Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• UPPERKEES
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik wil mijn username waarmee ik inlog op mijn clients rewritten naar firstname.lastname@domain.com wanneer ik mail verzend en ontvang. Volgens dit overzicht is canonical_maps voor "all mail". Dus ik heb het volgende in mijn canonical_maps gezet:
code:
1
username@domain.com firstname.lastname@domain.com

Dit werkt... Althans, alles (envelope + headers) wordt rewritten, behalve het From field (dit kan ik zien in de source van een mail). Maar als je niet in de source kijkt zie je nog steeds username@domain.com in het From field staan, dus met een reply zal ook een reply gedaan worden naar username@domain.com en niet firstname.lastname@domain.com.

smtp_generic_maps lost dat op (zelfde inhoud als canonical_maps). Mail dat ik nu verzend wordt rewritten op de manier zoals ik dat wil. Maar ik snap dan het overzicht van Postfix niet. Want zoals ik het bekijk zou canonical_maps "all mail" moeten rewritten, including smtp.

Kan iemand hier meer toelichting over geven?

Beste antwoord (via UPPERKEES op 14-06-2018 08:30)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:28

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoe heb je de remaps staan nu? Want in het voorbeeld voor canonical maps staat 'username first.last' zonder domein. Het gaat er wel vanuit dat je domein geldig is, want canonical maps doet het alleen voor invalid domeinen. Heb je ook de note goed gelezen:
NOTE: Postfix versions 2.2 and later rewrite message headers from remote SMTP clients only if the client matches the local_header_rewrite_clients parameter, or if the remote_header_rewrite_domain configuration parameter specifies a non-empty value. To get the behavior before Postfix 2.2, specify "local_header_rewrite_clients = static:all".
Dus check even hoe je de boel hebt ingesteld. Ik heb er in een grijs verleden eens wat mee moeten doen. Dat werkte alleen zag je bij de message headers nog wel het werkelijke lokale adres waar het vandaan kwam, al ging een simpele 'reply' op de mail wel naar het herschreven adres.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:28

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoe heb je de remaps staan nu? Want in het voorbeeld voor canonical maps staat 'username first.last' zonder domein. Het gaat er wel vanuit dat je domein geldig is, want canonical maps doet het alleen voor invalid domeinen. Heb je ook de note goed gelezen:
NOTE: Postfix versions 2.2 and later rewrite message headers from remote SMTP clients only if the client matches the local_header_rewrite_clients parameter, or if the remote_header_rewrite_domain configuration parameter specifies a non-empty value. To get the behavior before Postfix 2.2, specify "local_header_rewrite_clients = static:all".
Dus check even hoe je de boel hebt ingesteld. Ik heb er in een grijs verleden eens wat mee moeten doen. Dat werkte alleen zag je bij de message headers nog wel het werkelijke lokale adres waar het vandaan kwam, al ging een simpele 'reply' op de mail wel naar het herschreven adres.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• UPPERKEES
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dat voorbeeld is slechts een voorbeeld, ik wil niet dat elke "username" die matched rewritten wordt. Je kan ook alleen een domein aangeven, dan wordt dat altijd rewritten. Dus wat ik nu in canonical_maps heb staan is wel wenselijk (staat in het code block van mijn eerste post).

However, die note had ik niet helemaal goed gelezen inderdaad. Met "local_header_rewrite_clients = static:all" werkt het (zonder smtp_generic_maps)! Ik ga nog even uitzoeken waarom de default anders gezet is en wat het alternatief met "remote_header_rewrite_domain" voor voor- en nadelen heeft.

Thanks!