Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Server voor toegangscontrole

Pagina: 1
Acties:

• RedCrew
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-04-2021
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een systeempje nas of pc dat gaat 24/24 aanstaan.
Het dient enkel voor het aansturen van een toegangscontrole (Paxton).
Dit staat niet verbonden met internet dus geen kans op hacking over het net./

Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst zo weinig mogelijk ik moest het oorspronkelijk niet voorzien en moet het dus schenken aan de klant. max 600 € dit is echt max

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Windows 10 pro
het draait een lokaal sql server voor uit te lezen wie wanneer de lift mag gebruiken of de deur opendoen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?
een voorstel voor een toestel dat 24/24 mag opstaan.
Zo weinig mogelijk kost

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11 21:13
Zit je vast aan bepaalde software die alleen onder windows (10) kan draaien?
Anders ben je namelijk klaar met een raspberry pi.
- Goedkoop
- Kan 24/7 aan staan
- Laag stroomgebruik
- Geen koeling nodig = geen lawaai.

TheS4ndm4n#1919

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

SQL Server... Uhuh... En hoeveel geheugen had je daarvoor bedacht op basis van de database-requirements? En waarom Windows 10 als OS? Waarom "zelfbouw" als het voor zakelijk en (relatief) belangrijk gebruik is? Had je toevallig al/nog requirements van de huidige machine die nu toegangscontrole regelt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:26

Umbrah

The Incredible MapMan

RocketKoen schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 17:35:
Zit je vast aan bepaalde software die alleen onder windows (10) kan draaien?
Anders ben je namelijk klaar met een raspberry pi.
- Goedkoop
- Kan 24/7 aan staan
- Laag stroomgebruik
- Geen koeling nodig = geen lawaai.
Let wel dat je de RBPi goed voed, als je dat doet (bij voorkeur nét iets over de standaard voltages heen, 5,1v oid); en een SD kaart neemt van kwaliteit en/of je hele systeem read-only maakt; MicroSD kaarten zijn niet bepaald goed in vele lees/schrijf acties (logging...) en ik heb al menig "IoT" RBPi systeempje "mysterieus" met dooie SD card gezien.

Hoewel je overigens ook gewoon Windows daar op kan draaien, mits je software UWP is, en bovendien ook nog eens neutral compiled ;)

Over een andere boeg: zal een NUC volstaan? Die zijn ook best stevig. Plan overigens, net zoals bij elk 24/7 beheersysteem, SCADA-stijl zaken zoals monitoring (performance/wear/etc...). En als je voor die monitoring toch aan het net moet zitten (hoeft niet eens met "inter" ervoor); plan toch IETS van security!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:54
Als je t over de rpi boeg wilt gooien, wellicht is een odroid C2 iets voor je. Heeft eMMC geheugen, kan beter tegen veel schrijf acties dan een Sd kaartje.

Heeft de fabrikant hier zelf geen hardware oplossing voor?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:25
Mijn eerste gedachte zou ook een NUC zijn. Dat zou bijna de goedkoopste nog kunnen zijn.

• RedCrew
Ik wil geen zelfbouw doen.
Het beheerprogramma van Paxton vereist windows 10 pro.
Dit programma verbruikt bijna tot geen systeem resources bij gebruik.

• Arunia
Denk dat als je een goedkoper i3 Nuc pakt, 8GB ram er in steekt en een hele simpele goedkope SSD voor de snelheid incl W10 pro dat je er dan wel al bent. Is het klein en goedkoop (voor zover).
Het is vervelend, maar wel een leer moment. Hoef je ook weinig zelf aan te bouwen.

• MAX3400

MAX3400

RedCrew schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:30:
Ik wil geen zelfbouw doen.
Het beheerprogramma van Paxton vereist windows 10 pro.
Dit programma verbruikt bijna tot geen systeem resources bij gebruik.
Bijna tot geen maar wel SQL nodig? Volgens mij staan er een paar openstaande vragen in het topic waar je subtiel geen antwoord op geeft?

Maar constructief: Paxton heeft dus geen kant&klare oplossing voor je?

• RedCrew
MAX3400 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:40:
[...]

Bijna tot geen maar wel SQL nodig? Volgens mij staan er een paar openstaande vragen in het topic waar je subtiel geen antwoord op geeft?

Maar constructief: Paxton heeft dus geen kant&klare oplossing voor je?
Paxton verkoopt geen IT producten, de groothandel heeft wel PoE switchen en NVR toestelen (videocamera opname computers)

het is een toegangscontrole voor 2 (vakantie)woningen en de mindervalide gasten van het restaurant krijgen ook een batch voor de lift naar de kelder te gebruiken. Als er geen liftsturing was kon ik het standalone installeren. Er moet dus een pc staan voor pakweg 20 query's per week.

Systeemvereisten:
Intel® Pentium® Dual-Core 2.00GHz (of gelijkwaardig)
4GB RAM of meer
20GB vrije schijfruimte
DVD ROM station
256 colours @ 1024 x 768
USB2 en Netwerkaansluiting

zegt ook wel genoeg denk ik.

Arunia ik denk dat dat idd de beste oplossing is. Ik had ook zoiets ingedachte maar wist niet hoe die omgaan met 24/24 opstaan

• MAX3400

MAX3400

RedCrew schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 21:31:
[...]
...Er moet dus een pc staan voor pakweg 20 query's per week.

Systeemvereisten:
Intel® Pentium® Dual-Core 2.00GHz (of gelijkwaardig)
4GB RAM of meer
Hier ga je geen SQL op draaien; zelfs SQL Express kan best struikelen... Waar hebben het nou over precies?
batch
Badge?
USB2 en Netwerkaansluiting
Netwerk en USB? Dubbel threat-level terwijl je zelf aangeeft dat er geen verbinding komt? Wie gaat dat ding dan beheren / controleren / zaken updaten aan de software / toegang / etc?
Ik had ook zoiets ingedachte maar wist niet hoe die omgaan met 24/24 opstaan
Ik zie niet helemaal hoe het antwoord van @Arunia jouw twijfels/ideeen over 24/7/365 wegneemt?

Ik zal wel weer te kritisch zijn; een of ander klein ding in een hoek frommelen en op basis van je antwoorden tot zover geen beheer, geen redundancy, geen monitoring, geen updates, geen netwerk etc. Lekker handig als dat ding dus stopt met werken en de gasten kunnen ineens niet meer met de lift of een huisje in?

• RedCrew
De sloten draaien eens alles geconfigureerd is standalone zonder pc maar ze testen bij elke keer dat er een badge voor de lezer of een code ingegeven word als er een pc gekoppeld is en dan kijkt het slot indien dat is of er een update van de policies is. Enkel de lift gebruikt een I/O module die gestuurd word door de pc of ik moet per verdiep een extra net2 controller kopen (4x399€).

USB is enkel voor als toestel wilt aankoppelen om badges toe te voegen (gaat ook via de gewone deur badgelezers)

Netwerk toegang is puur voor de pc te koppelen op de switch die je koppelt met alle NET2 controllers.

Er is nog altijd een compleet mechanisch sluitplan die alles overheerst.

Ivm updates en aanpassen toegang. Ik had de klant een deftige server voorgesteld en die meerprijs wou hij niet betalen. Eerst was ook gezegd dat het systeem standalone draait maar dat blijkt dus niet te kloppen.

• Arunia
Een NUC is geen server, laten we dat voorop stellen. Maar je zou met de eisen de cpu nog wel iets kunnen underclocken (geen idee of dit in het bios/UEFI van een NUC kan.) waardoor deze langer mee zou kunnen gaan.
Het meest nette is om een echte server te plaatsen of als ze er al één hebben een vm met de software op die server. Echter kan ik me voorstellen dat voor 2 huisjes en een lift en daarbij een mechanisch sluitplan het niet perse nodig is om allerlei dure oplossingen te gaan gebruiken.
Ikzelf beheer functioneel Salto (ook voor toegang) bij een grote mbo waarbij we meerdere locaties hebben en ook de buitenschil hier op draait. Dan zijn de eisen heel anders.

Mocht het wel veel problemen geven, kun je altijd voor een duurdere oplossing gaan. Of desnoods een tweede NUC klaar leggen voor als er problemen zijn, maar die zal toch ook bijgehouden moeten worden.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Als het zo weinig mogelijk mag kosten, kun je alle randapparatuur schrappen. Die leen je wel van een andere computer als je ze nodig hebt. Als dat niet zo handig is, dan kun je voor weinig geld USB randapparatuur aanschaffen. Wees niet bang dat een computer het niet lang volhoud, het gaat niet om een gaming PC die maximaal gestressd wordt, het doet het grootste deel van de tijd niets en de belasting is extreem laag. De processor gaat automatisch op de laagste stand draaien, dat is meestal 800 MHz.

Dit is een goedkope server met alleen kwaliteitsonderdelen:

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock DeskMini 110€ 133,-€ 133,-
1Intel Celeron G3930 Boxed€ 30,75€ 30,75
1Crucial CT4G4SFS824A€ 42,20€ 42,20
1Toshiba TR200 240GB€ 53,88€ 53,88
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 259,83

Een DC-DC voeding zorgt voor laag verbruik en weinig warmteontwikkeling. Alle andere onderdelen zullen ook weinig warmte produceren.

• Arunia
Of je zou dan voor dit nog kunnen gaan:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC NUC7CJYH€ 110,50€ 110,50
1Crucial CT4G4SFS824A€ 42,20€ 42,20
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 66,-€ 66,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 218,70

En mocht het wat sneller met 4 cores moeten zijn kun je de NUC vervangen voor de wat snellere:
pricewatch: Intel NUC Kit NUC7PJYH

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11 09:33

SpamLame

niks

@RedCrew

Even los van welke HW je zou kunnen inzetten, vergeet de W10 licentie niet, ook al gauw weer >80 euro (als je het netjes wilt doen).

Hoezo schenken aan de klant?
Deuraansturing hoefde (zeg je zelf) eerst niet voorzien te worden.
Je stelde daar je offerte naar op.

Denk ik te simpel wanneer je gewoon tegen je klant zegt,
-prima ik ga die aansturing voor je aanleggen conform de meerwerk post + materialen zoals geoffereerd.
OF
-prima ik wil die aansturing voor je aanleggen na akkoord (insert handtekening} op {insert nieuwe offerte voor aanleg deuraansturing}
OF
-nee dit is niet wat afgesproken is/ valt buiten mijn expertise etc.

Of is de relatie met je klant daarvoor te belangrijk EN kan je die kosten zelf dragen (lees je maakt onder de streep nog winst op de opdracht die in verhouding is tot het gedane werk) .

En als het echt cheap moet, kijk dan ook eens in V&A })

[ Voor 3% gewijzigd door SpamLame op 14-06-2018 11:31 ]

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Bij een single threaded programma hebben 2+ cores vrijwel geen effect.

Ik denk dat een NUC zoals @Arunia die noemt het ook prima zal doen. De Deskmini met G3930 is sneller, maar de vraag is of je dat nodig hebt. Dat is vermoed ik alleen zo als het toegangsprogramma met zware crypto werkt. Gezien de systeemeisen denk ik niet dat dat het geval is.

NUC's en STX zijn eventueel op de achterkant van een monitor te monteren.

@SpamLame

Windows 10 is zonder key te installeren. Het laat dan geen personalisatie toe en er is een watermerk in de achtergrond. Afhankelijk van de toepassing zou ik dat wel aandurven. Een key aanschaffen kan altijd nog.

[ Voor 20% gewijzigd door mrmrmr op 14-06-2018 11:57 ]

Pagina: 1