet een cross-kabel zijn.
Bij gigibit is auto-MDI/MDIX verplicht, je moet wel heel oude troep hebben wil dat spelen. Verder hebben switches die geen auto-MDI/MDIX ondersteunen een aparte uplink-poort, dus dat valt altijd op.

Verwijderd

hcQd schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 18:33:
Verder hebben switches die geen auto-MDI/MDIX ondersteunen een aparte uplink-poort, dus dat valt altijd op.
Niet perse. :)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11 16:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

hcQd schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 18:33:
[...]

Bij gigibit is auto-MDI/MDIX verplicht, je moet wel heel oude troep hebben wil dat spelen. Verder hebben switches die geen auto-MDI/MDIX ondersteunen een aparte uplink-poort, dus dat valt altijd op.
Maar ik zie TS nergens melden dat het om gigabit switches gaat, dus hij kan net zo goed een 100mbit apparaat van stal getrokken hebben die geen auto MDI/MDIX doet.

@Jorisc_ om wat voor switches gaat het precies?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb je misschien ooit eens vaste IP adressen in de PC's gezet?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1